Søgning på: historie noter hf. Resultater: 11241 til 11260 af 33009
-
Ligevægt og analysee
ForumindlægHej! Jeg har brug for hjælp til den her opgave, gerne med forklaring, da jeg heller ikke rigtigt kan få noget ud af følgende https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=1237951&goto=1237963#1237963 debat, da begge besvarelser er forskellige og personen der har lavet opslaget påstå... -
Alternativer til STX?
ForumindlægJeg går i 1.g på stx lige nu, og jeg mistrives meget i min klasse, og generelt på min årgang, som er præget af skoletræthed og useriøsitet. Jeg er selv glad for det faglige, men min lyst til at gå i skole er simpelthen forsvundet fuldstændigt. Jeg er ikke faldet særligt godt i hak med nogen, og m... -
Hej.
ForumindlægEr der nogle der er uddannet som farmakonom eller farmaceut, som ville hjælpe mig? Jeg har nogle spørgsmåle, da jeg ikke rigtig har styr på det. 1) til jer der er uddannet indenfor farmakonom eller farmaceut. Har I taget fuld hf på enkeltfag eller ka... -
avisartikel rettelse hjælp!
Forumindlæghej. er blevet færdig med min avis artikel, men kunne være rart hvis nogle andre øjne ville gå den igennem og se om der er fejl. kan ikke vedhæfte hele avisartiklen da den er lavet på min mac i pages. så kopiere teksten herind. håber nogle kan hjælpe hurtig. på forhånd mange tak : ) Almost... -
mundtlig eksamen
ForumindlægJeg skal op til mundtlig eksamen i matematik... men er lost... nogle der har nogle notater jeg evt kan bruge? det er mundtlig eksamen i 1.G. Jeg skal op fredag... -
Antal ord pr side?
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive SSO og jeg har læst at kravet er 10-15 sider. Men hvor mange ord er en side. Nogle af mine sider er nede på 400 ord. Og det er med marging på 2 og 2. Mens andre er omkring de 500 ord. Er det ikke et bestemt tal som er standart for en side til sådan en opgave? Fordi jeg vi... -
dækningsbidrag
ForumindlægHej, skal udregne dækningsgraden, i denne formel skal jge anvende "dækningsbidraget" jeg har fået givet en årsrapport, hvori resultatopgørelsen er udarbejdet som funktionsopdelt, derved kan jeg ikke se hvad de variable og kapacitetsomkostninger/faste omkostninger er. Hvordan k... -
->TYSK eksamen<-
ForumindlægJeg interessert i at vide, om man må tage ordbog med til tysk mundtlig eksamen, hvis man selv "skriver" den af?! -
Spørgeskema!
Forumindlæg1. Who do you think buys online?2. What do you think are the problems of online shopping? 3. Would you buy online?4. Do you think online shopping will be the death of the shops?Jeg skal bruge det til min opgave..om hvad folk mener om online shopping...På forhånd mange tak.. -
skr. dansk eksamen.
ForumindlægHej - jeg skal op i skr. dansk på fredag og ville lige hører om hvordan i andre forbereder jer? eller hvordan man måske kunne forberede sig? -
Mængde beregning
ForumindlægHejsa Jeg har en smule svært ved at se hvordan man kommer fra venstresiden til højre: P((E\A) ∩ (E\B)) = P(E\(A U B)) hvor P er sandsynligheden og A, B er vilkårlige hændelser og E udfaldsrummet. Nogen som kan forklare mig skridtene ? HAr forsøgt mig med en tegning men synes ikke ... -
Forberedelse til religion..HVORDAN??
ForumindlægJeg skal til min sidste eksamen på mandag i religion. Faget er ikke min stærkeste side og jeg har i årskarakter fået 4. Min lærer har udleveret et papir hvorpå der står, hvad vi skal kunne + begreber indenfor hver religion.. Derfor har jeg taget notater til hvert begreb.. Jeg har gennemgået pensu... -
Analyse af H.A. Brorson
ForumindlægHej,Jeg skal lave analyse og fortolkning af disse to salmer af H.A. Brorson:Den yndigste rose er fundenOp, al den ting, som gud har gjortNogen der har lavet sådan en analyse som jeg kunne få lidt inspiration fra?Mvh. Louise -
Egen formelsamling?
ForumindlægJeg skal til skriftlig matematik imorgen, sprogligt højniveau og der må man jo kun have formelsamling og lommeregner med. Til terminsprøven måtte man bruge sin egen formelsamling uden nogen form for tjek. Hvilket vil sige man jo kan have skrevet en masse ting ind i den. Får man udleveret en ny nå... -
Godt råd vedr. forberedelse?
ForumindlægEr der nogen, der har et godt råd til, hvordan man bevarer roen, og udnytter tiden i forberedelsen ved selve eksamen effektivt?Jeg bliver meget nervøs inden eksamen og formår ikke at udnytte tiden i forberedelsen. Jeg har svært ved at koncentrere mig om at læse eventelle tekster og får kun lavede... -
En god fysik rapport
ForumindlægHej alle sammen. Nu har jeg igennem de sidste par år undret mig over, hvad en god fysikrapport er? Selvom jeg har tænkt "Det her er godt" også afleveret min rapport, så får jeg den alligevel tilbage med en middelkarakter.. Jeg kunne rigtig tænke mig, at vide hvordan en RIGTIG g... -
Økonomisk udvikling, hvorfor og hvordan??
ForumindlægHej.Jeg ville høre følgende mht. Danmarks økonomi. I 1950-1960 var der stagnation, hvorfor???I 1960 overstiger industrieksporten landbrugseksporten, hvorfor??1960-1970 er der højkonjunktur, hvorfor??Jeg kan ikke forstå hvorfor og hvorledes. Fordi økonomi er ikke lige min stærke side :((Så jeg vil... -
GENETISK VARATION ?
ForumindlægHej. Hvilke mekanismer kan bidrage til genetisk variation?? Hvilke metoder kan man bruge til at undersøge DNA? - PCR, er der andre? Diskuter betydningen af mutationer og genetisk variation for det enkelte individ og for arten som helhed? - Hvad menes med det? Jeg skal komme ind på: - genetis... -
Bøger udover pensum
ForumindlægHej. Jeg kigger lige nu efter nogle bøger der ligger ud over pensum i på MatA+. Jeg vil specielt gerne have nogle forslag vedr. statistik og algebra. Har i nogle gode råd, til hvad i selv har brugt? -
Hjælp til 9. klasses eksamen - fysik
ForumindlægHej alle. Jeg skal til eksamen d. 1. juni i fysik, og er lige nu lidt på bar bund. Dog har jeg udarbejdet et par dispositioner, men jeg er ikke en ørn til fysik, så jeg ville høre, om I har nogle ting man kan snakke om og/eller vigtige forsøg til følgende emner: - magnetisme - induktion - tran...
