Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 10141 til 10160 af 57177
-
Engelsk grammatik fejlsætninger
ForumindlægHejJeg sidder og laver lidt engelsk grammatik, og håber nogle af jer kan hjælpe mig lidt. Må meget gerne skrive hvorfor den skal rettes.De lyder sådan her:1: The lady at the tourist agency gave me many good information about the sights in the town2: The students were not aware of that they were n... -
Hvad skal man huske i novelle, brev osv
ForumindlægHej mennesker, jeg sidder her i en situation hvor jeg har glemt ALT om hvad man skal huske i en novelle, brev, reportage, klumme osv... Og har dansk terminsprøve imorgen, så tænkte på om nogle ville skrive hvad man skal huske i de forskellige ting?? det kunne være vireklig rart!!! -Rihanna Ch... -
Hvilke gymnasier tilbyder Arabisk?
ForumindlægJeg leder efter gymnasier (STX) som underviser i Arabisk på B og A niveau. Helst som studieretningsfag, men ellers som valgfag. Har fundet to steder som udbyder det som fag til HF, men vil helst tage en STX. -
Folkemord - Etipoien
ForumindlægEr der nogen herinde som kan forklare nærmere om konflikten i Etiopien - er der eller har der været folkemord i Etiopien? Jeg har desværre ikke nok kendskab til dette område, så hjælp vil være højt taknemmeligt. Henvisninger til internetsider både på dansk og engelsk ville også være helt fint. ... -
Pressefoto,novelle,artikel,børnebog.
ForumindlægHej. Jeg skal snart op til eksame i dansk, og jeg fatter ikke en dyt af pressefoto,novelle,artikel eller bærnebøg. Jeg skal analysere en af dem. Kan i hjælpe mig med ar fortælle præcis hvordan man gøre og hvordan jeg for det i hovedet! Taak -
Danish beginner needs help :)
ForumindlægHey everybody, I would like to study in Denmark for a year, so I want to learn some danish before I even get there. Unfortunately it is not easy to get danish lessons here in Germany. That's why I'm teaching myself and work with books. Not all books have a solution page, so I wanted t... -
Antal eksaminer
ForumindlægHej, Jeg har et spørgsmål som jeg håber I kan svare på. Hvor mange eksaminer skal man op i hvis man går på STX og har 5 A-fag? Tak på forhånd! -
Kan i finde nogle fejl på?
ForumindlægFind fejlene i nedenstående sætninger, ret fejlene og forklar reglerne for det grammatiske område/emne i hvert tilfælde 1)The shops closes at 5.50pm 2)He is a complete fool since he do not know how to drive 3)The customers´ have not received the goods yet 4)The handball match went good ... -
Kan jeg stadig komme ind på uni?
ForumindlægJeg har lige været op til min sidste eksamen, og endte desværre med et 4 tal. Jeg har fået disse karakter i følgende fag, og håber på at nogen kan hjælpe mig med at se hvad de er jeg kan fravælge så jeg kan få det højeste og bedste snit. Jeg har en aftale med min vejleder i morgen, jeg ville bar... -
5 små oversættelser i engelsk
ForumindlægJeg vil blive glad hvis der er en der lige gider kigge de her sætninger igennem...på dansk:1)Til sidst besluttede (to make up one`s mind) de at gifte sig2)Barnets forældre havde meget forskelligt syn på børneopdragelse.3)Du kan finde svaret på side 10, linie 19-25.4)De skiftede fly i Bombay lufth... -
Engelsk grammatik - sætningsadverbium
ForumindlægHej allesammen.. Er der lige nogen som vil kigge på de her 7 oversatte engelske sætninger..? Har en del problemer med engelsk grammatik...Den danske oversættelse står længere nede på siden.1. Of course the behaved well.2. The nearest days, we properly will become more rain.3. He certainly has... -
Engelsk Stil
ForumindlægHey er der ikke lige en der vil v;re s'd og rette min stil... har den ikke paa dansk. The movie is about Eminem and his life, together with his friends and family. Who tries to survive in a real bad environment? He is living in a Trailer Park, with his little sister, his mum and her boy frie... -
Politik og samfund i forandring 2
ForumindlægHej,Jeg har desperat brug for noter til Goul Andersens 'Politik og samfund i forandring, bind 2'.Jeg vil være dig taknemlig, hvis du uploader dine noter senest lørdag. Du er også velkommen til at sende dem til mig på mailen.Tak! -
hjemmefra skrevne notater til eksamen
ForumindlægMin kæreste har lige fortalt mig at man må have alle de noter som man har skrevet derhjemme, med ind til esaminationen. Passer det? VI har på vores skole fået at vide at det kun er til forberedelsen vi må have vores noter. -
GSK-hold matematik b-a
ForumindlægHejsa Jeg har lige afsluttet en HHX med matematik på b-niveau. Nu skal jeg til at supplere matematik a på gsk, og det hold jeg kigger på er på er et gsk hold på et almindelig STX gymnasium. Jeg er bare blevet lidt nervøs for det, da pensum på HHX er anderledes fra pensum på STX. Vi har b.la. ikk... -
Perioder
ForumindlægEr der nogen der har sådan en slags kronologi over de forskellige litteratur perioder? -
Eksamen, hælp!
ForumindlægHej. Jeg ville høre om der var noget der kendte en god hjemmeside med nogle formler og udledninger til fysik på B-niveau. Evt. hvis der er nogen der ligger inde med nogle gode notater må de meget gerne sende dem til mig på [email protected]. Håber der er nogen derude som vil hjælpe ! -
Gymnasium
ForumindlægHeiij Jeg skal snart på gymnasium, men jeg ved ikke hvilken gymnasium jeg skal vælge. jeg bor i ishøj. Har tænkt meget over det, men ved ikke om jeg skal vælge ishøj stx eller avedøre stx. Den retningslinje jeg skal vælge er: Matematik, fysik og kemi. Altså den naturvidenskabelig retning ... -
dan->eng 150 ord ca
ForumindlægHejsa!Jeg ville lige høre om der er nogen der vill rette min oversættelse, den er på 150 ord, til på torsdag.Håber der er en der vil hjælpe mig, sender den pr mail, så smid lige din/ jeres email adresse ind.På forhånd tak.Vh Lena -
Engelsk digtanalyse
ForumindlægHej allesammen. Er der nogen der ved hvad man skal have med i en engelsk digtanalyse. Jeg forbereder mig til engelsk mundtlig eksamen på B niveau, og skal være klar på at trække et digt, men har ikke nogle specielt gode noter fra timen. Jeg vil høre om der nogen der har nogle gode sider, eller ke...
