Søgning på: analyse af digte. Resultater: 9961 til 9980 af 26633
-
account? er jeg galt på den?
ForumindlægJeg har en stil for hvor 2. opgave lyder: Give a brief account of the view of man versus nature as it appears in the extract from 'Lines Composed a Few Miles Above Tintern Abbey' Digtet: ... for I have learned to look on nature, not as in the hour of thoughtless youth; but hearing oft... -
Naja Marie Aidt
ForumindlægHJÆLP DET HASTER!! Hej Jeg skal analyser en tekst som hedder : Bøn til et stykke af himlen som er skrevet af Naja Marie Aidt. Jeg skal have hjælp til at analyser den! Skal bruge det på Mandag!. HJÆLP MIG!! -
Engelsk mundtligt eksamen
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål angående engelsk mundtlig eksamen. Jeg supplerer engelsk C-B fordi det kræver, at have bestået engelsk faget for at komme ind på mit studie. Så mit mål er selvfølgelig bare om, at bestå det med et 02, men tænker bare lidt på, hvis min analyse/eksamen er til et 02, men je... -
HJÆLP HASTER PERSPEKTIVERE!
ForumindlægHej derude, jeg sidder med det sidste af min danske synopsis, men er er gået lidt i stå.... Jeg har analyseret novellen "foran alteret" af Herman bang, og skal så perspektivere den til hans anden novelle "den sidste balkjole" men jeg har er altså bare ikke så god til det m... -
At synde
ForumindlægVi kom til at tale om snyd i min klasse i dag. Vi talte om at man kunne vel tage et Mobilt Bredbånd med og koble det til sin computer. Til mundtlig dansk A. Man har jo en time forberedelse. Der kunne man vel, gå på nettet og komme ind og finde den analyse og fortolkning af den tekst man skal op i... -
Identitetsdannelse i det senmoderne samfund
ForumindlægHej alle studieglade, intelligente, hjælpesomme, folk som keder sig osv! Jeg har nogle spørgsmål til jer som jeg håber der er nogen som gider at tage sig tid til at svare på og på den måde hjælpe mig videre imod en god SRP og juleferie! Her i min SRP skriver jeg om Identitetsdannels... -
Er dette en god problemformulering??
ForumindlægHej jeg skal skrive en historie opgave. Og jeg har valgt emnet om dødstraffens geninførelse i Danmark efter besættelsen i 1945. i enden af spørgsmålene har jeg sat på hvilke trin (de taksonomiske niveauer) jeg mener de enkelte spørgsmål skal besvares i? Men jeg er meget i tvivl og har svært v... -
OSO-Opgave
ForumindlægHej SP. Jeg ville lige høre om nogle kunne hjælpe med lidt OSO-produkt. Jeg har om HHX vs. HF, jeg analysere dem og sammenligner dem. Dvs. en del af mit produkt er altså en rapport, men hvad kan jeg tilføre for at det bliver perfekt? Jeg havde tænkt mig under den kommenterede aflevering... -
FSA dansk mundtlig
ForumindlægHej... Jeg skal op i FSA i dansk mundtligt på fredag... Ville bare høre om nogle kunne give mig nogle gode råd.. Jeg skal op i synops. Jeg trak emnet "Kønsroller" og valgte teksten "Vaske og tørre" af venterpaafar.dk (du har så evigt ret, sang nr 4).. Min disposition ser såda... -
Dansk: har i læst..
ForumindlægHey, er der nogen der har læst bogen "Man gjorde et barn fortræd" af Tove Ditlevsen?Jeg skal snart skrive danskopgave (om 2-3 mdr) så vil gerne høre hvad i synes om bogen, om den er god at analysere og fortole? Jeg har ikke selv læst bogen så.. Og ved i om der findes noget/meget sekundæ... -
Et Dukkehjem af Ibsen
ForumindlægHej,Jeg skal snart igang med 3.årsopgave i dansk, hvor jeg blandt andet skal beskrive kvindesikkelserne i Et Dukkehjem og Hedda Gabler. Jeg er lidt i vildrede, da ingen af mine bøger tager fat på analysen af kvinderne, syn på ægteskabet osv. Hvis I har et godt forslag eller to, vl jeg blive meget... -
Hjælp med Billedanalyse til mundtlig dansk eksamen.
ForumindlægHej alle sammen derude. Jeg har trukket Billedanalyse som jeg skal fortælle om i FP10 mundtlig dansk til maj, men jeg ved ikke hvilket et billede jeg skal vælge og det billede jeg skal fortælle om vil jeg helst gerne have at det er noget fra Det Moderne Gennembrud. Så pleeeeease hjælp med at skr... -
psykologi
Forumindlægkære venner hjælp mig hvad skal jeg gøre??? jeg skal snart op til psykologi eksamen, men overvejer at ikke går op fordi jeg kan ikke analysere en tekst ud fra en psykologisk måde... jeg troe godt at jeg kan forklare teorien i forskellige emner men case analysering det kan jeg bare ikke... -
eksamen!!
Forumindlæghej.. lige et spørgsmål ang. mdtl. eksamen på c niveau. Hvordan foregår det? jeg ved at jeg trækker et tekst som jeg skal redegøre, analysere og diskutere. Men hvordan er det bedst at fremlægge? skal jeg fortælle meget om teksten, eller pensum eller relatere til en helt tredje ting? Hvordan sk... -
SRP- Oliver Twist: England socialhistorie
ForumindlægHej :) Nu er det tid til at tænke på SRP Jeg har valgt fagene Engelsk og Historie. Jeg vil rigtig gerne skrive om England i 1800 med fokus på de sociale lag og fattiglovgivning. Jeg vil analyser "Oliver twist". Men er der nogle der kan hjælpe mig med nogle kilder til ENGLAND´s social... -
litterær artikel
ForumindlægHej Jeg skal skrive en litterær artikel om to noveller til katrine marie guldager. Mit spørgsmål er om man analyser og fortolker de to noveller hver for sig, sådan at opgaven nærmest er delt op i 2 dele, og derefter sidst sammenligner man de to noveller, eller er det en forkert måde og kan det gø... -
Hjælp til metoder i AT
ForumindlægHej :) Jeg har i AT brugt den naturvidenskabelige metode i bioteknologi og metoden film-/TV-analyse i dansk til mit emne om PCB, men jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare hvordan metoderne virker godt sammen - eller hvad jeg i det hele taget skal sige om metoderne.... Jeg har k... -
Billedkunst eksamen - Info søges
ForumindlægJeg skal op i billedkunst her inden så længe, og jeg er meget i tvivl om, hvordan det foregår. Altså, hvad skal man helt præcist? De emner vi har været igennem er disse: Farver Analyse "Komposition" Rum Portræt Skulptur og Installation Romanik og Gotik Kronologi. Hvordan kan mit spørg... -
Historie mundtlig eksamen
ForumindlægHej alle sammen. Er der nogen der har været til historie mundtlig eksamen, og ved hvordan man skal strukturer denne. I de 10 min man selv snakker, skal man så besvarer problemstillinger, eller er det okay bare at analysere de udleverede tekster. Nogen der har været oppe, der kan fortæll... -
EDGAR ALLAN POE
ForumindlægHej ! Jeg sidder og skriver 3.gs opgave, og skal her analysere teksten The Fall of the House of Usher af Edgar Allan Poe. Jeg har rigtig svært ved at komme igang med den, og ville hører om der var nogle der lå inde med noter el.lign. jeg kunne bruge til inspiration til at komme igang? Mvh Stine
