Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 9381 til 9400 af 95433
-
At få top karakter når det virkelig gælder
ForumindlægHejsa.. Jeg ved at jeg kan score et 12 tal i matematik uanset om det er skriftlig eller mundtlig, men jeg har den tendens at jeg ved ikke om jeg skal tage herfra (studieportalen.dk) noter ligsom alle mulige andre gør/ eller jeg bare skal læse min bog grundigt og forstå sammenhængen. Eller om jeg ... -
Beregn de ukendte stykker i trekant ABC når a = 25,3, C = 68 grader og B = 36 grader
Forumindlægjeg har regnet a ud men kan ikke finde c og b? -
absobering af IR
ForumindlægHej fys folk : ) Jeg er stødt på et spørgsmål som hverken min geo, bio eller kemi lærer kunne forklare, da de ikke vidste det. Vi har om drivhusgasser og ifølge fysikken absorbere CO2 mere langbølget stråling kontra H20. Hvad skyldes dette på et c- niveau : )? Med venlig hilsen -
Fuld HF - Må jeg vælge samfundsfag som valgfag?
ForumindlægHej Jeg har styr på alle de obligatoriske fag. (Heri indgår samfundsfag på C niveau) Derudover vælger jeg (som valgfag) den mulighed som hedder 1 C fag og 2 på B niveau. Mit spørgsmål lyder om jeg må vælge disse: Psykologi C Idræt B Samfundfag B Mit egentlige spørgsmål/bekymringen, går på om ... -
Filosofi i 1. g?
ForumindlægVidste ikke lige hvilken kategori det her passer ind i, men nu opretter jeg det her... Jeg går i 9., og skal nu til at finde et gymnasie at søge ind på. Jeg vil meget gerne have filosofi (helst på A niveau, men hvis det ikke kan lade sig gøre er andet fint) men kan kun finde det som valgfag, hvil... -
Eksportingeniør - hvordan er uddannelsen
ForumindlægHej alle sammen Jeg overvejer at læse til eksportingeniør, jeg opfylder alle adgangskrav og har også gennemsnittet. Jeg har læst HD på CBS, som ikke helt var mig, da det var for kedeligt. Det var en økonomisk retning og jeg kunne godt tænke mig at få blandet økonomi sammen med noget andet interr... -
Hjælp til supplerende læsning/bøger
ForumindlægHej jeg har brug for noget hjælp. jeg har fysik på C niveau og det burde være til at forstå, desværre har jeg orbit bøgerne, og deres pædagogisk tilgang og min indlæring harmonere ikke sammen. Forstår simpelthen ikke hvad bøgerne prøver at forklare mig. Min lærer er desværre ikke til noge... -
hvad er den indre funktion i (1+sin(x))*cos(X)+c?. integral vhj substituition
ForumindlægHej, hvad er den indre funktion i (1+sin(x))*cos(X)+c Er det ikke 1+sin(x) der er den indre funktion? -
Enkeltfag før gymnasiet?
ForumindlægHej allesammen, Jeg går i 7. klasse, og har altid været ret klog (især i matematik, hvor jeg arbejdede med cosinus-relationen og lignende i timen sidste år). Jeg har kigget på ug.dk noget tid, og er ret sikker på at jeg vil arbejde med matematik, design (særligt illustration som faktisk er mi... -
FYSIK A EKSAMEN!!! Apollo 13. newtons love, centripletalkraft og resulterende kraft.
ForumindlægNogle der kan hjælp med at forklarer Apollo 13 og kan komme med eksempler på nogle af de kræfter der optræder på Apollo 13 missionen ?? Newtons love, centripletalkraft og resulterende kraft. -
Fysik på obl. niv. Håber virkelig at der en venlig sjæl som vil hjælpe ;O)
ForumindlægOkay, jeg har fået en fysopg. som jeg ikke helt forstår. Jeg forstår ikke rigtig hvordan jeg besvare den. Og ikke mindst har jeg lidt svært ved at forstå det med kinetisk energi m.v. - det jeg forstår er kun, at jo højere farten er, jo længere er bilen om at bremse. Hvad skyldes det??? Og hvordan... -
Har svært ved at forstå hva han mener fysik B
ForumindlægHej jeg er igang med eksamensspørgsmål, jeg har et spørgsmål der siger. Du skal forttælle om forskellige typer bølger herunder hastighed af bølger blabla.....Jeg forstår ikke helt det med "forskellige type bølger " eller forvirret, mener han længde bølger, tværbølger, jordskælsbølger e... -
FYSIK - Hvad effekt har antallet af vindninger at gøre når det gælder styrken
ForumindlægHvorfor bliver en elektromagnet stærkere v.h.a flere vindninger? Altså hvad effekt har antallet af vindninger at gøre når det gælder styrken af elektromagneten? -
Er jeg god nok til HTX?
ForumindlægHej :-) Lige nu går jeg på STX på grundforløbet, men er allerede blevet træt af det. Det er især 2. fremmedsprog, idræt og almen sprogforståelse, jeg føler jeg spilder min tid på. Jeg har været nogle dage på prøve på HTX, og jeg synes det var rigtig spændende og jeg kunne også rigtig godt lide ... -
Kemi A eller B?
ForumindlægHej Studieportalen Er der nogle, som ved, hvor stor forskellen er mellem henholdsvis Fysik og Kemi A- og B-niveau? Da jeg overvejer at vælge linjen Mat A, Fys A, Kemi A. Fortsat god aften. -
Optagelses
ForumindlægJeg skal på optagelsesprøve på tirsdag på HTX, hvad er det man må medbringe? I mit brev står der at jeg skal op i dansk, engelsk matematik og fysik/kemi og alt foregår skriftligt, må man gerne medbringe noter med? :-) -
ja vejledning!
Forumindlæghey allesammen! Hvis man nu dumper i et C-niveau fag i 1.g og senere i 3.g opløfter det pågældene fag til et b-niveau fag ,hvilken af karakterene tæller så? Jeg har hørt at ens c-niveau fag bliver slettet? er det rigtigt?? har i evt et link hvor jeg kan læse det?? -
B-niveau 24times eksamen "Binge-watching House of Cards and breaking bad is good for you"
ForumindlægJeg står med denne tekst og skal analysere den. Jeg er desværre bare helt gået i stå. Er der nogen der kan giva mig et skub i den rette retning. Umiddelbart skal jeg vel analysere den udfra Nonfiction. Mvh Kent http://www.independent.co.uk/arts-entertainment/tv/features/bingewatching-house-of-c... -
Jeg aner ikke, hvad de forskellige niveauer er. Og det er inden for vidt forskellige faggrene. Skulle man have valgt i dledningsvist.
ForumindlægSå er jeg blevet 65, er uden for arbejdsmarkedet, og jeg har altid drømt om at læse psykologi. Da jeg læste musik i Aalborg, og Bertel Haarder ændrede betingelserne for at kunne komme i pædagogikum, så fik jeg lavet mit musikspeciale færdigt. Og så tog jeg en kortvarig IT-uddannelse. Hvor jeg så ... -
9. klasse eksamen i fysik/kemi: Hvilke emner kunne være en god idé at skrive dispositioner til?
ForumindlægSom overskriften, siger meget godt, så skal jeg snart til eksamem i fysik/kemi i 9. klasse. Jeg er i gang med at skrive dispositioner til nogle af de emner jeg kan risikere at komme op i. De emner, jeg mener er gode at skrive dispositioner til er: Magnetisme/elektromagnetisme Syre og baser ...
