Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 9841 til 9860 af 57177
-
Studium og Punctum??
ForumindlægHVad går disse to begreber ud på?? Kan simpelthen ikke forstå det! Et evt. eksempel ville hjælpe på det, men vil helst gerne have en forklaring? -
Kompliceret ord
ForumindlægHey, jeg lede efter et eller flere ord der er lettere inviklede eller komplicerede eller hvad man skal kalde det. Det skal bruges til en ordleg hvor folk skal forsøge at forklare hvad ordet betyder. Det må gerne være et rigtig svært / ukendt ord - og gerne kom med mere end et hvis det er muligt... -
Engelsk stil
ForumindlægEr det evt. nogle, som lige vil være sød og se om jeg har lavet nogen fejl. Tror ikke jeg har, men vil gerne lige være helt 100% sikker. :) I’ll never forget it. We were sitting in the classroom on Thursday afternoon. We were having a History lesson. I remember I clearly. Miss Harber was ... -
KVOTE 2
ForumindlægHej jeg er lige blevet student i år, og mener at jeg har et gennemsnit på 8,2 trist, fordi jeg gerne vil læse til læge.. jeg prøver at søge ind i år, på de tre universiteter i dk der tilbyder det, men hvis jeg ikke kommer ind, kan jeg søge kvote 2, til marts? eller var det sidste gang i år man ku... -
Terminsprøver - what to do?
ForumindlægHej alle sammen :-) Som så mange andre som går i 9'ende klasse, skal jeg i januar måned, op til terminsprøver elle prøve eksamen, om man vil. Vi skal op i : Dansk - Diktat og læseprøve, her er jeg ikke nervøs. I alle diktater og læseprøver vi har haft indtil videre, har jeg fået 12. ... -
Værdier
ForumindlægHej. Jeg skriver en opgave om værdier i et dansk essay. Hvordan vil i definere værdier, og hvad er det for jer? -
Bush-doktrinen?
ForumindlægHej. Nogen der ved hvor jeg kan finde et eksemplar af Bush-doktrinen på skrift, helst på dansk. Desuden skal jeg helst også bruge monroe-doktrinen og truman-doktrinen på skrift. Skriv hvis i har en idé om hvor disse kan findes. Jeg har søgt på bibliotek.dk men uden held. -
Tvivl på valg af medicin uddannelsen efter gym
ForumindlægHej alle. Jeg står her med et lille men opbyggende dilemma. Jeg studerer på samf/engelsk retningen ( stx) og interesserer mig meget for naturvidenskabelige fag. Jeg overvejer at læse medicin på uni men ved ikke helt om jeg kan gøre det med den retning og de fag som jeg har lige nu. Er der nogen a... -
Hurtig oversættelse
ForumindlægHej er der nogle der kan oversætte dette for mig: Por qué no te callas fra spansk til dansk .. Tak for hjælpen :) -
Folkviser
ForumindlægHej Skal op i dansk snart - har trukket om folkeviser. nogle der ar et bud på dette? Hvad er folkevisen betydning idag, og hvorfor skal vi høre om dem idag? :) -
Engelsk grammatik
ForumindlægHej! Jeg er i færd med at lave en grammatik-opgave og er gået lidt i stå. Jeg skal rette fejl i sætningerne og derefter forklare mine rettelser på dansk. Måske du kan hjælpe? Det drejer sig om følgende sætninger: 1) Fortunately they all enjoyed to watch the show. 2) Surprisingly, she didn&rs... -
sammentrækning
ForumindlægHeej :) - Hvordan laver man en sammentrækning af ''will'' og ''not'' ?? -
BMB
ForumindlægHej er der nogen som kan se om jeg har oversæt det her rigtigt!!! 1) Engelsk The 3_10 helix fits this description: it has exactely 3,0 residues per turn and a 10-member hydrogen-bonded loop. Oversættelse: 3_10 helix passer til denne beskrivelse: Den har præcis 3,0 RESIDUES per omdrejning og en ... -
Oversættelse - New crime novel
ForumindlægHer er en oversættelse - nogen som har tid til at tjekke for fejl? New crime novel The author Elizabeth George has recently published a blood dripping crime novel which in Danish has got the title “Hævnens nat”. The story takes action in a Scottish manor house which now is a guest house. Here a... -
HASTER PLEASSS hjælp miig !
ForumindlægJeg har fået trukket digte af Benny Andersen til min synopsopgave i dansk . Da jeg ikke er så god til digte har jeg meget svært ved at fortolke digtet. Håber der er nogen der vil hjælpe mig.. Kærligheden er titlen på digtet: Kærlighed hænger ikke på træerne men det er dem man ser på når man sav... -
Eksamener på ny reform
ForumindlægHej Jeg har hørt noget om, at UVM har tænkt sig at lave fordelingen af skr. og mdt. eksamener om. Som det er nu skal man, hvis man har 4 A-niveau, op skr. dansk, eng og sine to A-fag. Men UVM vil lave det om, så man kun skal op i 3 skr. eksamener. Det foregår med lodtrækning. Er der nogen der k... -
Hf efter 9.klasse
ForumindlægEr det en mulighed? Jeg ved godt at man normalt skal have 10.klasse eller have været gang med noget andet, men kan man godt tage en hf efter 9.klasse? Tak på forhånd. -
SSO i Matematik - Notesapparat samt afslutning/konklusion
ForumindlægHvordan skriver man bedst litteraturhenvisninger/noter i matematik? (Altså i SSO) Har både læst nogen hvor eleverne konsekvent skriver hvor de har stoffet fra i starten af det pågældende afsnitFx. Carstensen s 122-130Andre skriver det på normalvis som vi kender det fra historie og dansk. Altså ba... -
Noteskrivning på uni
ForumindlægNæste år begynder jeg på min videregående uddannelse i noget stadigvæk ubestemt inden for naturvidenskab. I den forbindelse spekulerer jeg på, om det kan betale sig at skrive noter på computeren? I gym har jeg altid skrevet noter i hånden i naturvidenskabelige fag, fordi det som regel er hurtige... -
4 rettelser
ForumindlægDet danske: 1. Hvis vi på samme tid kunne se, at pengene blev investeret fornuftigt. 2. Men det sker meget sjældent 3. De fleste direktøre kan simpelthen ikke lade være med at forhøje deres egne lønninger og købe dyre firmabiler, og den slags skal man ikke finde sig i. 4. Det skulle da lige ...
