Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 9381 til 9400 af 176851
  • KEMI - DANSK, innovation

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder og skal finde på et innovativt forslag omkring emnet urban farming i min lokale by, og er gået helt i stå. Har i nogle ideer til hvad man kan gøre? Det ville være en stor hjælp!
  • Hjælp til kemi aflevering i morgen

    Forumindlæg
    Jeg sakl beregne H3O+ og pH. Teksten lyder som følgende. Salmiaklakrids, der smager stærkt, indeholder ammoniumchlorid NH4CL. Ammonium reagerer surt, når lakridsen opløses i mundens spyt. Vi antager, at den formelle koncentration c af ammonium i mundhulen er 1,0M. Beregn [H3O+] og pH. På forhå...
  • Organisk kemi (reaktioner)

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe mig med disse tre opgaver:
  • Hjælp til kemi hjemme opgave! Reaktionsskema

    Forumindlæg
    Hej alle! Sidder med følgende opg.: Draw the structural formula of an alkene with the molecular formula C5H10 that reacts with HCl to give each of the following chloroalkanes as the major product Draw the structural formula of an alkene with the molecular formula C5H10 that reacts with HCl to ...
  • Isolering af a

    Forumindlæg
    Hvad gør jeg her? A = π⋅c⋅(a+b)
  • ØGGGG - eksamen

    Forumindlæg
    Jeg har brug for hjælp til ØG eksamen. Jeg forstår ikke hvad jeg skal fremlægge til min eksamen, og hvad jeg skal komme ind på.
  • Kemi - syrer og baser

    Forumindlæg
    HEj er der nogen der vil hjælpe mig med en opgave i kemi. Jeg vil ikke have facit, men bare forklaring! Opgaven lyder således: Opskriv reaktionen mellem HCl (g) og NH3 (g). Der dannes et fast stof. Forklar hvad der sker. Tak (:
  • privatlærer kemi B- i Roskilde

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg søger en privatlære til kemi-B, omkring en gang hver anden uge. Jeg bor i Roskilde centrum, og undervisningen kunne forgå på Roskilde bibliotek. Hvis du kunne have lyst, så skriv en besked med dit nr. så jeg kan ringe dig op?
  • Kemi - svovl i olie

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal lave noget kemi til i morgen hvor bl.a. dette spørgsmål indgår "Hvorfor indeholder olie svovl? og hvordan påvirker det miljøet? Jeg ville sætte stor pris på at nogen gad at hjælpe mig :) Tak på forhånd :) (Y)
  • Bestemmelse af a

    Forumindlæg
    f(x) = x^a . Bestem a, når det oplyses at f(x) vokser med 5%, når x vokser med 20 % . Nogen der kan lede mig på rette vej?
  • mat. eksamen

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal snart op til matematik eksamen (c-niveau), men er lige gået totalt i stå ved nogle spørgsmål, så håbe rlige på lidt hjælp tiæ at komme i gang:) Nogle der kan hjælpe mig med: 1. Hordan er det gyldne snit blevet brugt i kunst og arkitektur? 2. Fortæl om fraktiler, hvordan de te...
  • a^n

    Forumindlæg
    bevis at a^n*a^m=a^(n+m) hvor a,m,n ligger R.
  • Salt, syre, base (Uorganisk kemi)

    Forumindlæg
    Hej.Jeg skal op i mundtlig fysik/kemi i morgen, og jeg skal fortælle noget om salte, syrer og baser.Men jeg er lidt på bar bund.Hvad kan jeg fortælle? Det mest oplagte?
  • HJÆLP til KEMI. opløsning af PbCl2...

    Forumindlæg
    Et bægerglas indeholder en 0,0010 M vandig opløsning af PbCl2 ved 25 grader.Bægerglasset henstår nu, således at vandet kan fordampe. På et tidspunkt er der fordampet så meget vand, at opløsningens volumen er halveret.Er opløsningen på det nævnte tidspunkt overmættet, mættet eller umættet??Altså P...
  • Pålidelig fysik/kemi

    Forumindlæg
    Kender I nogle gode og pålidelige internetsider, hvor man kan læse om fysik- og kemiemner? Det haster, da jeg skal til prøve i morgen kl. 8.00.
  • Hjælp til kemi c-niveau

    Forumindlæg
    hejsa Jeg skal skrive om, hvorfor basen natriumhydroxid reagerer med eddike før det reagerer med phenolphtalein. håber nogen kan hjælpe mig :-)
  • Hjælp til en kemi opgave.. Tjek den ud

    Forumindlæg
    En opløsning er fremstillet ved at komme 65,0 mL 0,150 M HCl og 85,0 mL 0,0528 M NHO3 i en 500 mL målekolbe og fyldes op til mærket med demiraliseret vand.a) beregn pH for opløsningen.Jeg kan ikke komme igang med opgaven, da jeg ikke kan finde ud af hvilken formel jeg skal bruge...?HJÆLPKram MIlla
  • Organisk kemi - Carbonatomets bindingsforhold

    Forumindlæg
    der skete en reaktion mellem methan og chlor, og der blev dannet lidt ethan, hvor kan jeg forklarer det? Ved reaktionen mellem methan og chlor dannes lidt ethan hvordan kan det forklares?
  • Kemi B eksamensspørgsmål. Hjælp!

    Forumindlæg
    Opskriv den kemiske reaktion fir reaktionen mellem ethan og chlor og gør rede for hvor mange forskellige produkter der kan dannes. på forhånd tak
  • Matematikopg. A+

    Forumindlæg
    Hej vil høre om der er nogen der kan hjælpe med opg. 3.027 i bogen eksamensopgaver i matematik, da jeg er kørt fast i den. Kan ikke skrive den her, da der indgår en tegning.