Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 11341 til 11360 af 57177
-
Er der nogle der kan hjælpe???
ForumindlægJeg har lige købt en lommeregner TI 82 og den er på engelsk... Er der nogle der ved hvordan man laver den om til dansk?? For det står der ikke noglet om i brugsvejledeningen... -
En oversættelse som nu haster
ForumindlægJeg har tidligere haft dette indlæg men ingen svarede så nu prøver jeg igen: Er der nogen som vil rette denne oversættelse: Dansk version Jeg er en ganske almindelig pige på 17 år, som altid har været rimelig tilfreds med tilværelsen. Men nu har jeg fået det vanskelige problem, når jeg er i sel... -
Hjælp til klage over karakter
ForumindlægHej folkens Jeg har tænkt mig at indgive en klage over min karakter i den skriftlige danskeksamen. I den forbindelse, vil jeg høre, om der er nogle af jer, der sidder inde med det kompendium, man fik udleveret med teksterne og opgaveformuleringerne til selve eksamen (STX den 25. maj). Jeg skrev d... -
Engelsk oversættelse
ForumindlægHej allesammen! jeg sidder med en engelsk oversættelse, som jeg er lidt usikker på. Det ville virkelige være lækkert, hvis der var nogen der ville hjælpe mig med at kigge min oversættelse igennem for fejl. Dansk udgave: I en netop udkommet bog hævder den tidligere britiske ambassadør i Danmark... -
I VIL IKKE ENGANG SVARE PÅ MIT ?
ForumindlægHej. Jeg vil spørger om der er nogen af jer som har taget en optagelsesprøve før. Da jeg nemlig skal op i, dansk og matematik, suppleret med et skriftligt krav. I engelsk som er mundtlig prøve. Spørgsmålet lyder? -Hvad for noget skal jeg lave indenfor det?(Nogen som har prøvet det før, som kan f... -
Skifte Gymnasium
ForumindlægHej! Efter sommer skal jeg på STX på et nyt gymnasium i Østerbro. Jeg ville rigtig ikke vælge der, men skal starte der efter ferien. Er det muligt, at jeg kan skifte gymnasium/linjer efter den første uge af 1.G ? (Det er også under grundforløbet, så man har mulighed for at skifte linjer/gym) ... -
Oversat rigtigt?
ForumindlægJeg har oversat en lille tekst, som jeg meget gerne vil have at nogen ser den igennem af fejl. Dansk: 1. Jeg må referere til, at de i deres tidligere brev forsikrede mig, om at forsikringen dækkede ulykken. 2. Efterretningsvæsenet havde aflyttet Joe Johnsons telefon i 3 uger, uden at han vidst... -
Meget lille engelsk oversættelse plz :)
ForumindlægHej :) Nogle som gider bruge små 5minutter på at (evt.) rette min lille danske oversættelse /- til engelsk ? :) Den daske version: Sidste år besøgte vi den lille skotsky by Tomintoul. Det er her, man finder starten på "the Whisky Trail", den vej, der fører forbi Skotlands berømteste des... -
Lille engelsk oversættelse til rettelse
ForumindlægHåber nogen vil kigge lidt på min oversættelse. Ved den ikke er helt direkte oversat, så der er måske nogle, der har nogle bedre forslag nogle steder?Dansk versionEn Matsu Mikado er det naturlige valg, hvis man har haft flere forskellige biler og nu vil prøve noget ud over det sædvanlige. Matsu M... -
Hvad kan jeg blive?..
ForumindlægHej, Jeg går på nuværende tiddspunkt på HHX i 1.g og jeg er nu i tvivl omkring hvad jeg vil efter de 3 år. Jeg kan godt lide fag som Engelsk og så har jeg det også fint med Dansk. Jeg er glad for Matematik når jeg forstår de ting som vi gennemgår, og så er jeg ikke så glad for Samfundsfag, ... -
Tysk ordstilling?
ForumindlægHej allesammen, jeg ville lige spørge om hvordan er tysk ordstillinng, jeg har helt glemt det,da det var et par år siden jeg havde haft det. Kan i måske forklare mig det, så jeg kan notere det for at ikke glemme det igen. -
Læge
ForumindlægHvis jeg gerne vil være læge, ville det så ikke være smart at tage en HTX også efter Københavnsunivesitet og læse til medicin? Tak på forhånd. -
Forventer lærerne meget på htx?
Forumindlæghej. Ved i om lærerene på htx forventer meget med hensyn til det faglige ? -
Dit endelig gennesnit?
ForumindlægHvad bliver dit endelige gennemsnit? Mit bliver omkring de 9,7 (kommer an på de sidste eksaminer), intet fancy, men dog stadigvæk nok til at komme ind på de uddannelser, jeg vil. -
HIT MED HISTORIEN 9. klasse hjææææææælp
ForumindlægHeeej allesammen:) Jeg skal op i historie . Og har skrevet nogle få noter til bogen hit med historien. Så hvis i havde skrevet dem på computeren, ville i være søde at ligge dem ind så ligger jeg mine ind .. Også kan vi begge få nogle fantastiske noter... -
Der Bau der Marienkirche zu Lübeck
ForumindlægNogen der har læst digtet " Der Bau der Marienkirche zu Lübeck?" hvis nogen af jer der har.. Kan jeg eventuel få en kort resume af det på dansk... Synes den er rigtig svær at forstå... :( -
Fedtstoffer og sunhed
Forumindlæg1.Hvilke råd gives der for en persons daglige fedtindtag, og hvorfor giver nab overhovedet danskere råd om det?2.Hvor finder vi de anbefalede fedtstoffer og hvilke funktioner har fedtstoffer i den levende organisme? -
Strandbad - Julia Franck
ForumindlægJeg sidder med en tekst kaldt "Strandbad", som jeg skal lave et resume af. Teksten er rigtig lang og jeg forstår den ikke, så er der nogen der har en dansk oversættelse eller lignende, som jeg evt. kan bruge? Tak på forhånd. -
Charles VII/Karl VII
ForumindlægHej venner, Jeg sidder midt i SRP-læsning om Jeanne d'Arc og hundredårskrigen. Jeg er stødt på, at dauphinen både omtales som Charles VII og som Karl VII. Hvad er forskellen, er Karl blot en dansk oversættelse? Kh. Julie -
Hjælp til opgave, som er til imorgen!
ForumindlægSkal have hjælp med nogen spørgsmål: 1. forbræning af kul, olie andre organiske stoffer 2. kulkraftværker 3. Dansk produktion af olie og gas - import og eksport 4. Dannesle af kul Hvis i ville være søe at skrive lidt om disse æmner ville det være en stor hjælp. Tak
