Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 9681 til 9700 af 57177
-
Eksamen
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal til skriftlig eksamen her snart. Vil hører om nogen af jer, har nogle tip eller huskeregler, og evt nogle rigtig gode og brugebare notater til matematik på b niveau Mange tak på forhånd. -
Karakterer til eksamen - hurtig hjælp (mediefag)
ForumindlægHej. Skal op i mediefagseksamen her om lidt, og forstår ikke helt, hvordan karaktererne forløber. Det er sådan, at jeg skal op med min gruppe og forsvare vores produktion og derefter en individuel eksamen kun med mig. Vil det sige, at jeg får 3 karakterer - fordi jeg både bedømmes for produktio... -
Rettelse mod betaling!
ForumindlægJeg søger en der vil rette mine danske og engelske stile mod betaling. Det er self kun når jeg har fået skrevet en der skal afleveres. Jeg er så skid etræt af at mine klassekammerater kan få alverdens mennesker til at rette deres igennem. Jeg mister en hel karakter på mine stil grundet kommafejl!... -
Engelsk-Undervisning ?
ForumindlægHej Alle Jeg søger en lære/studerende der er god til engelsk. Har nemlig en mundtlig eksame d. 10-12 august som jeg gerne vil klare mig godt i. Altså en mundtlig eksame på 24 timers forbedrelse. Undervisningen foregår på den måde, at hjælpe mig med teksten og sådan sørg for at jeg kan klare m... -
uddannelse til dyrlæge, men hvilken retning?
Forumindlægjeg er lige startet på STX og har valgt(indtil videre) den samfundsfaglige retning, med samfundsfag, matematik og naturgeografi..sagen er at jeg ville have valgt den naturvidenskabelige, da jeg gerne vil være dyrlæge, men min UU vejleder fik mig af sporet..da jeg kun er i gang med grundforløbet ... -
Engelsk oversættelse... Brug for at blive rettet.... Det haster ....
ForumindlægTranslte the Danish text into English:Hvis man er tålmodig og ikke for principfast, kan man fylde sin computer til randen med ulovligt kopieret musik fra Internettet. Musikindustrien bryder sig naturligvis ikke om, at Nettet flyder med ulovlige musikfiler, og her i landet har en række organisatio... -
Gennemlæsning af 3.G opgave, Fahrenheit 9/11?
ForumindlægHey skal aflevere min opgave imorgen, den store skriftlige opgave i 3. g. Den er på 17 sider altså 2 sider mere end den må. Er der nogen der gider læse den igennem og komme med konstruktiv kritik? Den er skrevet i engelsk med skrevet på dansk sådan er reglerne. -
1 engelsk sætning.. Hjælp det haster
ForumindlægHej allesammen, jeg er i gang med at skrive en engelsk referat af en dansk artikel.. Den skal afleveres imorgen, så det haster virkeligt.. Og jeg kan bare ikke skrive denne her sætning på engelsk: Drabsmanden var blevet bortvist fra skolen for adskillige måneder siden, og han måtte ikke tage sin... -
Ejefald(genitiv)
ForumindlægHej! Jeg sidder og laver engelsk aflevering. Jeg sidder og er i tvivl med ordet servitrice. Sætningen lyder således - Rita er servitricens gode veninde Hvilket på engelsk hedder - the waitress, men her er jeg i tvivl om ejefald og om, der skal apostrof nogle steder, når man kigger på den dansk... -
historie grundloven
Forumindlæghvorfor begyndte kvinder først flere år efter vedtagelsen af grundloven at kæmpe for større ligestilling? hvilken faktorer ført til, at kvinder fik valgret i 1915? hvilken betydning har grundloven for danskerne i dag?? skal op til historie om grundloven ytringsfrihed og censur, og er helt l... -
Er man bestået?
ForumindlægHej jeg har lige været til optagelsesprøve (STX) Jeg skulle op i engelsk, dansk & matematik. Jeg bestod i engelsk og matematik men ikke i dansk. Så jeg vil spørge om man stadig kunne komme ind hvis man bestod i 2 af prøverne? -
Find fem fejl
ForumindlægJeg skal finde 5 fejl: Marys father was very ill. He had spent Saturday evening at his aunt, and when he got back he felt a little dizzy. He was not drunk, for he had had only two small glasses wine and not much to eat, either. He thought that a days rest would do the trick, but he grew worse, ... -
AT - overvågning
ForumindlægHej alle i søde mennesker derude ;) Jeg er igang med at skrive AT og har valgt fagene dansk og mediefag. Mit emne er: Konsekvenser af overvågning i samfundet. Jeg har valgt at tage udgangspunkt i romanen "Se dagens lys" af Svend Åge Madsen i faget dansk og filmen "the truman show&... -
Skuffelse over Engelsk skriftlig eksamen.
ForumindlægHej herinde. Det er første jeg jeg benytter mig af feedback/spørgsmål på studieportalen, men jeg er dog så frustreret ,at jeg håber, at der vil være hjælp (eller trøst) at finde. Vi har idag fået de skriftlige karakterer på 3 års STX afsløret. Jeg har været oppe i tre eksamener, og er rigti... -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej.. jeg skal til optagelsesprøve snart. Og jeg håbede at der nogle der ville komme med en ide om hvad jeg skal øve på? Eller bare noget... -
Yahya Hassan - Analyse
ForumindlægHej, jeg sidder og skal til at skrive min SRP, hvor jeg blandt andet skal analysere Yahya Hassans digtsamling. Jeg synes virkelig det er svært at komme i gang med at analysere hans lidt spøjse digte. Hvis der er nogen som har analyseret nogle af hans digte eller måske har nogle gode noter, vill... -
En studenterhue
ForumindlægNu er det jo blevet tid til at folk får deres huer, og den evig snak om at den blå HH hue ikke er en gymnasiehue, men en wannabe gymnasieelev hue er så småt begyndt. Hvad siger I? er den blå HH hue ikke ligeså god som den blå "gymnasie"hue... er træt af at blive trampet på i tide og uti... -
Forsikring??
ForumindlægHej, jeg står og skal købe bil til sommer. Er 18 år og STX studerende. Forsikringer er somsagt dyre, men er der et sted man kan få studierabat åp bilforsikring? Husk lige at jeg går på STX og ikke universitet. Har set flere steder at UNI studerende kan få rabatter! -
Omkring eksamen
ForumindlægHey studieportalen. Jeg går lige nu i 3.g og skal snart til eksaminer. Jeg har fået at vide/læst, at man i alt skal op til 9 eksaminer under sin gymnasietid. Jeg har været til musik- og fysikeksamen mundtligt, har afleveret SRP og skal til eksamen i AT. Ydermere har jeg fået offentliggjort 4 skr... -
hjælp !
Forumindlæghej er denne sætning korrekt? _"It will only lead to increased sales and consumption, which will not stop the gang wars"
