Andre fag

Alternativer til STX?

17. februar 2023 af Viola05 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Jeg går i 1.g på stx lige nu, og jeg mistrives meget i min klasse, og generelt på min årgang, som er præget af skoletræthed og useriøsitet. Jeg er selv glad for det faglige, men min lyst til at gå i skole er simpelthen forsvundet fuldstændigt. Jeg er ikke faldet særligt godt i hak med nogen, og min klasse er larmende.

Jeg er lidt i syv sind, da jeg ikke kan se mange alternativer til det gymnasie, jeg går på. Den eneste anden mulighed, der er tættest på mit hjem, er en HF. Jeg er 16 år, og min umiddelbare opfattelse er, at det generelt er lidt ældre personer, som går på HF, og at der ihvertfald er et ry om at det er useriøst. Er dette rigtigt? Jeg vil meget gerne høre andres erfaringer om HF eller hvad man kan gøre, hvis man har det svært på sit gymnasie.

På forhånd mange tak (:


Brugbart svar (0)

Svar #1
18. februar 2023 af Justitia

Det er vel, hvad man gør det til.


Brugbart svar (0)

Svar #2
18. februar 2023 af MandenMedMangeHatte

Hvad synes du det største problem er? Er det at du mistrives (dvs. ikke har så mange kammerater) i klassen eller er det at du synes du ikke lærer nok?


Brugbart svar (0)

Svar #3
18. februar 2023 af PeterValberg

Du kunne jo eventuelt erkende, at en gymnasiel uddannelse 
er HELT forkert til dig og i den forbindelse indse, at de 
erhvervesfaglige uddannelser er "fede" og lige noget for dig....

jeg er el-faglærer og jeg synes, at der er for få kvinder i el-branchen...
men der er selvfølgelig MAAAAAAAAAANGE andre erhversuddannelser,
der kan være en mulighed...

bliiiiiiiivvvv elektriker, det eeeeer det beeeedste (hyptonisk håndbevægelse)

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Skriv et svar til: Alternativer til STX?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.