Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 11181 til 11200 af 57177
-
Læse i ferien?
ForumindlægHej Jeg skal på STX næste år så jeg vil hører om i kendte nogen steder jeg kunne modtage undervisning på nettet eller noget ligende? Jeg har oprettet det her spg. engang men der kom ikke mange svare, så jeg har valgt at lave en ny, nemlig den her :D Tak på forhånd.. -
www.mitsnit.dk
ForumindlægHej Kan det passe, at hjemmesiden www.mitsnit.dk udregner et forkert gennemsnit for STX? Det ser nemlig ud til, at hjemmesiden vægter eksempelvis en dansk skrifltig eksamenskarakter (A niveau) med 2, selvom jeg mener, at den i realiteten burde vægte 1? Har jeg ret i, at karakteren i skriftlig d... -
00 - Til eksamen.
ForumindlægHej jeg har lige været oppe til dansk eksamen. Jeg trak en gammel tekst som jeg absolut ikke forstod noget af, jeg var pisse nervøs og det gik bare af røv til. Jeg havde intet til teksten og jeg fik desværre 00. Mine karaktere normalt i dansk ligger på 7/10 og regner med at få 7/10 i årskarakter.... -
Hjælp til 2 oversættelser
ForumindlægHej med jer (: Hvis i har nogle forslag til forbedringer eller finder en grammatisk eller sproglig fejl i dette, må i meget gerne sige til! Og så kan jeg ikke finde ud af hvordan man siger: "sakket bagud" og "strabadser" (- er det det samme som obsticles?) Ja, altså det er ... -
En der er god til engelsk som vil hjælpe?
ForumindlægHej nogen søde mennesker der vil hjælpe med at se min oversættelse igennem?This is how the main character in American Beauty is presenting himself in the voice over which starts the movie. We are in suburban neighbourhood in Connecticut, where Lester lives with his wife Carolyn and his teenage da... -
Cool Britannia
ForumindlægHej :) Er der nogen der har haft om emnet Cool Britannia i engelsk, der kan sende nogle noter? og hvis ikke, hvem er Tony Blair og Thatcher og hvad stod de for? og hvad er the 3rd way? hvad gik den ud på? -
Studieretning
ForumindlægNår man vælger studieretning, gør man det så ud fra hvad man gerne vil bliver og uddannet sig som efter gymnasiet? -
Den sorte studenterhue
ForumindlægNæste år (3 HH), får jeg fem A niveau fag, dansk, engelsk, tysk, virksomhedsøkonomi og afsæning. Kan jeg så få den sorte studenterhue? -
Eksamensplan
ForumindlægEndelig- er det givet- Hvilket fag vi skal op i!:. Jeg skal op i religion og old. Hvad skal I op i!? I så fald- hvordan kan man forbedre sit tal? Far 9 til 10? -
Romantikken, Romantismen og Idealismen?
ForumindlægHejsa! Jeg er forvirret omkring, hvilken sammenhæng der er mellem romantikken, romantismen og idealismen. Nogle der kan ridse hovedforskellene op mellem periodernes temaer? Er romantisme og idealisme blot "sub-perioder" til romantikken? Efter hvad jeg har forstået er idealisme meget... -
valg i usa
Forumindlægjeg sidder og prøver at få styr på mine noter til eksamen. og skal op i "Valg i USA". hvis jeg kommer op i valg i USA er jeg på bar bund. har ingen ide om hvad jeg kan sige. og har ingen materialer at læse i.. er der nogen der kan fortælle mig lidt om hvordan et valg i usa fungere. -
Aboriginal
ForumindlægSidder og har problemer med, at løse et spørgsmål: Lyder sådan her. Why do you think that Aborigines do not want The Dreaming being described with words like "mythology", "legends" or "fables"? I hoping there are one person, can help me :) -
Hjem til omregn kubikmeter
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at lave noget geometri men er gået i stå. Opgaven lyder: Olien fra tanken skal hældes på på. Hvor mange tænder skal der burges? Jeg har en Olietank med 18,84 m3 og Olietønde med 804247,71 cm3. Nogle der kan hjælpe med svar og evt. skrive udregningen, så jeg kan få d... -
Gode links til engelsk
ForumindlægGrammatik Verbix Online redskab til at bøje engelske verber (udsagnsord) SpellCheckPlus tjekker både for grammatiske fejl og stavefejl. Ordbøger Engelsk-Dansk / Dansk-Engelsk Ordbogen.com - mod betaling. Engelsk-Engelsk Cambridge Advanced Learner's ordbog (Engelsk-Engelsk... -
nipunktcirkel og Kieperts parabel
Forumindlæg(Jeg er ved at skulle skrive SSO om nipunktcirkel)På Mathworlds side om nipunktcirklen står der at centrum for Kieperts parabel ligger på periferien...Det tvivler jeg lidt på. Før det første kan man vel ikke sige at en parabel har et centrum, for det andet står den listet som x(115) (i Kimberling... -
Tips om den mundtlige eksamen
ForumindlægHej Jeg skal om nogle dage op til den mundtlige prøve i dansk. En af de ting som jeg er lidt forvirret over er hvordan man præsenterer sit oplæg. Jeg har som et eksempel en novelle på 4-5 sider, hvor jeg henviser til konkrete sætninger som belæg af min analysepunkter. Hvordan skal dette foregå? ... -
Hvad synes I jeg skal gøre?
ForumindlægHej! Jeg er en HF-elev, på andet år. Jeg har engelsk på B-niveau, og det skal jeg afslutte både mundtligt og skriftligt til sommer. Men jeg har lidt svaert ved oversættelser og grammatik generalt. Hvad synes jeg skal gøre for at jeg kan blive bedre til engelsk? Jeg prøver at øve mig ved at over... -
Find så mange ord som muligt
ForumindlægHej Jeg er på ferie og hjælper en (udenlandsk ven) med lektier - de skal afleveres mandag 23 kl 18:00 dansk tid. Opgaven går ud på at finde et ord på 9 bogstaver (på engelsk). "There is a 9 letter word related to travel" Ordet/ne skal findes ud fra bogstaverne: i r e a t n r... -
Faserne
ForumindlægJeg er ikke så god til alle de der faser, der er inde for dansk, så tænkte om nogen ville beskrive kort og konkret, men dog stadig godt, hvad der kendetegner de forskellige faser og hvad de forskellige faser kort lige er. Såsom: * Renæssancen * Barokken * Oplysningstiden * Det mord... -
kan en rette min engelsk opgave det er til imorgen .
ForumindlægHey My name is anne . I am 26 years. Is married and has two children. I've been head of Tesco 3 years. My house is 10 km away from Tesco. I'll tell everything I've seen since robbery happened in Tesco. It was a lovely morning when I went to Tesco. On the way to Tesco, I saw a white c...
