Søgning på: tysk analyse. Resultater: 10541 til 10560 af 38621
-
husrtig rettelse af tysk stil
Forumindlæghej alle sammen er der nogen der lige hurtig kan rette min lille tysk stil. på forhånd tusind tak Meine thema ist fussball Ich möchte die folgenden Punkte bearbeiten : Franz Beckenbauers Karriere als Spieler und als Trainer, Franz Beckenbauers Privatleben, warum die Presse und das Volk Franz... -
Rettelse af tysk stil.
ForumindlægHej Alle. Jeg ville høre om der var nogen der ville være så venlig, at læse min tyske stil igennem og rette de slemmeste fejl. Jeg har en fornemmelse at der er en del. På forhånd tak. Die Physiker „Die Physiker“ ist ein Schauspiel das von Friedrich Dürrenmatt in 1962 geschrieben wurde. „... -
Tysk Stil Rettesle
ForumindlægHer er en lille tysk stil, som kræver nogle rettelser. Jeg vil være meget taknemlig hvis der er nogen derude, der vil bruge lidt tid på at læse den igennem og rette evt. fejl og andet. Håber virkelig du vil hjælpe mig.. Was ist Glück? Glück ist für wer du bist, geliebt zu werden. Glück ist das G... -
tysk, hjælp retning af 240 ord hjælp :(
ForumindlægVenner kan man aldrig få for mange af, med venner kan man gøre alt. Man kan spille fodbold, snakke og meget mere. Jeg vil sige at jeg er meget heldig, jeg har altid haft en ven ved min side. Så jeg kunne ikke forstille mig et liv uden venner, at komme hjem fra arbejde og ikke have andet at g... -
Hjælp! Rettelse af tysk oversættelse
ForumindlægHåber der er en af jer kloge mennesker som vil være rigtig sød og kigge min oversættelse igennem. På forhånd tak :D Her den danske tekst som jeg skulle oversætte til tysk: "Im Juli" er en film af Fatih Akin, der havde premiere i år 2000. Men "Im Juli" hedder også en bog, der ... -
Akut-hjælp med tysk stil!!!
Forumindlæg<p><strong>hej alle! </strong></p> <p>jeg har tysk på<em> STX b-niveau </em>- jeg har en stil for til imorgen som jeg HAR skrevet, men mine gramatiske egenskaber hænger lidt i en tynd tråd.. Derfor ville jeg høre o... -
Gode råd til Tysk B mundtlig eksamenen?
ForumindlægHej Er der nogen der har været oppe i Tysk B eksamenen før? Har i nogen gode råd, fif etc.? De kunne virkelig godt bruges! :) -
Hvor kan jeg lære tysk mudtligt på kort tid?
ForumindlægJeg har fået en fantastisk mulighed for at komme til Berlin for en tid. Problemet er at jeg skal lære tysk før jeg kan komme afsted. Det behøver ikke være på universitetsniveau, eller grammatisk korrekt eller noget. Jeg skal bare kunne formulere og forstå noget tysk. Så er der nogen der kender e... -
hjælp! nogen der kan hjælpe med at fortolke/ analysere dette digt:
Forumindlæghej, ved I hvad man kan sige om dette digt? har virkelig svært ved at forstå dens egentlige pointe? - og hvordan leger forfatteren med sproget? Håber der er nogen der kan hjælpeher er det så: Midt i dette virvar midt i travlheden midt i den pjattede glæde er der kvardratmeter i mit værelse Jeg te... -
Engelsk "stil" - analyse af en horror short story
ForumindlægHejsa everybody! Er lige just blevet færdig med en kæmpe stil på mellem 900-1500 ord sidder nu og skal rette det. Har prøvet at kigge det sådan nogenlunde igennem for grammatiske fejl, der er helt sikkert flere. Min lærer har i denne opgave sat stor fokus på Kongruens Sætningsstuktur Kommate... -
Jonathan Joe - 9th and 13th analyse og fortolking??
ForumindlægJeg er ved at skrive en essay om en short story kaldt "9th and 13th", af Jonathan Coe. Jeg har søgt hele nettet for engelske og danske stile som inspirationskilde til hvad jeg kan skrive, men forgæves. Jeg har forsøgt på google, studienet og her på studieportalen. Kan det virkelig p... -
Hvad betyder "novellens rum" - Novelle-analyse
ForumindlægI en novelleanalyse, hvad betyder det, når der står "Novellens rum"? -
kan nogle hjælpe med filmiske virkemidler til en analyserende artikel?
ForumindlægHej Er der nogle, som kan hjælpe mig at lave en nalyserende artikel af denne kapagnevideo - ''BUT WHY?'': https://www.youtube.com/watch?v=GRiOcIS0TTY Jeg forstår virkelig ikke kapagnevideoen og forstår ikke havd de forrskellige ''filmiske virkemidler'' der, da je... -
Analyse af tale af præsident Lyndon B. Johnson
ForumindlægHej, jeg skal analysere en tale, som præsident Lyndon B. Johson holdt på dagen Tonkinbugthændelsen skete! Jeg skal lave en retorisk analyse af talen, og undrer mig derfor over at en præsident i 1964 bruger ordet 'awesome' i en tale? Link til talen : https://usa.usembassy.de/etexts/spe... -
Rettelse af Tysk stil !!
ForumindlægHej,Håber der er nogle rigtig gode Tysk-talere derude som gider kigge min stil igennem for grammatiske fejl. Jeg ved godt den er lidt lang, men det er min første tyske stil i 11 år og jeg ville gerne at det går godt :-)Skal aflevere onsdag aftenPå forhånd takJaneDas Wiedersehen1) Der Erzähler de... -
Kinesiske tegn eller tyske gloser?
ForumindlægGlobaliseringens tidsalder er over os. Verden bliver mindre i den forstand, at vi nu dagligt kommunikerer og samarbejder med folk over hele kloden. Herigennem støder vi på anderledes og spændende nye kulturer og sprog. Så anderledes, at de indimellem spænder ben for kommunikationen og dermed vore... -
Muligheder for at lære tysk eller italiensk som student.
ForumindlægHej. Mit spørgsmål lyder: Efter endt studentereksamen, er det så muligt at tage HF-enkeltfag (ikke GSK-kurser) sideløbende med ens universitetsstudier?Jeg er altså interesseret i at tage tysk eller italiensk på B-niveau (er pt. matematisk 2.g'er, har fransk B), og vil gerne vide om det er mul... -
Må man anvende google oversæt til tysk eksamen
ForumindlægMå man anvende google oversæt til tysk fortsætter net eksamen?? I behøver ikke at sige, at man ikke skal bruge det.. Vil bare gerne vide om det er tilladt eller ikke :) -
Analyse af Livet i badeværelset, af Klaus Rifbjerg
ForumindlægHej:) Jeg står og skal op i dansk om et par dage. Jeg har trukket lyrik, og valgt at arbejde med Klaus Rifbjregs "Livet i badeværelset" Da jeg næsten er færdig med min egen anlyse, kunne det være super dejligt at sammenligne med en andens. Der er vel ikke en der ligger inde med en anal... -
analyse i lyrik på Copenhagen dreaming clamprap
ForumindlægHej jer der ude Håber i hurtigt kan hjælpe mig. Jeg er ved at lave en analyse over jokerens Copenhagen dreaming glamrap. Jeg er gået i stå :-( er også lidt i tvivl om vers og strofer, da et af versene ser ud til at dele, men i sangen lyder det ikke til at være delt. Hjælp jeg skal op i mundtlig ...
