Søgning på: historie noter hf. Resultater: 10661 til 10680 af 33009
-
Lysets historik
ForumindlægHvordan er lysets historik?, Her mener jeg - de historiske gennembrud - René Descartes osv. Problemet er, at jeg ikke kan få skabt en rød linje, en lige linje, som sætter historien enkelt op. Den historiske opfattelse af lys. Nogen der kan hjælpe mig? - Evt. sende lidt links til websites, hvor... -
HURTIG HJÆLP!Tager 2 sek!
ForumindlægHåber i vil hjælpe mig skal have prøve i morgen også vil jeg være afklaret med nogle begivenheder i historie. Hvad var grunden til 2. andersverdenkrig? Hvad car grunde til Cuba - krisen og Pearl Habor? Kunne bare tænke mig at få dem i hurtige træk,så jeg kunne huske dem i hovedet. håber i vil vær... -
Har virkelige brug for en..
ForumindlægEr der en der gider hjælpe mig med at starte på en artikel der kunne citere en lignende historie af ""Two minutes of hate". Jeg er gået helt i står og kan slet ikke komme i gang.. Bare en enkelt linjie til at sætte mig i gang vil være en virkelige stooor hjælp for mig pleaseee...... -
Planetbaner (SRP)
ForumindlægHej Jeg skal skrive SRP i FYS/MAT (hovedfag i fysik) om planetbaner jeg havde tænkt mig at komme ind på: - ændringen af billedet af planeternes baner gennem historien - keplers love - keglesnit - lagrange punkter nogle der har nogle flere ideer eller gode bogtitler om emnet? På forhånd tak. -
Forslag til emner og fagkombinationer
ForumindlægHej jeg skal have valgt fag til min SRP inden fredag. Det vil sige, at jeg ikke behøve at have valgt et emne endnu. Dog er det smart at have en idé om, hvilket emne man kan knytte til sin fagkombination. Derfor spørger jeg, om I kender nogle spændende emner til fagene Matematik, kemi, fysik... -
SRP? :s hjælp til emne!?
ForumindlægHej! Vi har fået at vide allerede nu, at vi skal begynde at overveje et emne til SRP. Jeg håbede på nogle herinde måske kunne hjælpe mig? Hovedfag er engelskA eller tyskA - og så kan jeg vælge historie, samfundsfag eller dansk til. please, nogle gode ideer?? :s -
Spansk i gymnasiet - hvad arbejder man med?
ForumindlægHej! Jeg overvejer spansk i gymnasiet. Hvad arbejder man med i spansk? Jeg er meget interesseret i litteratur, kunst og historie - er det noget, man kommer til at arbejde med i spansk? Og hvad med arbejdsformerne? Altså hvordan lærer man? Er det øvelser, små oplæg - ja, hvordan? Og hvad med lek... -
Rettelse af oversættelse
ForumindlægTo brødre, som altid var i gæld, var engang i et selskab, hvor de morede sig udmærket, indtil den ældste ved at se ud af vinduet opdagede en politibetjent, som kom gående hen imod huset. ”Fred,” sagde han til sin broder, ”den politibetjent kommer for at arrestere mig. Det ville være alt for pinli... -
Rettelser til tekst
ForumindlægNogen der vil rette denne engelske tekst, der skal bruges til oplæg i morgen - det behøver ikke helt rette sig efter den danske version, men meningen skal være den samme. Altså der skal kun rettes, hvis det lyder bedre, er mere sporgligt varriende eller hvis der er grammatiske fejl. Dansk: Mita ... -
plz hjælp er i tidsnød
ForumindlægVi har i den senere tid oplevet en voldsom stigning i antallet af butikstyverier. Derfor har ledelsen bestluttet at gøre indsats for at sætte stopper for tyverierne. Der er et stigende antal tyverier i all vores forretninger i England, og de sædvanlige forholdsregler slår ikke længere til. Tyven... -
Hjælp! Er der nogle der gider og rette denne stil til Datid...?
ForumindlægDear mum and dad We are in Australian now. We have a very big experience we always will remember. Have you heard about the plane crass in Australian? We were involved, but we are fine now. The plane crash down and we was the only passengers in the plan. We were all alone after the crass. We di... -
Essay om musik og sangere
ForumindlægJeg har fået til opgave at skrive et kort essay om musik, sangere og dets (deres) påvirkning på mig som person. Jeg håber, nogen vil tage sig tid til min korte tekst og se for eventelle fejl? På forhånd mange tak. Teksten kommer her: I don’t really think I’ve favorite music or a f... -
skal finde en hovedperson i en short story???
Forumindlægkan "narrator" godt være hovedperson i en historie hvor der ikke er noget "lyrical i"?.. Der er flere personer der bliver beskrevet i historie mht udseende og hvad de gøre men ikke nogen af dem er vigtig.. historien hedder "the larder" og skrevet af morris lurie -
Nogen der har skrevet denne stil?
ForumindlægDen fælles historie: Redegørelse for Peter Kemps tanker om vores forhold til historien. Herefter skal man gøre generelle overvejelser over tv-mediets betydning for dannelsen af vores fælles identitet og historie. Nogen der har skrevet den??? -
Uddannelse
ForumindlægHej jeg har valgt at søge i virksomheds kommunikation i spansk, men når jeg læste deres adgangskrav stod der, at man skal have historie på b, men jeg har haft historie på A. Gør det noget hvis man har historie på A og ikke B. -
Der verkäufer und der elch!Der verkäufer und der elch
Forumindlæg- Til dem der har læst denne historie i tysk- hvad kan budskabet og temaet være i denne historie? Forfatterens formål med historien? Og hvad betyder ordsproget, ''Dem elch eine gasmaske verkaufen?'' Håber i kan hjælpe! -
.
Forumindlæghej :) jeg skal i gang med 1.g opgave i næste uge, og skal have fundet ud af hvad jeg skal skrive om. Det skal være dansk eller historie, men jeg er mest til historie. Er der nogen der har nogle gode ideer hvad jeg kan skrive om i historie, som man kan finde meget materiale om? -
metoder
Forumindlæghvilke forskelle er der på metoder i dansk og i historie? kan man sige, at i historie kigger man mere på kontekst, mens man i dansk ikke nødvendigvis kigger på kontekst? Kan man desuden tale om tendens i danskfaget eller taler man kun om det i forbindelse med historie -
Katten af Sidsel falsig pedersen! Hjælp Søges
ForumindlægJeg har haft en del problemer med denne novelle. Jeg forstår sån godt historien men har bare lidt svært ved at lave en personkaraktastik om personerne og hvad meningen er med denne historie. Jeg vil bede en som har har læst historien om at hjælpe mig da det haster. -
Angående eksamen
ForumindlægHej, Jeg har lige et spørgsmål. Jeg skal til historie eksamen på b niveau. Men skal ikke bruge historie til den udd jeg skal på, og de nye fag jeg er tilmeldt er heller ikke inkluderet historie. Hvis jeg ikke tager op til eksamen, hvad kan der ske så? Udover jeg får -3.
