Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 9421 til 9440 af 95433
-
Hjælp med ideer til afsluttende projekt
ForumindlægJeg ville bare høre omder var folk der kunne hjælpe lidt med nogle ideer til afsluttende projekt i fysik A til HTX uddannelsen. -
Lidt om Ohms lov, Kirchoffs love og erstatningsresistans. Du har følgende kredsløb bestående af de tre modstand A, B og C.
ForumindlægHej har nogle opgaver jeg sidder virkelig fast i. B) Hvad er resistansen af A? D) Hvis spændingen over modstand B måles til 3,35 V, hvad er spændingen over modstand C så? Her skal du tænke på, hvordan de to modstande er koblede. -
Lyds egenskaber...
ForumindlægI fysik i morgen skal jeg kunne tale om lydens egenskaber,hvad er det helt præcist? -
Et andengradspolynomium f(x)=ax^2-2x+c går gennem punktet (-1,3) a) Benyt punktet til at finde a
Forumindlæga)Et andengradspolynomium f(x)=ax^2-2x+c går gennem punktet (-1,3) a) Benyt punktet til at finde a b)Ved at bruge punktet og d formlen, find da konstanten c hejii hvordan løser jeg opgaverne -
Fysik B. Nogle der kan hjælpe med at løse denne opgave?
ForumindlægEn sten dumper ned i en brønd. Det tager 3,00 s fra stenen forlader brøndkanten til plasket høres - hvor dyb er brønden, når lydens hastighed er 340 m/s? -
Kunne man anvende methylrødt som indikator ved titreringen? (Se titrerkurven for ethansyre i Basiskemi C side 169.)
Forumindlægkan i hjælp mig med den spr Kunne man anvende methylrødt som indikator ved titreringen? (Se titrerkurven for ethansyre i Basiskemi C side 169.) -
c) Argumenter for, at niveaukurven f(x,y)=2.5er en cirkel med radius 5 og bestem, hvor langt vandrerne går.
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe mig med opgave c? Figuren viser modellen af bjerget med niveaukurvenf(x,y)=2.5indtegnet i xy-planen. En gruppe vandrere går én gang rundt om bjerget i 2.5 km højde. c) Argumenter for, at niveaukurven f(x,y)=2.5er en cirkel med radius 5 og bestem, hvor langt van... -
En uddnnelse uden gymnasium?
ForumindlægHej jeg undrer mig om man kan uddanne sig som socialrådgiver uden gymnasium? Hvis man bør gå til gymnasium, er der nogle andre uddanelser som ikke kræver gym? Det skal være helst en uddannelse uden matematik, fy/kemi, biologi og geografi. -
Spørgsmål til den gamle reform - Gym
ForumindlægHej alle, I 2003 startede jeg på en matematisk gymnasial uddannelse - Jeg droppede ud i midten af 2.g. Siden da har jeg taget en HF, og er godt i gang med HD på CBS - Foruden har jeg selvfølgelig en del erhvervserfaring. Jeg har ved et tilfælde fundet et studie som jeg enormt gerne vil ind på ... -
AT REJSER - PSYKOLOGI OG ?
ForumindlægHejsa . Jeg sidder også og er i tvivl om hvad jeg kan skrive. Jeg har matematik(A), fransk(A) fysik(B), Kemi(B), Psykologi(c), Engelsk(b), Religion(c), old (c), biologi(c) osv. Jeg vil helst undlade at skrive i fysik eller engelsk . Jeg vil gerne skrive i psykologi, men jeg ved ikke hvad fag ... -
Bølger
ForumindlægJeg fatter INTET af emnet bølger (vi har gennemgået længdebølger og tværbølger, frekvens, bølgelængde, udbredelseshastivhed, bølgetop...)Vi har fået kopiark, fordi der ikke står noget om bølger i vores bog, Spektrum. Er der nogle der kan henvise mig til en bog?Jeg har meget svært ved at forstå no... -
OSO, hjælp ang. STX
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder og er i gang med at skrive OSO om dyrlægeuddannelsen. Jeg er så ved at forsøge at beskrive vejen til denne gennem STX, men jeg er meget i tvivl om selve opbygningen af STX. Altså jeg har lidt svært i at finde rundt i alt det med fag på A,B og C-niveau osv.i forhold til... -
Ovids forvandlinger
ForumindlægHej. Jeg skal op til eksamen i old og var ikke tilstede da vi gennemgik ovids forvandlinger. Jeg har selvfølgelig læst, men kunne godt bruge lidt hjælp. Evt noter omkring dem eller andre guldkorn. Det er førstesang vi har beskæftiget os med. Om skabelsen og giganterne. Tak. -
"Opgaver i fysik - A niveau" opgave A 13, A 14, A 15 og A 16
Forumindlægjeg er vildt presset og søger lidt opgavehjælp - hvor kan jeg finde svarene til de følgende opgaver? "Opgaver i fysik - A niveau" og så er det opgave A 13, A 14, A 15 og A 16" -
Angiv de korrekte navne for A,B,C,D,E,F DNA-replikation. Hjælpp?
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med opg 2 Jeg har brugt timevis og jeg kan ikke finde noget om det i min biologibog eller nettet. Nogen der kan hjælpe? Et link hvor jeg kan læse om det er også fint :) -
I en trekant ABC er A=72°, b = 4,1 og c = 3,8. b) Beregn længden af højden på siden b.
ForumindlægI en trekant ABC er A=72°, b = 4,1 og c = 3,8 og siden a = 4,64984. b) Beregn længden af højden på siden b. Jeg kender alle tre sider og én vinkel.. Hvordan kan jeg komme videre? Ville være rart og meget værdsat hvis nogen meget pædagogisk kunne forklare hvordan man gør fremfor selve sva... -
Studieretning
ForumindlægJeg har fundet en spændende studieretning på HTX, som jeg tror vil gavne mig mest i fremtiden. Studieretningen som overvejes er ''internationale medier'' hvor følgende niveauer er påkrævet: Kom/it A, Engelsk A og mediefag C. Samtidig har jeg tænkt mig at hæve matematik fra dens n... -
Bestem graf A, B og C er f(x), g(x) eller f'(x)
ForumindlægHej, jeg har denne opgave hvor jeg skal bestemme om graf A, B og C er f(x), g(x) eller f'(x), men ved ikke hvordan jeg finder ud af det... -
(x^2+b^2)(x^2+ax+c) hvilket svar er korrekt?
Forumindlæg(x^2+b^2)(x^2+ax+c) er i tvivl om hvad jeg får når jeg ganger disse to perenteser sammen ? er endt op med følgende som jeg er sikker på; x^4+ax^3+cx^2+axb^2+cb^2 også kommer mit problem når jeg skal gange b^2 med x^2 ?? giver det b^2x^2 eller er det bx^4 ??? -
Naturfag Gym (2000)
ForumindlægHej alle, Lige et hurtigt spørgsmål her: Jeg havde Naturfag i gym helt tilbage i år 2000, som omfattede mat,fysik,kemi i et. Hvad svarer det til i niveau på de enkelte fag? Jeg vil gerne ind og læse til bioanalytiker, og kan se at man skal have kemi på C niveau. Har jeg det? ...
