Søgning på: fysik projekt. Resultater: 10821 til 10840 af 20688
-
Monofasisk eller diafasisk
ForumindlægMit fysik er lige lidt sløvt, men hvad er det nu monofasisk og diafasisk betyder hvis man taler om at måle spændingsforskelle vha. elektroder? -
tre resistorer er koblet som vist i diagrammet til venste
ForumindlægHej, jeg kan ikke finde nogen formel for det her i min fysik bog, kan i hjælpe mig med de to opgaver der er i den vedhæftet billede? -
ellære
ForumindlægHej Jeg har en fysik opgave som jeg sidder fast vil høre om nogen herind vil forklare mig hvordan man løser opgaven Opgaven 1 -
Stråling
ForumindlægHej! Jeg laver en opgave om røntgenstråling i fysik og jeg forstår ikke helt sammenhængen mellem gammastråling og røntgenstråling? Nogen der kan forklare mig det? -
KEMI - MATHON HJÆLP
Forumindlægmathon, kan du hjælpe med en eksameeeen???? også nogle gode råd til en slags kemi, fysik og celle-biologi eksamen, er det bare øve sæt? -
Kemisk analyse og elektrolyse
ForumindlægJeg skal til prøveeksamen i Fysik/kemi (på 9. klasses niveau). Jeg har trukket: Kemisk analyse & elektrolyse. Hvad er de vigtigste ting der er til emnet? -
hvad indeholder en god synopsis?
ForumindlægMeget som overskriften allerede siger, hvad skal der være i en god synopsis? Det er til AT på maks 2 sider. Tværfaglig er Matematik og Fysik. -
Hvor mange atomer er der i 5g Ra-226
ForumindlægHej jeg læser op til en prøve i fysik der omhandler radioaktivitet. Opgaven virker meget simpel, men hvordan løser jeg den helt præcist? -
Resonans
ForumindlægHej. Jeg er igang med en fysik rapport om resonansrør, og jeg ville høre om nogle kunne fortælle mig nogle tidspunkter, hvor man bruger dette i dagligdagen? :) -
Hvodan ændre man på en elektromagnets styrke?
ForumindlægHej allesammen, Jeg sidder og laver fysik rapport om elektricitet, og er lidt i tvivl om hvordan man ændre på en elektromagnets styrke. Er der nogen der kan hjælpe lidt? -
opgavesæt 2010- HTX
ForumindlægHej folkens. er der nogen herinde der har opgavesæt 2010 i fysik A- HTX, som jeg lige kan bruge? tak på forhånd mvh. Sarah -
masseenergi og kernemasser
ForumindlægHejsa. Jeg sidder med denne opgave i fysik, og aner ikke hvordan den skal laves. Nogle der kan hjælpe? - den er vedhæftet som billede -
Energi osv
Forumindlæghelløj mennesker. har denne fysik opgave som forvirrer mig, jeg tænkte på om der var nogle som ville sige hvad man skal gøre i opgaverne? - tak (: -
Hjælp ønskes
ForumindlægJeg skal lave et par beregninger i fysik Men er gået i stå. Jeg har brug for hjælp til beregning af eventuelle formler og hvordan det skal stilles op. Se venligst vedhæftede fil. -
Gitterkonstanten
ForumindlægHar fået et spørgsmål i en fysik rapport. Den lyder sådan: Hvorfor kan vi finde gitterkonstanten d i en graf? Er der nogen der kan hjælpe mig med dette her? Tak. -
Eksamen
ForumindlægHej Jeg skal snart op til fysik b eksamen. Er der nogle, der ved, hvordan det forgår?? Eller måske har nogle råd/tips? :) -
Mulige forsøg til eksamen (Syrer baser, alkohol, magneter og induktion)
ForumindlægHej allesammen :) Fysik eksamen ligger lige om hjørnet, og mangler nogle extra forsøg til syrer baser, alkohold, magneter og induktion. Tak på forhånd ;) -
opbygning af kikkert
Forumindlæger der nogen der kan komme med et forsøg til fysik. "opbygning af kikkert (hvordan kikkerten fungerer)". -
Hjælp til spørgsmål (Elektromagnetisme)
ForumindlægHej min veninde og jeg har brug for hjælp. Vi skal op til fysik eksamen i morgen, og har et spørgsmål vi skal have hjælp til. -Vis at en spole er en elektromagnet. Anne-Sofie -
Maksimalspænding, effektivspænding, frekvens og periode!
ForumindlægHej alle :-) Jeg sidder her og forbereder mig til fysik eksamen i 9 klasse. Er der nogle der kan forklare kort hvad maksimalspænding, effektivspænding, frekvens og periode er? Mange tak på forhånd.
