Studievalg og videregående studie

HHX - Er matematik og tysk på B niveau svært?

25. november 2019 af Anonym654
Hej alle sammen:)
Jeg skal til at vælge, hvad jeg skal efter 9. Klasse, og har fundet ud af, at HHX er mest mig. Derfor vil jeg gerne spørge jer, som har erfaring med eller ved noget om HHX, om matematik og tysk på B niveau er meget svært? Er matematikken mest grafer og funktionsforskrifter, eller hvordan er det? Forventer lærerne, at man kan flydende tysk?
På forhånd mange tak:)

Brugbart svar (1)

Svar #1
25. november 2019 af Mathias7878

Nu er alt jo relativt, men hvis du klarer dig fint i folkeskolen med matematik, så skal du ikke være bange for matematik på gymnasiet.

Selvfølgelig bliver det svære og mere kompliceret, men det er stadigvæk formelregning, der burde være til at finde ud af, hvis du ikke giver op.

Tysk B skal du ikke være bekymret for. Det er meget basalt, hvad du skal kunne for at få 7 eller derover. Ingen forventer, at du kan snakke flydende tysk. 

- - -

 

 


Svar #2
25. november 2019 af Anonym654

Mange tak for det hurtige og lettende svar:)

Brugbart svar (1)

Svar #3
25. november 2019 af Sechi

Da alle mennesker har forskellige styrker og svagheder er det ikke muligt at give et generelt svar på om et fag er svært eller nemt. Hvad der er nemt for nogle er svært for andre - og omvendt selvfølgelig. 

Jeg har ikke selv gået på HHX, men havde matematik på A-niveau og tysk på B-niveau på STX. 

Jeg var bestemt ingen haj til matematik i folkeskolen. Tværtimod var jeg virkelig ikke glad for faget. Men jeg gjorde mig umage med at følge godt med i faget lige fra start i gymnasiet, og endte med at blive så glad for det, at jeg frivilligt hævede det fra B til A-niveau af ren interesse. Du skal ikke være bange for matematik. Følg så godt med du overhovedet kan, og hvis du har svært ved det, så er der masser muligheder for hjælp gennem videoer på internettet og i lektiecaféer og lignende. Det var en stor hjælp for mig, der ikke kunne få hjælp til matematik af mine forældre. 

I forhold til tysk, så er der selvfølgelig ingen lærere der forventer at du kan det flydende når du kommer fra folkeskolen. Det er der ingen der kan bortset fra de 0,1% der har tyske forældre eller har boet i Tyskland :) så ingen panik. Igen, så handler det bare om at følge så godt med man overhovedet kan og at søge hjælp til de ting man har svært ved.  


Svar #4
25. november 2019 af Anonym654

Mange tak for svaret og det vil jeg huske at følge med fra start og søge hjælp:)

Skriv et svar til: HHX - Er matematik og tysk på B niveau svært?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.