Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 10701 til 10720 af 95433
-
"hjælp"
ForumindlægJeg skal op til fysik i morgen, har trukket i dag så det er 24timers forberedelse. Er der nogle der helt præcis kan fortælle mig hvad de følgende emner er? Big Bang Blå- og rødforskydning Hubbles lov Jeg har læst en masse på det, men synes ikke jeg har et ordentligt svar? Måske nogle kunne hjælpe... -
Studieretning
ForumindlægHej SP Hvor mange A fag har man normalt? Jeg har valgt studieretning 1. med mat og fysik A. Er dette meget normalt, med hensyn til antal A fag? Dansk A Historie A Engelsk A Matematik A Fysik A Spansk/Fransk A -
nye karaktere
Forumindlæghejsa, jeg vil bare gerne høre om der er nogen ved hvordan man skal omregne sine gamle karaktere til de nye??? -
Økonomi på KU
ForumindlægHej allesammen, Jeg overvejer at søge ind på økonomi-uddannelse på KU. Dog er jeg i tvivl om studiet indebærer for meget matematik for mig... Jeg ville derfor høre om der var nogen med kendskab til økonomi enten på KU eller på Århus Universitet der kunne hjælpe med med nogle spørgsmål. Jeg har al... -
Energi
ForumindlægUnder et overordnet emne, der hedder "Energiformer" (til eksamen).. Hvilke energiformer er vigtige at nævne? Og hvad kan der fortælles om dem? Hvis nogen evt. har gode links eller bare ideer =) På forhånd tak. -
Gymnasial supplering
ForumindlægHvis man nu skal supplere nogle gymnasiefag for at eksempelvis kunne søge ind på medicin (kvote 1) næste år, tæller de karakter man får fra kurset for noget, eller er det fuldstændig ligemeget om man får 6 eller 11, bare man har det rigtige niveau? I mit tilfælde gælder det mat A samt kemi B, og... -
Win 7 gadgets
Forumindlæghvad hedder den gagdet hvor man kan skrive noter på ? -
Fysikeksamen - skøøø..øeh..nt?
ForumindlægYeds.. Fysik - sikkert et looovely fag i manges øjne.. - Jeg går på HTX, og har det på B-niveau. Eksamen fungerer som en 24-timers, hvor man først trækker emnet, skal udfører et forsøg og til sidst hjem og forberede sig. Mit geniale og meget store spørgsmål omhandler forsøgsdelen. Det forsøg man... -
Energi
ForumindlægHej :) Jeg har fysik c og skal op til eksame nu her, så hvis der var nogen som kunne give mig et svar på dette ville jeg blive super glad: hvilke former for energi er der? På forhånd tak -
2. Eurostar
ForumindlægDet er opgave b og c jeg ikke kan finde ud af. ved ikke om jeg bare skal sige Ekin(før)=Ekin(efter), men eftersom farten blir nul bliver Ekin(efter) lig 0??? Eurostar er et højhastighedstog, som kører turen London-Paris på lidt over 2 timer. Undervejs passerer toget Den Engelske Kanal gennem en ... -
Kontraponering af implikation
ForumindlægHej SP. Jeg har en sætning (sætning 19, DisMat) omhandlende "kontraponerende implikation", som siger, at . Jeg skal bruge denne sætning på implikationen . Hvis vi kalder venstre side af implikationen (altså antagelsen x er forskellig fra 0) for p og højre side af implikation... -
Forberedelse til den naturvidenskabelige linje (STX)
ForumindlægHej allesammen. Jeg har i samarbejde med familie, lærere og vejledere besluttet mig, at jeg vil på den naturvidenskabelige (Matematik A, Fysik A, Kemi B) linje på STX. Jeg har i øjeblikket sommerferie. Min første skoledag er d. 13, så tænkte at lidt ekstra forberedelse ikke kunne skade mere e... -
Udtrækning ved skr. eksamen??
ForumindlægI dag fik vi at vide, at vi også skal til udtrækning ved de skr. eksaminer, da der er for mange af dem i forhold til de mundtlige (en fra min parallelklasse skal op i matB, samfA, engB, tyA, dansk og bioA, seks skriftlige!). Kan det virkelig passe? -
Engelsk A ?
ForumindlægHej! Jeg er meget i tvivl om jeg skal vægle engelsk på A-niveau. Hvad indebærer det? Er kravene meget større end på Engelsk B? Er det dumt at vælge, hvis man ikke er specielt stærk mundtlig, men gerne vil blive bedre? Hvis nogen har erfaringer med faget på A-niveau, så skriv gerne! P... -
En venlig person? Varmemængden, Q.
ForumindlægYes ! Jeg har et lille spørgsmål. Vi har et kolorimeter(en eller anden boks hvor varme ikke kan afgives/optages, isoleret altså). Der bliver puttet en skål ned med vand i.Q(vand) = m (vand ) * c ( vand) * (t2-t1)vi kender alt info for vand.Det vi vil gøre, formålet, er at finde Q for et metal, i ... -
Udregning af energi for opvarmning af damp
ForumindlægHej alle Jeg har et spørgsmål som jeg leder efter et let svar på... Jeg har viden til at løse problemet, men det er lang tid siden, og da jeg ikke er særlig god til at tage noter så har jeg lidt svært ved at huske hvordan man gør :) Spørgsmålet lyder således: "Hvor meget energi kræver det,... -
Hvor mange liter vand svarer 83 m i tredje vand til?
ForumindlægEn sø har en vandoverflade på 10,5 højere end en anden sø, og dette udnytter man i krafværket. Når værket kører på fuld kraft, strømmer der hvert sekund 83 m3 vand igennem turbinerne. a) hvor mange liter vand svarer 83 m3 vand til? b) Hvad er massen af 83 m3 vand? 3) hvor stor en potentielle e... -
SØGER PRIVAT UNDERVISER I ÅRHUS
Forumindlægsøger privat underviser i Århus, til Engelsk grammatik på universitets niveau!! -
HJÆLLLLLLLLLLLLLLP
ForumindlægJeg skal op i mundt fysik i morgen, og vi skulle læse næsten hele vores 9.klasses fysik og kemi bog....Men jeg har ik læst EN SKID:?...ved nogen hvad jeg skal gøre????? HJÆLPPPPPPPPPPPPPPPP plssssssssssdet er imorgen jeg skal!! -
Brugbare fysiknotater søges (folkeskoleniveau)
ForumindlægGodaften.Som overskriften lyder, søger jeg nogle brugbare 9.klasses fysiknotater. Grundet dette skyldes en ualmindelig dårlig folkeskolelærer; vi har intet lavet eller skrevet ned.Jeg har dog taget sagen i egen hånd og skrevet et par gode notater, men det er aldeles begrænset hvor meget støtte, d...
