Søgning på: matematik eksamen 2007. Resultater: 9561 til 9580 af 61667
-
Biologi eksamen!
ForumindlægHej allesammen Jeg har lige fået mine eksamensspørgsmål til biologi c-niveau eksamen. Et af disse emner er "Cellen og Osmose" Til dette har jeg fået disse spørgsmål: 1) Beskriv opbygningen af en dyrecelle, samt redegøre for de vigtigste forskelle mellem dyre-, plante-og bakterie... -
Matematik gåder
ForumindlægHej jeg har været i gang med nogle matematik gåder og der har været nogle som jeg ikke kan finde ud af, så det ville være dejligt hvis i svarede snarestmuligt da de er lektier til på mandag (12. maj 2014). 1.)Vælg et tilfældigt trecifret tal. Skriv cifrene i omvendt rækkefølge. Træk det mind... -
HJÆLP...EKSAMEN IMORGEN
ForumindlægHej. kan der nogen hjælp mig med hvad er stoffers opvarmning? tak -
EKSAMEN buffer
ForumindlægJeg skal i et eksamensspm gennemgå hvorledes pH kan reguleres i et medium til fermentering. Men jeg kan ikke komme på andet end at man tilsætte en buffer. Jeg har så lidt svært ved hvorledes en buffer rent faktisk fungere og hvordan den kan regulere pH'en i mediet rent kemisk? Er det en beste... -
AT-eksamen
ForumindlægHej Jeg er en af de mange heldige der skal op i AT i år, men mit problem er at jeg er rigtig usikker på hvordan jeg skal fremlægge det jeg er fundet frem til. Jeg har indtil videre lavet en power point præsentation, hvor jeg har lavet en disposition hvor jeg først havde tænkt mig at tale om mine ... -
Portrætter (eksamen)
ForumindlægHej! Jeg er så heldig (?) at skulle op i billedkunst om et par dage. Har nogle emner på min pensumliste, hvor jeg ud for hvert emne skal sammenligne 3 billeder fra forskellig tidsperiode... Til emnet Portrætter har jeg tænkt mig at sammenligne Mona Lisa af Leonardo Da Vinci (renæssancen), Skriget... -
eksamen (vígtigt!)
ForumindlægJeg har skrevet en rapport om fældningreaktioner, men har et par korte spørgsmåle til det: Jeg har disse to stoffer: Natriumphosphat + calciumnitrat = Na3PO4 + Ca(NO3)2 Er der en som gider at hjælpe hurtigt, altså ved at skrive den fældningsreaktion, så jeg kan se hvilken af stofferne, der ... -
Hjælp samfundsfag eksamen
ForumindlægMit tema som jeg har trukket er: Det senmoderne menneske. Er der nogle der har nogle bud på eventuel fokus når man skal skrive de tre taksonomiske spørgsmål? Ind til videre disse spørgsmål, er bange for de er for brede. Nogle gode råd anyone?? :-) Redegørende 1.Hvordan karakteriseres de... -
Eksamens dispositioner
ForumindlægHvad skal ens fysik mundtlig disposition indholde??? -
Eksamens spg.
ForumindlægNogle der kan give et eksempel på et eksamensspørgsmål? Ved godt det er et emne, og en underkategori -> som man skal lave et bevis el. lignende til. Men når man så er færdig, skal man så fortælle om emnet? eller hvad er godt? -
Biologi eksamen
ForumindlægHej er der en der har mulighed for at hjælpe mig med dette spørgsmål. Redegør for DNA strengens struktur samt den eukaryote celles generelle opbygning. Kom kort ind på DNA’s funktion -
Eksamen i historie
ForumindlægHar nogen været oppe i historie, vil jeg gerne høre om eksaminationsformen. -
Vigtigt: eksamen
ForumindlægHej jeg har trukket fordybelsesorådet - Det unge liv. Og har valgt teksten William af Jan Sonnergaard. Jeg er dog stdig i tvivl over hvad budskabet og temaet er helt præcis. håber I kan hjælpe mig :) Tak -
HEELP EKSAME
ForumindlægHej håber i vil giv mig svar på to spørgsmåle som jeg ikke ved hvad det betyder, nå det handler om dispostion, min lære siger jeg skal ''sorter'' og ''disponer'' til min emne. Men aner ikke hvad det skal betyde, og heller ikk hvordan jeg skal gøre det i dispostio... -
eksamen i skrift.
ForumindlægHej, Hvordan kan man øve sig/ forbedre sig i engelsk skriftlig? - og hvor ligger der gamle eksamensopgaver (jeg kan ikke finde noget på uvm.dk). der snakkes her om STX eng (B) 3 års. Håber I kan hjælpe mig as soon . på forhånd tak. mvh anna -
ENERGIOMDANNELSE HASTER !!! EKSAMEN !
ForumindlægHej alle Jeg skal op i biologi IMORGEN, og kan risikere at trække noget med økosystemer (hvilket jeg ikke er så god til), et af de spørgsmål jeg kan trække op: Beskrive forskellige former for energi i et økosystem Jeg har ledt og ledt hele dagen, men kan ikke rigtig finde noget brugbart! Vil en a... -
Kristendoms eksamen
ForumindlægJeg har snart kristendoms ekamen, og skal aflever min synopsis. Hvordan skal jeg skrive en synopsis? Jeg har om syndfaldet. jeg er meget forvirret og ved ikke hvad jeg skal præsentere om. Please hjælp... -
Eksamens spørgsmål
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til hvad det er jeg skal sige til følgende spørgesmål til mit matematisk mundtlige bevis -
fysik kemi eksamen/ fsa
Forumindlægheeej.. tænkte på om der var nogen som har nogle gode ideer til min fsa eksamen i fysik/kemi? nogle tips? notater eller lign... jeg er rigtig,rigtig meget nervøs, da jeg ikke har nogen ide om hvordan eksamen foregår? hjælp? skal til eksamen på fredag.. :/ -
Matematik opgave
ForumindlægHej. Er der nogen, som har mulighed, for at hjælpe med denne opgave? Et polynomium f er givet ved forskriften f(x)= x^6 - 5x^3 + 4 Det oplyses, at grafen for f har netop to skæringspunkter med førsteaksen. a) Bestem koordinatsættet til hvert af disse skæringspunkter. b) Bestem monotoniforhold...
