Søgning på: historie noter stx. Resultater: 9501 til 9520 af 33650
-
hvordan er htx ????
ForumindlægHeeej jeg går i 9. klasse, og skal overveje hvilken gymnasiale uddannelse, jeg skal tage jeg vil spørge alle HTX-elever, hvordan det er at gå der? hvordan var jeres karakter i folkeskolen, og er den steget eller faldet i gymnasiet? evt. nogle gymnasier der kan anbefales ??? :)))) -
Hvilket slags gymansie er bedst for programmering?
ForumindlægJeg undrer mig over om jeg skal tage på HTX eller et andet gymnasie (Jeg ved endnu ikke om der er andre gymnasier der tilbyder programmering til nogle der gerne vil være programmører) -
Vejledende eksamensopgaver 5008 og 9026!
ForumindlægHar brug for hjælp til disse to opgaver især 5008. På forhånd tak:) -
Dansk skriftlig
ForumindlægHvilke typer er det nu der er ....? - Essay - Kronik - Litterær artikel Og så kan jeg ikke huske den sidste ... Er det novelle analyse? Og er der nogen, der har nogle gode råd til eksaminen? -
IBB eller almindelig?
ForumindlægJeg er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge som ungdomsuddannelse - enten en såkaldt 'Global studies' linje der sætter fokus på international handel, turisme, samt sprog ELLER en såkaldt IB der omhandler det samme, men hvor undervisningen hovedsageligt foregår på engelsk. Jeg er god til... -
Hjælp til udregning af Magnetisk flux?
ForumindlægSpolen i kortlæseren har 1000 vindinger og er kvadratisk med kantlængde 0,20 mm. Magnetfeltet i områderne på kreditkortet har størrelsen 0,10 T. De enkelte områder i magnetstriben har længden 0,40 mm. a) Bestem den maksimale magnetiske flux gennem spolen. Følgende figur viser placeringen af... -
24 timer eller 24 minutter?
ForumindlægHvilke eksamener er 24 timers-eksamener, og hvilke er 24 minutter? -
er min fremgangsmåde rigtig?
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med opg 14 i denne opgave? http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:MhZ1aNCZ8QAJ:www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Stx/090511_opgave_matematikA_stx.ashx+bestem+prisen+for+vejen+udtrykt+ved+x&hl=da&gl=dk&pid=bl&srcid=ADGEES... -
Dansk stil i morgen
ForumindlægJeg har denne skriftlige eksamen på selvstudie og har været så tosset at smide mine papir væk fra da jeg gik på min ungdomsuddanelse. Jeg tænker helt specifikt på, hvilke tre slags stile man kan vælge. Nogle der lige kan komme med dem og skrive det helt væsentlige ved dem? Der var vist en pakke e... -
Retorik og bioteknologi i SRP
ForumindlægHej alle Jeg har overvejet at skrive SRP i retorik c og bioteknologi A - men jeg er simpelthen på bar bund over, hvad jeg skal skrive om. Nogen der har ideer? (har selv overvejet depression) -
Dumpe
ForumindlægHej, jeg r dumpet i engelsk med 00. Jeg har både været oppe skriftlig og mundtlig, jeg har ik fået svar fra de skriftlige endnu... Men jeg har haft engelsk på A og min uddannelse kræver at jeg har bestået faget. Hvad skal jeg gøre? Jeg kan jo ikke gøre det bedre, da det jo i forvejen er et A-fag.... -
Uretfærdig fysiklærer
ForumindlægHej, jeg er kommet i den uheldige situation at jeg har en fysiklærer der har en meget alternativ karaktergivning, i løbet af min tid på gymnasiet har mine standpunktskarakterer varieret i alt fra 02-12. Lige nu har jeg 12 i skriftligt og 02 i mundtligt...og der er flere i min klasse der har fået... -
Hjælp til matematik A opgave
ForumindlægDen her opgave driller mig en hel del Please hjælp På forhånd tak -
Sandsynlighed
ForumindlægJeg hader sandsynlighedsregning og håber en der kan give et par tips til at løse disse to opgaver -
Springvand med solceller
ForumindlægHej! Jeg er lidt i tvivl om følgende opgave: 'I nogle villahaver ses små springvand, der drives af solceller. Et batteri sørger for, at springvandet kan fungere, når det er overskyet. Et batteri lades op af en solcelle. Når batteriet er fuldt opladet, kan det afgive energien 70 kJ ved... -
Findes der nogle gymnasielle studier som har fokus på musik og lydteknik?
ForumindlægJeg leder efter en gymnasiel uddannelse, gerne en kostskole hvor musik er en del af undervisningen. Jeg går i 2g på HTX pt. Jeg har tænkt på MGK, men jeg er ikke sikker på at jeg vil kunne bestå optagelsesprøven. -
Huen?
ForumindlægSpørgsmål: Med eksempelvis et eksamensgennemsnit på 2,9 forløblig og én mundtlig eksamen tilbage - som man måske får -3 eller 00 i - bliver man så studenter? -
gnidningskraft på kugle
ForumindlægHej Studieportalen. Nogen af jer der kan sige mig om jeg fundet gnidningskraften korrekt i denne opgave som jeg har vedhæftet? (jeg fik det til 0,80N jeg har bare ikke skrevet det ind med enheder) -
hvilket gym skal jeg vægle?
Forumindlægheej jeg er en dreng på 15 og bor i kbh. jeg skal til af vægle hvilke gymnasie jeg vil på, jeg skal have 5 prioriteter. og jeg skal have det klar til på tirsdag. men jeg er helt blank og kan ikke vælge? mit spørgsmål til jer er hvilke gymnasier er gode og hvorfor :) -
Eksamen
ForumindlægHej. Jeg må erkende at jeg ikke har været helt med på noderne i dansktimerne de sidste tre år. Derfor har jeg besluttet mig for at være forberedt på at kunne komme op til dansk eksamen. Jeg har ca. tre uger til læseferien begynder og jeg vil gerne have et lynkursus i dansk så jeg i det mindste vi...
