Søgning på: engelsk mundtlig a. Resultater: 10721 til 10740 af 163700
-
STX A-niveau - HJÆLP
ForumindlægHey Max presset: f(x)=2x + sin (x) a) bestem en løsning til ligningen f(x)=1 b) Gør rede for at ligningen f(x)=c har netop en løsning for alle c samt I stratosfæren kan trykket (målt i mb) for højder mellem 11 km og 25 km beskrives ved en funktion givet ved regneforskrigten p(h)= 226e^-0,157... -
VEKTOR A niveau
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe mig med denne opgave? Jeg har forsøgt, men får ikke det svar, som det burde give. Bestem den spidse vinkel mellem de to linjer i følgende tilfælde -x+4y=5 og y=-2x+3 Jeg har brugt følgende formel Cosv=a(vektor)·b(vektor)/ I a(vektor)I·I b(v... -
Kemi-2000 A facit..!
ForumindlægHejsaHar lige fundet ud af, at facitlisten til kemi 2000 A bind 1 og 2, ikke længere er tilgængelig som pdf fil....Jeg skal selv til eksamen på tirsdag, og regende derfor med at regne opgaver, for bagefter at kontrolere resultaterne... synes at det er den bedste måde at lærer på...Er der så nogen... -
Hjælp til eksponentialfunktion ud fra bestemt A og B
ForumindlægHej folkens, jeg er meget forvirret med denne opgave hvor man skal finde A og B ud fra 2 årstal og 2 tal her er opgaven. Et firma blev grundlagt i år 2005. I år 2010 havde firmaet et en omsætning på 10 millioner, og i år 2012 havde firmaet en omsætning på 90 millioner. Det antages, at firmaets v... -
Bestem konstanterne a og b
ForumindlægFiguren viser udviklingen i antallet af golfspillere i Dansk Golf Union i perioden 1992-2001. En matematisk model for denne udvikling beskrives ved den rette linje på figuren med ligningen y =ax +b, hvor y er antal år efter 1992. Det oplyses, at (0,53500) og (5,88400) er punkter på den rette linj... -
skriftlig terminsprøve Dansk A
ForumindlægHej Er der nogen som vil læse min terminsprøve og vurdere den? :) -
har brug for hjælp til matematik - Mat A
ForumindlægHej Jeg har problemer med en opgave i matematik. Opgaven går ud på at bestemme et areal af et tværsnit i en cirkel, som er fyldt op med vand. Cirkelen har 2 cirkler og 1 cirkelafsnit i sig, som ikke er fyldt op med vand. Det jeg ikke kan finde ud af er at finde vinklen for cirkelafsnittet, så j... -
Skæringspunkter i mat A
ForumindlægJeg har opgaven som er linket, hvordan skal jeg finde x-værdien i hånden -
Kemiopgave. A-niveau
ForumindlægHej alle I flinke hjælpere..jeg har et problem med en opgave som jeg ikke kan få til at passe.. håber I kan hjælpe..Der skal fremstilles en halv liter borvand ud fra borax og 1,0 M saltsyreBorvandet skal indeholde 2,0g borsyre pr 100ml.Jeg skal lave en opskrift på hvorledes den angivne portion bo... -
Matematik A-niveau
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med en løsning på opgave 3.069 i bogen "Eksamensopgaver i matematik", en opgave med vektor-regning..Tak på forhånd!!?? -
SAMF. A august 2008
ForumindlægHej alle sammen! Er der nogle af jer der har lavet eksamensopgaven i samfundsfag august 2008? kan det ikke passe den hedder "ny politik"?? Er der nogle der har spørgsmålsformuleringen? og evt. besvarelse? Mvh Maria. -
spørgsmål, Kemi A
Forumindlæghvis jeg skal vise ved beregninger at der er anvendt et overskud af et stof(HCl), skal jeg så sammenligne stofmængderne af de to stoffer eller masserne?? -
Aflevering A niveau
ForumindlægHejsa! Er der en der vil være så venlig at rette en oversættelse i min aflevering? Der er tale om små 100 ord -
Kemi A eksamen
ForumindlægHej Hvordan synes I det gik? Hvor mange point (rigtige) skal man enlig have for at få et 4-tal eller 7-tal? -
AFSÆTNING A EKSAMEN - HASTER
ForumindlægHey derude. Håber i kan hjælpe her på falderebet (skal til eksamen imorgen). Hvis man etablere shop-in-shops, er det så under indirekte eller direkte eksport eller noget helt trejde?? Håber på svar hurtigst muligt. Tak og held og lykke med eksamnerne. -
Dansk A Storbyen ( eksamensopgave)
Forumindlægjeg har valgt opgave 1 fra storbyen- skriv et analyserende oplæge til et hf hold om storbyen i litteraturen er der nogle der kan hjælpe mig igang, ved slet ikke hvordan jeg skal startet på den ? -
Studentereksamen matematik A
ForumindlægHej studieportalen! Er der nogle af jer herinde, der ved hvor jeg kan finde alle de gamle studentereksamens prøvesæt, fx dem fra 2010 og optil 2017? det vil være en stor hjælp :-) Tak på forhånd -
Liste over ting man skal kunne - MAT A
ForumindlægHej alle sammen, Jeg er igang med at repetere til matematik terminsprøven Er der ikke en liste på nettet over hvad man skal kunne, både uden og med hjælpemidler? håber der er nogen der kan hjælpe. -
Kemi A august 2012
ForumindlægNogen der her lavet sættet eller opgaver der tilhører dette? Det ville hjælpe mig utrolig meget vis i kunne emaile mig den eller evt. dele her i tråden har svært ved -HNMR opgaven, fordelingskonstantopgaven, den sidste opgave i 5 og beregn volumen af 1,0 M natriumhydroxid http://ww... -
Spansk A - sygeeksamen. HASTER!
ForumindlægHej! Nogen der ved hvad emnet er i spansk skriftlig sygeeksame sættet - 2009 ? stx ? Kunne være rigtig fedt at høre fra nogen, og om det var specielt svært? :) .
