Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 10281 til 10300 af 63055
-
vind og vandebergi
Forumindlæghej :v jeg skal op til fysik eksamen her den 12/6. jeg kan komme op i : Vind og vandenergi salte ( syger og gaser ) magnetisme elektricitet lyd ( svingninger ) alkohol ( organisk ) kan i ikke hjælpe mig med, at finde forsøg? -
Stående bølger i paprør med variabel frekvens
ForumindlægJeg har en rapport i fysik som jeg skal have lavet, men jeg kan ikke finde noget teori om stående bølger i paprør med variabel frekvens. Jeg vil blive virkelig glad hvis der var nogle som kunne hjæple mig!! :) -
Synopsis i Krig og Teknologi
ForumindlægHej.. Vi skal skrive en synopsis i overemnet "Krig og teknologi", og fagene er fysik og historie. Nogen forslag? Er selv helt tom. Helst ikke atomvåben. KH Michelle -
er sætningerne rigtige ?hjælp
ForumindlægHej, jeg har lige skrevet engelsk stil, men der er nogle sætninger som lyder forkerte i mine ører, vil i ikke lige se om de er korrekte tak. 1. and God has decided to put them in hell 2. Since we began walking to school, all people began looking at us. 3. If you do not tolerate the bad sides in... -
Beregn volumen
ForumindlægHej. Jeg har en opgave, hvor jeg ikke kan finde frem til hvad c er. Jeg har resultatet på det. Opgaven lyder på: 50 mL af kaliumchlorid opløsning blandes med en opløsning af sølv(i)nitrat, der har en formel koncentration c=0,0147 mol/L. Beregnd et volumen sølv(i)nitrat opløsning, d... -
Acceleration, sted og hastighed
ForumindlægI den vedæftede fil, findes 3 opgaver omhandlende acceleration, sted og hastighed. Jeg er meget itvivl om, hvordan de hver især skal løses! i nr. 35 gives, at der er tale om en bevægelse i en ret linje. Er det noget jeg skal tage forbehold for? Jeg har fået a(t)=18 og s(t)=9t^2+t i nr. 37 gives a... -
Radioaktive familier
ForumindlægHej studieportalen. Jeg har fået denne opgave i en fysik aflevering, og har brug for jeres hjælp til at løse den: Alle atomkerner med Z>83 er radioaktive. De henfalder enten ved α-henfald, β-henfald eller ved spontan fission. Nogle af dem henfalder til exciterede kerner, som så ... -
Hvad er det jeg gør galt?
ForumindlægHej Studi, Jeg plejede altid i folkeskolen at være meget dygtig og fik mange 10 og 12-taller, men her da jeg kom på gymnasiet er det bare gået ned ad bakke. Jeg har i alt kun to 10-taller på mit eksamensbevis, et i biologi C ved årskarakter og et i matematik C ved mundtlig eksamen. I en af mi... -
FSA matematik 2013
ForumindlægHej Jeg skal til skriftlig afgangsprøve i matematik i morgen ;) Er der nogle af jer, der ved hvad der er godt at kunne og være forberedt på, både til problemregning og færdighedsregning? :) Er problemregning egentlig bedst at lave på computeren? :) Og har I ellers nogle tips og tric... -
Ligninger
ForumindlægHej er der nogen, som kan hjælpe mig med følgende ligninger. Ikke facit alene, men med trinene. 1. 4 - 3x = x - 8 2. 3x + 4 = 16 - 3x 3. 5 - (3x+6) = 2 x + 9 4. 4x - 6 = 3x - 2 ( x-3) På forhånd tak! -
Hvad ikket hvad jeg skal kalde det her indlæg.
ForumindlægHej Jeg vil gerne download nogen noter fra studienet.dk, og jeg har også fundet nogen som jeg vil kaste et blik på her er de: https://www.studienet.dk/Opgaver/Kemi-B-noter-HTX-187379.aspx Men jeg ved ikke om de også indeholder noter fra c-niveau? Det vil være super, hvis det indeholdte be... -
Skal op på mandag..!
ForumindlægJeg skal op i Kristendom/Religion på mandag, og der må jeg have noter med. Mit problem er, at jeg ikke kan finde mit hæfte med noter. Hcis der er nogle, som har nogle gode noter, eller bare få stikord om faget. Vil i så ikke være søde at skrive? Hilsen Mike PS. NY HER INDE. -
Råd Til Terminsprøver?
ForumindlægHej. Jeg går i 8. klasse og skal til Terminsprøver her de næste par dage, ville høre om der var nogle som har nogle gode råd til: Dansk: Læseprøve, Diktat, Stil og Matematik: Problemregning og Færdighedsregning? Håber i kan hjælpe, Tak på forhånd (; xD -
do-omskrivning
ForumindlægHej med jer! Håber i kan hjælpe, da jeg er lidt lost på denne opgave! :-) Forklar kort hvorfor der er brugt do-omskrivning i hver af de nedenstående sætninger. Skriv dit svar på dansk. 1. What time do we finish here? 2. The teacher did not listen to Gilbert. 3. I do wish you would not laugh a... -
JEG ER DESPERAT!!!
Forumindlægokay fokes, her er mit problem; Jeg skal afleverer fysik rapport efter ferien, og jeg skal have puttet 5 forskellige forsøg ind i den. Her er hvad de forskellige forsøg skal være om, skal påvis og alt det der.. Forsøg nr 1: Et forsøg der forklarer at lys er bølger og forklarer bølgeegenskaberne F... -
Brugt bog købes!
ForumindlægNy Prisma 9, fysik og kemi af Bo Damgaard Købes brugt. Er der en der sidder inde med et eksemplar, så vil jeg gerne købe det, hvis den altså ikke er for gammel eller slidt.9; Hilsen Marlene -
Syre og baser
ForumindlægHej Hvorfor kan en syre og base neutralisere hinanden?? Hvilken ioner er der i saltsyre? Hvilken ioner er der i Natriumhydroxid? Håber at nogle kan besvare på spørgsmålene :) , da jeg på torsdag skal op til mdt. fysik 9. kl. -
Kan jeg stadig gå i HTX?
ForumindlægHej har lige været til fysik mundtlig eksamen og fik 00 dvs dumpet. Dog er jeg gymnasie klar, kan jeg stadig kom inde i HTX? Det er 9 kl eksamen -
indlerings-tip !?
ForumindlægNår jeg læser fysik, eller når min lærer underviser i det, kommer det ind af det ene øre - men hurtigt ud af det andet. Jeg prøver virkelig at forstå fysik, men det siger mig intet. Jeg skal læse det den samme sætning 10 gange, før jeg forstår den. Er der nogen der har nogle gode råd til, hvordan... -
5 korte sætninger!
ForumindlægEn der har mulighed for at rette disse 5 sætninger? - Hans sidste bog blev desværre en fiasko. - Jeg ved helt ærligt ikke noget om, hvem der har drukket din sherry. - Manden så bestemt ikke ud, som om han fortrød, hvad han havde gjort. - hun vidste simpelthen ikke, hvordan hun skulle tackle ...
