Søgning på: biologi pensum. Resultater: 9281 til 9300 af 11183
-
TIL ALLE
ForumindlægHej Vi er i gang med AT, og vi har fagene biologi og engelsk Og emnet er Sundhed: fedme Vi er færdig med det hele, men vil gerne have noget mere til vurdering, men kan ikke komme i tanke om andre ting, så håber at jer derude vil hjælpe Spørgsmålet til jer lyder Hvad kan man gøre for a... -
Hvordan kan noget være eksponentielt fordelt?
ForumindlægSRP-hjælp! Jeg arbejder i mit SRP projekt med SIR-modellen (epidemimodellen) hvor individer bevæger sig fra S->I->R I mit spørgsmål er I kun interessant, da det er "Infected" og jeg skal finde den gennemsnitlige infektionstid. Ifølge mit materiale er infektionsperioden ... -
STX Eksaminer
ForumindlægHejsa Til sommer afslutter jeg Fysik C, Mediefag C og Samfundsfag C. Hvilke af disse er trækfag, bliver der også trukket mellem fag jeg først afslutter næste år, og hvor mange trækkes? Mine fag er: A Matematik (B->A) Dansk Historie Kemi B Matematik Fortsættersprog Engelsk Fysik (C->B) Biolo... -
NV-prøven i 1.g?
ForumindlægHej med jer. Godt nytår. Jeg har brug for noget hjælp og vejledning ang. min nv-prøve jeg skal op i på mandag. Man kan trække følgende fag: fysik, kemi, biologi og geografi. Jeg er på bar bund i de fleste af disse fag, og er bange for at gå helt død når jeg får opgaverne som jeg skal skrive der ... -
Forureningsbekæmpelse
ForumindlægHej, jeg sidder med en biologi opgave fra 2001-6-2. Og er helt væk allerede i første spørgsmål, der lyder:Forklar, hvorfor olienedbrydende bakterier har brug for uorganiske salte.Så er der også en figur der viser:CH3-(CH2)n-CH3+nO2 (pil hvor der bliver tilføjet uorganiske salte) nCO2+nH2O+nATPJeg... -
Forklar hvorfor der sker div. ting når man er i fysisk aktivitet
ForumindlægJeg har fået en opgave i Biologi, hvor jeg får fortalt en kort historie om en pige, som løber for at nå bussen til skole - da hun når bussen gisper hun efter vejret, mens hun mærker smerter i sine ben - da bussen når skolen 10 min senere, har hun igen normal vejrtrækning og benene gør ikke ondt m... -
Hjælp til emne-bestemmelse..
ForumindlægHej, Jeg vil godt skrive i religion (som det ene af de to fag) i min AT-synopsis. Overemnet er Rejser - opdagelser, forandring og ny viden. Jeg kunne nemlig godt tænke mig et enme hvor det er kristendommen der ligges vægt på - men jeg kan ikke nogle konkrete emner til det. Fagene jeg skal kombin... -
Undersøgelse af vandoptagelse og vandtransport hos en grøn plante
ForumindlægJeg er i gang med at skrive min diskussion i min biologi opgave hvilket jeg synes er lidt svært, da min lærer ikke har givet mig nogle spørgsmål under diskussionen. I min opgave har jeg opstillet hypotesen "Vi forventer at bladene i lys og mørke, som begge var smurt i vaseline får det samm... -
Almen studieforberedelse emne
ForumindlægHej Jeg skal snart til at vælge fag, som jeg vil arbejde med i AT. Emnet er katastrofer fra oplægget i 2012. Her skal jeg inten skrive om årsagerne eller konsekvenserne inde for emnet. Jeg har overvejet at skrive om AIDS, men jeg har svært ved at vurdere hvorvidt dette er en katastrofe, da det e... -
Disposition til den globale opvarmning
ForumindlægHej folken, jeg skal fredag d 22 aflever en disposition og poverpoint til mine lærer og centor i Nf (biologi, geografi og kemi) til eksamen. Jeg vil derfor spørger om der er nogen kan kan hjælpe mig, med hvilke punktet/emne man kan komme ind og snakke om. Min problem formulering lyder sådan: Hvor... -
AT REJSER - PSYKOLOGI OG ?
ForumindlægHejsa . Jeg sidder også og er i tvivl om hvad jeg kan skrive. Jeg har matematik(A), fransk(A) fysik(B), Kemi(B), Psykologi(c), Engelsk(b), Religion(c), old (c), biologi(c) osv. Jeg vil helst undlade at skrive i fysik eller engelsk . Jeg vil gerne skrive i psykologi, men jeg ved ikke hvad fag ... -
Gæringsprocessen
ForumindlægHey Allesammen..Er gået i stå med biologien da jeg ikke forstår det sidste spørgsmål, ve ikke helt hvad det er jeg skal svare på?Spørgsmålet er:1) Hvordan tror du gærcellernes regulering af gæringsprocessen foregår?Også li et andet spørgsmål som jeg ikke er helt sikker på:2) Hvordan får man så en... -
SRP - Stamceller og diabetes
ForumindlægHej Jeg er i gang med mit studieretningsprojekt i bioteknologi og dansk, hvor jeg skriver om embryonale stamceller og diabetes. Hvis der er nogle biologi-/bioteknologistuderende, lærer eller nogle der bare interesserer sig for faget, der har lyst til at læse min bioteknologidel igennem, vil... -
Enzymet Savinase
ForumindlægHey Allesammen :)Sidder lige her med en utrolig forvirrende biologi aflevering, og så var det jeg tænkte at i måske kunne hjælpe mig.Spørgsmålene lyder således.a. Forklar ved hjælp af figur 1, hvilke organiske stoffer og bindinger, der spaltes af Savinase.figur 1: H O H O H O H O H O ... -
SRP - Systemisk virkning
ForumindlægHejsa. Jeg har SRP om Pesticider i forbindelse med bekæmpelse af ædelgranlus i ædelgraner. Jeg har erfaret, at mange af de kommende stoffer virker systemisk. Altså, hvor stoffet trænger ind i planten og føres ud i alle nålene med saften. Jeg mangler noget litteratur herom, så hvis nogen s... -
Hjertes vægt efter træning og uden
ForumindlægHey, Jeg har fået en biologi opgave, som skal skrives ind i min rapport, den lyder:Nogle rotter bliver delt i to grupper, den ene gruppe går bare fredeligt og passe sig selv. Den anden gennegår et styrkeprogram over længere tid.Efter perioden, måles begge gruppers hjerte. Og de vejer stor set det... -
For få nuancer til karakterangivningen på uploadede opgave
ForumindlægHej, jeg er ny bruger her på studieportalen og ville lige lægge en biologi og kemi rapport op. Men den viser jo kun den traditionelle skala. Jeg går selv på det frie gymnasium hvor der ikke gives karakterer, kun udtalelser. Af disse udtalelser kan der uddrages ting så som: middel, over middel o. ... -
Rejser og stoffer???
ForumindlægHej alle hjælpsomme sjæle Jeg har endnu ikke fundet på et AT-emne og er ved at være bare en smule stresset. Jeg kunne godt tænke mig at kombinere biologi med enten historie eller dansk, og så skrive om noget med stoffer eller alkohol, men jeg kan bare ikke lige se, hvordan jeg skal få koblet det... -
Betydningen for diabetes-patienten hvis insulinbehandling gives.
ForumindlægHej allesammen Jeg skal til eksamenen i biologi d. 9/6 og jeg ville høre om en af jer kunne svaret på et af underspørgsmålene. Spørgsmålet der leder til dette lyder: Hvad sker der med blodsukkeret hos en ubehandlet patient, hvis han indtager rugbrød eller glukosevand. Herefter kommer så end... -
gæring
ForumindlægJa, som titlen siger er vi i biologi og kemi tit begyndt og snakket om gæring og gæringsreaktioner.. f.eks. har jeg Glukose --> ethanol + CO2. Det er et emne i vinens kemi ^. "grundlæggende er vin et landbrugsprodukt, der er lavet af gæret druemost. Under gæringen omdannes glucose til e...
