Søgning på: historie noter hf. Resultater: 9741 til 9760 af 33009
-
Hvilken studieretning?
ForumindlægHej folkens. Jeg er en ung dreng på 15, som sidder med et lille problem: Jeg ved ikke hvilken studieretning jeg skal tage. Jeg vil gerne tage en bacheloruddannelse efter gym, så jeg vil helst have en retning, hvor mit snit vil ligge så højt som muligt. Forresten, så er mine bedste fag følgende: D... -
HASTER!!! HJÆLP MED AT FINDE ET PRODUKT!!!!! 2.VERDENSKRIG!!
Forumindlæg___________________________________________________________________________________ Hej allesammen håber nogle derude der kan hjælpe, jeg er igang med en historie synopsis. Jeg er nået dertil, jeg skal lave et produkt og jeg har simpelthen ingen idé. Overemnet er: 2.verdenskrig Underemnet ... -
Eksamen
ForumindlægJeg læser en masse om, at man benytter "rene" tekster til eksamen..Er det både i forberedelsestiden og eksaminationen?Jeg tænkte nemlig på om man må skrive på ekstemporalteksten eller man skal skrive på et papir ved siden af?Og hvad med det lille teksstykke, som man får - må man skrive ... -
AT: Rumrejse (Astro/fysik) + ?
ForumindlægHej. Jeg sidder som så mange andre og sveder over AT, hvor emnet er "Rejser" Jeg kunne rigtig godt tænke mig at skrive om Rumrejser og de baner man sender sonder og raketterne for at nå sit mål. Her tænker jeg på Homann-banen og Gravitations Sniphots med mere. Se for eksempel: http://en... -
Emne til SRP - Forslag?
ForumindlægHej Alle! :) Jeg ved godt, at der findes andre tråde med samme emne/spørgsmål, men det har ikke helt hjulpet mig, så derfor laver jeg selv en :) Her efter sommerferien skal jeg i 3g og vi er allerede blevet anbefalet at tænker over eventuelle emner. Problemet er dog, at jeg er helt tom for ... -
igen et spørgsmål om studenterhuer: hvad for en skal jeg have?
Forumindlæghej folkens! I år, er det så endelig min tur med at få huen på. Meen: jeg har fundet ud af, at min hf faktisk svarer til en "rigtig" gymnasial uddannelse, eller en stx (hel studentereksamen), da jeg har tre fag på A niveau. Så nu står jeg og tænker: skal jeg have den traditionelle b... -
Beregn kc & forskydelse & omskriv
ForumindlægEn vandig opløsning af HF kaldes flussyre. I en sådan opløsning hersker ligevægten. HF(aq) + H2O(1) = F-(aq) + H3O(aq) a) omskriv udtrykket for ligevægtskonstanten kc. ved 25ºC bestemmes følgende ligevægtskoncentrationer i en flussyre: [HF] = 0,114 M [F-] = 0,0063 M [H3O+] = 0,0063 M b) ... -
pH
ForumindlægHey... nogle der kan hjælpe med den her opgave: Man har en vandig opløsning af HF. "the molar heat of formation" (delta H ikk?) er 320,1 kj/mol for HF (aq) a) hvad er pH for 0.1 M opløsning af HF ved 100 grader C? b) samlign med pH for 25 grader C Nogen der kan hjælpe? -
Bestemmelse af ukendt stofmængde?
ForumindlægEn vandig opløsning af HF kaldes flussyre. I en sådan opløsning hersker ligevægten: HF(aq) + H2O(l) ↔ F-(aq)+ H3O+(aq)) Ved 25oC bestemmes følgende ligevægtskoncentrationer i en flussyre: [HF] = 0,114 M; [F-] = 0,0063 M; [H3O+] = 0,0063 M Beregn Kc ved 25oC. Jeg ved, at jeg ma... -
Dumpet matematik C læse det igen?
ForumindlægHej Jeg har et spørgesmål om man kan læse mat c og gå til b derfra. Jeg har dumpet mig på første år af Hf uddannelsen, da jeg tog det ikke seriøst nok. Det gik først op for mig på 2 Hf at jeg tog mig sammen og fik 7 taller på fagene. men mat c som man havde på første hf er jeg dumpet på. Er d... -
Begreber- Har virkelig brug for hjælp.
ForumindlægEr der en som vil hjælpe mig til at forstå nogle af de her begreber, har selvfølgelig læst sider som kommer nærmere ind på begreberne, men kunne godt bruge noget hjælp til at være helt sikker på betydningen. Periodisering f.eks af forskellige tider i historien . Forklaring, 1. eksempel Kild... -
er det snyd?
Forumindlæghejsajeg var til danskeksamen i går og havde taget min computer med hvor jeg havde downloadet omkring 100 forskellige opgaver her fra studieportalen.Jeg var så så heldig at trække en tekst hvor jeghavde en analyse liggende af den på min computer, men er det snyd?Er det snyd at låne en andens dans... -
hjælp til rettelse !
Forumindlæghej. Jeg har oversat en dansk tekst til engelsk, er der ikke nogen der lige vil rette den igennem, altså om det er korrekt oversat , og evt. grammatiske fejl osv. ? plz Hr. Blake ansås i almindelighed for en temmelig rig mand; men alle vidste, at han undgik at betale sine regninger, så længe han ... -
Oversættelse - rettelse?
ForumindlægJeg skal oversætte fra dansk til engelsk .. ------------------------------------------------------ "En anderledes ferie 1) Tror du, det nogen sinde vil lykkes dig at vænne dig til den danske sommer? 2) Kan du holde ud at se på tyske og skandinaviske turister på Mallorca og Rhodos? 3) Er du... -
Kort oversættelse
ForumindlægSan Francisco er en vidunderlig by, som ligger smukt ved San Francisco Bay. Mange af byens gader er utrolig stejle, så man skal være en usædvanlig god bilist for at køre sikkert rundt i den bakkede by. San Francisco-indbyggerne er meget stolte af at have ”The Crookedest Street in the World”. I ma... -
Nationalisme
ForumindlægMed henblik på nationer og nationalisme . Skal jeg i historie forklare ordet : "Folk". Jeg har skrevet lidt selv, men jeg kunne godt bruge noget hjælp til at forstå det "helt korrekt", så hvis der er nogle som sidder og kender til ordet så skriv endelig. 1000 tak -
rettelse af engelsk
ForumindlægHej studier :) Kan jeg få en af jer til at rette min lille engelsk stil, på forhånd mange tak ;b Gun Clubs in Schools There is almost one gun for every man, woman and child in the US. Each year more than ten thousand has been committed and dies in guns decade. An American has to be over 21 ye... -
Motiveret ansøgning. HJÆLP
ForumindlægHej alle i kloge mennesker. :) Jeg ville høre om der evt. er en som gider læse en af mine motiveret ansøgninger igennem og komme med noget respons på den. Det ville være fantantisk, synes altid folk her inde er gode til at komme med gode kommentar. Den er ikke helt færdig, mengler lidt gennem læs... -
Rettelse af udsnit fra opgave
ForumindlægHej allesammen!Ville høre om der var nogen, som lige ville kigge et uddrag af min sso i engelsk A igennem. På forhånd mange tak! John R. Seeley:John R. Seeley is a professor was Cambridge University. He published a book in 1883, were he among other things puts up two views on the Empire which he ... -
2.g opgave
Forumindlæghej jeg skal til at skrive 2.g opgave om Iran og dets præstestyre.......og tænkte på om der måske var nogle der havde nogle gode hjemmesider eller måake selv har skrevet historie opgave om det og kunne sende det til mig???Håber at der er nogen der ude dre kan hjælpe!!!
