Søgning på: fysik noter c. Resultater: 11421 til 11440 af 84813
-
Hvad tager i med til skriftlige eksamener?
ForumindlægTager i bare ALLE de papirer i har fået i løbet af de 3 år, samler dem i en mappe, og så det bare det? -
differentialregning
ForumindlægHej, nogen som kan hjælpe med dette, jeg forstår begreberne og har ikke kunne finde er god forklaring på dem. Tak på forhånd! opgave 1) Forklar begrebene differentialkvotient og væksthastighed og udled formlen for differentialkvotienten til f(x)=ax+b ved hjælp af tretrinsreglen. -
hjælp
ForumindlægSkriv reaktionsskemaet for opløsning af BaF2 i vand? -
Ohm
ForumindlægJeg har fået en opg i fysik, hvor det går ud på at finde erstatningsresistanten R. Men det er en lidt svær opg, altså jeg har faktisk ingen ideer til hvordan/hvor jeg skal begynde, fordi jeg har lærtat finde resistansen på seriekoblinger og parallelkoblinger, men ved ik hvor i denne opg der er se... -
Hjælp til små sætninger
ForumindlægNogen der gider retter de små sætninger her; de rigtiger versioner er de danske. 7-B 1. Du må gerne gå nu. 2. Jeg må have en ny kjole 3. Hvorfor må vi ikke gå nu? Alle de andre har fået lov til [at gå] 4. Anna er her ikke; hun må være syg. 5. Nej, du må ikke forlade os. 6. Han mistede sit arbejd... -
Plukkerier
ForumindlægHejsa...Jeg har vikelig et stort problem.Problemer er at, at jeg tager 2G om, men der er bare en ting jeg ikke forstår og det er at jeg har fået 10 i fysik, men hvis jeg nu næste år får 8.... Er det så ikke noget med at man kan plukke de bedtse tal?sebb... -
Fysikbog
ForumindlægGoddag alle sammen:-). Kort sagt: Jeg søger henholdvis en fysik- og matematikbog, der kan supplere mine nuværende grundbøger. Bøgerne må meget gerne indeholde teori, men jeg er mest interesseret i opgaver, hvor der selvfølgelig også skal være en fascitliste. Med henblik på nivaeu og sværhedsgrad ... -
regne min gennemsnitud
Forumindlæghej er der nogen der gider regne min karakter ud, da jeg tror det er forkert måde jeg har lavet den på? og har kigget på internet, med regne men ik så god stor hjælp -
Spørgsmål om VUC - please hjælp, ekstremt vigtigt.
ForumindlægHej allesammen, jeg vil gerne ind på medicinstudiet, men jeg regner med at mit gennemsnit vil ende med at ligge på ca 9 på den gamle skala.. og det vil så falde på den nye. Jeg har så hørt at man kan forbedre sit snit gennem ½-års VUC, hvis man ikke afslutter sin studentereksamen(Hvilket jeg ne... -
kosmologi
Forumindlægdet er b-delen, jeg er i tvivl om. jeg har brugt at z = ( H0/c ) * r0 oog tegnet en (z,r)-graf. punkterne ligger med tilnærmelse tæt på en ret linje. jeg tegner den bedste rette linje og finder hældningen af denne. denne hældningen er vel lig med (H0/c) hvordan går jeg videre herfra? jeg s... -
kritiske værdier chi i anden
ForumindlægHej Er der nogen, der ved, hvor jeg kan finde en tabel med kritiske værdi for chi i anden? I min matematikbog går antallet af frihedsgrader nemlig kun til 10. På forhånd tak -
matemamtik
Forumindlægplease hjælp mig med så mange som muligt, har lagt fil ind sidder til eksamen lige nu pls -
Forbrænding
ForumindlægJeg har skrevet i mine noter:Ved fuldstændig forbrænding i organisk kemi dannes CO2 og H2O.For et stykke tid siden spurgte jeg om, hvordan man definerede et organisk stof. Og så vidt jeg husker var der enighed om, at CCl4 (et carbon og 4 chlor) var et organisk stof. Men ved forbrænding af denne v... -
Engelsk essay
Forumindlæger ik særlig god til engelsk.. håber der er en der vil kigge på den, ska nemlig afl den i morgen!Dear diary!Tuesday the 21. of March 2006 to Thursday the 23. of March 2006.Deniz and I have got together before we meet our class. We should meet the class at the central station in Copenhagen. First ... -
Engelsk stil.
Forumindlæghej alle sammen. er i gang med engelsk stil, men er gået i stå? så er der nogle der vil læse den, rette lidt i den og komme med ider til hvad jeg mere kan skrive .. det ville være super fedt :D Decoration of the body goes far back in time. The human need to adorn themselves has always existed and... -
Newtons love og kollisioner
ForumindlægHej SP Jeg har brug for hjælp til at finde ud af hvilke af Newtons love virker bedst at bruge ift. at finde ud af fysikken bag kollisioner af køretøjer. Tak på forhånd -
psykologi
Forumindlæger pykologo nem i B nivea hvis jeg nu ikke tager det i c hvad skal man generelt var god til i psykologi -
Sekundært carbonatom
ForumindlægEr der en, der kan sige mig, hvad der skal gælde for, at et c-atom er sekundært? På forhånd tak.. -
Differentialligning
ForumindlægOpgave: Bestem til differentialligningen y'=4y+10 den løsning f(x), som går gen. punktet (o,-½) Jeg har omskrevet differentialligningen til flg.: y(x)=10/4-c*e^4x og skal nu finde c. Er det korrekt, og hvordan kommer jeg videre herfra? På forhånd tak! -
Religion - Sunden og Holms rolleteori
ForumindlægHej, Vi har i vores noter stående, at Sundéns rolleteori passer bedst på eskimoisk religion, mens Holm er bedre til kristendommen. Det er dog lidt uklart for os, hvorfor det er tilfældet? Venlig Hilsen Annamisme og pLaurasibilitetsstruktur
