Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 10461 til 10480 af 95433
-
integral
ForumindlægEr det nogen der kan hjælpe mig med de 3 opgaver? vi er lig begynd på integral ved ikke helt hvad det handler om.. a. A force of 1200 N compresses a spring from its natural length of 18 cm to a length of 16cm. how much work is done in comressing? b. an electron has a 1.6 * 10^-19 C negative cha... -
Lineær regression - hjælp til eksamensspørgsmål
ForumindlægHelp! Vi har fået udleveret eksamensspørgsmålene til mundtlig mat-eksamen C-niveau, og der er godt nok nogle der driller .. Er her mon nogle klogere mennesker som kan hjælpe lidt her :) Spørgsmålet/opgaven lyder sådan: - Gør rede for lineær regression, gerne med ugangspunkt iet konkret eksempel -... -
Er erhversøkonomi gavnligt?
ForumindlægHej Jeg overvejer at tage erhversøkonomi på C niveau, da jeg altid har interesseret mig for innovation og iværksætteri. Så er spørgsmålet om erhversøkonomi er gavnligt? Altså i den forstand at jeg får vigtig viden som jeg kan bruge til at starte en virksomhed. Uddannelses mæssigt skal jeg gå en ... -
STX mere teoretisk end HTX=!?
ForumindlægHej Jeg går selv på STX. Jeg har engang hørt, at STX skulle være mere teoretisk end HTX, det forstår jeg ikke helt..? Jeg troede at det var på HTX, hvor de tunge-teoretiker-drenge sad bag deres bøger i laboratorier samt lavede forsøg? Det ovenstående modstrider da også i mod noget andet som... -
Optagelsesprøve-gymnasiet!!
ForumindlægJeg skal snart til optagelsesprøve på gymnasiet, hvilket jeg er lidt nervøs over. Jeg har tænkt meget over hvordan prøverne foregår, da der kun er 20 minutters mellemrum mellem hver fag. Er der nogle som kan forklare? Jeg skal forresten op i mundtlig dansk, matematik,engelsk og fysik. -
Forstår ikke spørgsmålene :S
ForumindlægHeej alle sammen. jeg skal her på tirsdag op til min biologi eksamen (c - niveau), jeg har fået udleveret eksamensspørgsmålene, men jeg har bare svært ved at forstå følgende: - Forklar hvorledes informationen i generne omsættes til protein - Forklare hvordan man kan flytte en egenskab til en a... -
SRP fag og emne
ForumindlægHej Alle, Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg vil skrive om i min SRP. I forhold til nogle emner har jeg allerede tænkt på: Fysik A / Mat A ell. His A (Ved ikke hvad der vil passe bedst) - Relativitetsteori Fysik A / Mat A - Radioaktivitet og henfald Mat A / Biologi C - Evolution og genetisk fordeli... -
Er det smart med 5 A fag?
ForumindlægHej folks. Der går nogen tid igen, før at jeg skal tage stilling til det her, men det handler omkring, hvor vidt det er smart at tage 5 fag på A niveau. Jeg er ret sikker på, at jeg skal på katedralskolen Viborg. Jeg har tænkt mig at tage en naturvidenskabelig linje, hvor jeg får fysik A, kemi A... -
oliefyr med virkningsgrad
ForumindlægHej SP Søger hjælp til Fysik endnu engang. Håber I kan hjælpe :) Et oliefyr har virkningsgraden 85%. Beregn hvor meget olie, der skal bruges på at opvarme kedlens indhold på 100 L vand fra 22°C til 65°C. Beregn antallet af kWh, der skal bruges hertil! På forhånd tak! -
rettelse.
Forumindlægnogle der kan hjælpe med at læse og rettet en rapport om 'bestemmelse af unvisersets alder'? link til opgaven. http://peecee.dk/?id=25155 på forhånd tak -
Haster
ForumindlægI AT skal jeg lave en synopsis om visioner og i forbindelse med det Forstillinger om fremtidsens-energikilder (bølge og sol energi). Jeg har ikke nået at læse baggrundsstof nok til emnet. Jeg vil derfor spørge om der er nogle af jer derude, der har nogle gode ideer til nogle gode uddybende proble... -
Haster
Forumindlæghej jeg sidder her og laver fysikrapport om ringeapparater. som går inden under elektromagnetisme er der nogen der kan give mig lidt hjælp til hvordan jeg kan komme videre. eller nogen der ved noget om det? -
Hjælp, et lille enkelt spørsmål!
ForumindlægEn funktion f er givet ved f (x)=2x3 +4x2 . Bestem f ′(x). Hvad skal bestemme? Jeg skal op i matematik skriftlig årsprøve (1.g). Jeg tog denne opgave fra UVM, men er ikke helt sikker på om dette spørgsmål kan blive stillet til os, ser jeg ved det rette plads for opgaver? Hvis i har nogen an... -
skrf. mat. 10. kl.
ForumindlægHej Jeg leder efter en hjemmeside hvor der er skriftlige matematik opgaver til 10. klasse som jeg kan øve på... er der nogen som kender sådan en hjemmeside? -
Matematik tutor?
ForumindlægEr der nogen der kan anbefale en matematik tutor? Jeg går i 2.g og har brug for en som kan hjælpe mig. Hilsen Mette -
Matematik på maskinemster studiet?
ForumindlægHvordan er matematikken på maskinmester studiet? Er den MEGET svær? Eller kan det overleves? Overvejer nemlig maskinmester efter 3G (næste år) men hvis det er totalt sindssygt matematik med de vildeste problem opgaver tror jeg desværre at studiet vil blive for svært! -
Engelsk B?
Forumindlægjeg har måske tænkt til at tage Engelsk B på Hf-enkeltfag, eftersom min Engelsk karakter var dårlig fra Norge, da jeg fik karakter 2 på eksamen. men da lurer jeg på om der er smart og lade det være, efter som jeg ikke er så dyktig i muntlig og skriflig. så hvad mener i jeg skal gøre, da jeg ... -
EKSAMEN
ForumindlægSkal til eksamen imorgen, tænkte om der er nogle der har været til samfundsags eksamen og ville fortælle hvordan den forløber altså hvilke spørgsmål de kan finde på at stille ? :-) -
Caseanalyse generation Z
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og skal lave en caseanalyse af denne case: https://www.b.dk/kommentarer/i-2.g-knaekkede-filmen.-marie-fik-stress-depression-og-spiseforstyrrelse i forbindelse med min AT opgave, som omhandler generation Z, og det pres de er under. Min vejleder har sagt at det ville være en... -
Engelsk B mundtlig eksamen - hvordan foregår det?
Forumindlægnogen der kan forklare mig det?
