Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 11361 til 11380 af 63055
-
HJÆLP DANSK EKSAMEN
ForumindlægHej Allesammen. Jeg skal til eksamen her snart og til det skal jeg analysere en sang - men jeg er helt på bar bund og kan ikke finde nogen sang som jeg synes er god til at analysere til en eksamen. Hvis i har nogle sange, så skriv dem i kommentaren! Tusind tak på forhånd. PS: Jeg går i 9. klass... -
Hjælp! Analyse af 9;Blodigt kærlighed9; - Peter Adolphsen
ForumindlægHey. Jeg skal til 9. klasses eksamen i kortprosa, jeg har valgt teksen 9;Blodigt Kærlighed9; af Peter Adolphsen. Jeg er gået kold i min analyse, hvis i har noget om teksen 9;Blodigt Kærlighed9;, må i meget gerne skrive det i kommentaren:) -
Noget med renter - vildt nemt
ForumindlægJeg føler mig lidt som en oggenok, for jeg lærte om renter allerede i meget yngre klasser end 9. Men jeg har simpelthen aldrig forstået det med renter. Hvis man låner 1000 kr i banken og der er en årlig rente på 10%, hvordan ved man så hvor meget man skylder efter 1 år? Og hvordan gør man så... -
Projektopgave - landbrug
ForumindlægJeg går i 9. klasse og er i gang med en projektopgave omkring livet på landet. Min antagelse lyder: 9;Hvis der skal ske en mærkbar forbedring af klimasituationen så skal landbruget ændre deres produktionsformer9; Har nogle af jer en god ide til et produkt? Nogle ideer til hvem, der kunne ... -
Produkt til "finans-kriser"
ForumindlægHej! Jeg har valgt at arbejde med med den financielle-sektor i min projektopgave med fokus på finanskriser. (9. klasse) Jeg har imidlertid brug for gode ideer til, hvad jeg kan vælge som mit produkt/mine produkter. Jeg håber, I har nogle gode og konstruktive ideer, som kan hjælpe mig videre. Fo... -
Gymnasier i kbh
ForumindlægHej. Jeg går i 9. klasse, og skal vælge 5 gymnasier som jeg kunne tænke mig at gå i. Jeg overvejede at vælge Borupgaard Gymnasium, som første priotet. Har undersøgt gymnasiet, men vil gerne høre jeres ærlige mening om gymnasiet? Er det godt fagligt og socialt? -
HHX - Er matematik og tysk på B niveau svært?
ForumindlægHej alle sammen:) Jeg skal til at vælge, hvad jeg skal efter 9. Klasse, og har fundet ud af, at HHX er mest mig. Derfor vil jeg gerne spørge jer, som har erfaring med eller ved noget om HHX, om matematik og tysk på B niveau er meget svært? Er matematikken mest grafer og funktionsforskrifter, elle... -
Ondskab
ForumindlægHej:) vi er 3 drenge der står og skal igang med projektopgave. Vores tema er ondskab men vi er i den situation at vi mangler et underemne. Vi er et par erfarende gutter på 9. Klasses niveau, og er gode til at gå i dybden med emner. Så vi er klar på alle forslag. På forhånd tak:) -
Nogle der har gode kilder til emnet Abort - er det ondt?
ForumindlægHej går i 9. klasse og skal snart til at starte på vores projektopgave. På årgangen har vi overemnet "Ondskab" og i min gruppe har vi valgt emnet "Abort - er det ondt?" Eventuelt nogle med gode kilder? Måske nogen har skrevet om noget lignende i vil dele, som vi kunne bruge ... -
Hvilke fag til Homo artefakt
ForumindlægHej! Jeg synes emnet om robotteknologi, kunstig intelligens og etik og moral er meget spændende. Etik og moral hører til i religion, så den kan jeg godt placere. Men hvilke sammensætninger af fag kunne jeg lave? Jeg har både samfundsfag og religion på c-niveau, så vil gerne have et af de lidt tu... -
Kvadratrod - flerledet størrelse-reduktion
ForumindlægSå er den gal igen med rødderne, √3 + √1/3 - √1/27 = 11√3 /9 alle tal under rodtegn (ikke 11 og 9). noget værre rod!! på forhånd tak. -
det moderne gennembrud
ForumindlægHej Jeg sidder og læser op til en mundtlig dansk årsprøve og jeg er lidt i tvivl om nogle ting i forbindelse med det moderne gennembrud: Hvad karakterisere det moderne gennembrud? og hvad vil det helt præcis sige at "sætte problemer under debat?" På forhånd, tak! -
Problemregning 2002
ForumindlægNogen der Problemregningen 2002 på computeren? Og env. svar? -
Hvor går DU?
ForumindlægJa, hvor går du henne?Kan du lide stedet?Fortryder du dit valg? -
Bevis: ligningen for parablens toppunkt
ForumindlægDen bestemte ligning jeg ønsker at bevise er:t: (-b/2a;-d/4a)... ligningen finder koordinaterne til en parabels toppunkt.Alle de beviser jeg kan finde, beviser det "omvendt". Altså starter de med t:(-b/2a;-d/4a) og beviser hvorfor det nu passer.Er der nogen der kender til et bevis, hvor... -
Skriv de manglende tal i talrækken
ForumindlægHejsa. Jeg har en svær opgave. Skriv de manglende tal i følgende talrække: 7 11 X Y 29 37 Hvilke tal er X og Y. Jeg kan ikke gennemskue den. -
Eksamensopgaver !!??
ForumindlægHejsa jeg har mistet min matematik bog med eksamensopgaver (den der blå og hvid stribede bog)... nogen der har den som kan hjælpe mig med at resitere opgaverne: 1.169, 1.233, 5.022, 5.023 og 5.079 ?... håber der er en der kan hjælpe mig , det er virkelig krise ... ! -
implicit og explicit
ForumindlægHvad er en implicit ligning og en explicit ligning og hvad er forskellen??på forhånd tusind tak! -
to cifret karakter!
ForumindlægHey, er der nogle som har nogle gode råd og fif (osv.) til hvad jeg skal/kunne osv. til min prøve i mdt. matematik, da mit mål er en to cifret karakter. Det ville ellers være dejligt (: Håber jeg kan få hjælP! På forhånd tak! -
Praktisk prøve
ForumindlægKender nemlig én der skal op til køreprøve d. 24. kl. 08.30 - dvs, at han skal køre med sin kørelærer kl. 07.30 - mens det stadig er mørkt. Sagen er, at han ikke ligefrem er morgenmenneske, så om det er positivt på nogen måde, ved jeg ikke. Nogen der har erfaringer om dette? JUH
