Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 11461 til 11480 af 95433
-
Optjening af kvote 2 point / Optagelse via kvote 2. HA(psyk.)/HA(kom.)
ForumindlægSpørgsmål omkring optagelse via kvote 2 på henholdsvis HA(kom.) og HA(psyk.) Jeg er i tvivl om hvad jeg kan gøre for at forbedre mine chancer for at komme ind på et af studierne. Mit gennemsnit ligger under sidste års adgang kvotient (både kvote 1 og standby). Jeg skal i gang med at opgradere mi... -
sammenhængen mellem brydningsforholdet og brydningsindeks
ForumindlægHej! Har en opgave omhandlende bølger, hvor jeg bl.a. har skulle bevise brydningsloven og har nu fået en opgave der hedder: "Forklar hvad sammenhængen er mellem brydningsforholdet og de to materialers brydningsindeks." Aner ikke helt hvad jeg skal skrive XD De to materialer er luft og ... -
mediefag
Forumindlæghej jeg ville bare lige sørge om hvordan mediefags eksamen forgår når man har det på C...vores lære ghar ikke fortalt om eksamen vile gerne lige vide da jeg ska op på fredag...havd ska man have styr på og hvad kan man komme op i??? er ret forvirret lige nu...det ville være en stor hjælp :) -
At snyde
ForumindlægVi fik vores fysikrapport tilbage i fredags.\nTo fra min klasse havde 'lånt' en rapport fra vores overklasse, da de har den samme lærer og lavede den samme rapport sidste år. Resultat? Et 11-tal til dem begge (de havde lavet den sammen, hvilket vores lærer har givet os lov til). \n\nDet e... -
Potensligning
ForumindlægGoddag derude. Jeg har en aflevering for, og mangler den sidste opgave som er om potensligninger og kan ikke huske hvordan de regnes og håber I kan hjælpe mig. skal løses med beregning. c) 2 * x^7=17 h)14 * x^½ = 56 Har lagt en fil ud som viser regnereglerne. ... -
Geometrisk betydning
ForumindlægHey folkens.... Er der nogle, der kan hjælpe mig med at forklare, hvad følgende betyder?? (Altså hvad der er, jeg skal) Du skal indføre de trigonometriske funktioner sin(x), cos(x) og tan(x), og du skal gøre rede for deres geometriske betydning?? Hvad menes der?? På forhånd tak for hjælpen... -
Mundtlig matematik.
ForumindlægHvordan vil I lave mundtlig matematik prøve ? Kom med gode foreslag, har selv tænkt på farvekort med stik ord og formler? Så det ser pænere ud, men ellers nogen idé'er er pisse nervøs ? -
hhx eller stx ??
Forumindlæghej alle :) jeg er lidt forvirret. Jeg ved ikke om jeg skal vælge hhx eller stx efter 9. ? :) mine veninder siger det ikke er en særlig god ide at vælge hhx, når jeg ikke er særlig god til mat.. får kun 4. Hvilke muligheder er der efter hhx og stx ? :) jeg elsker samfundsfag, dansk, biologi og ge... -
Vektorer
ForumindlægForstår ikke denne opg -
Ilten i en celle
ForumindlægJeg ved godt at den kemiske proces ilten forgår inde i en celle, men hvor i cellen forgår denne processen og hvad formålet er med den ? -
Muligheder og begrænsninger?
ForumindlægHvilke muligheder og begrænsninger er der for fag som dansk og samfundsfag, når man snakker en AT-sammenhæng? (Hvilke muligheder og begrænsninger har de to fag, og hvorfor er de vigtige sammen?) Jeg skriver om Paradise Hotel, hvor jeg kigger på identitetsdannelsesteorier og laver en medieanalyse... -
HF!!
ForumindlægEr der nogle der går på hf? Hvis ja, hvad fik i, i karakter i 9. KL afgangsprøve i de forskellige fag? -
Enhed ved -log(M)
ForumindlægHvad skal jeg skrive som enhed, når jeg regner pH ved -log(c), hvor c er i enheden eller mol/l? -
Stærkt dæmpet svingning
ForumindlægIndlægget er flyttet til fysik -
idræt på gym
ForumindlægHvad laver man som regel i idræt på gymnasiet? -
Jeg skal starte på gymnasie
ForumindlægJeg skal starte til sommer på gymnasie, og vil da gerne være en smule forbredt. Hvad bliver man undervist i 1.g når man har valgt matematik på A nivo? :) Er det forskelligt fra gymnasie til gymnasie? -
1g Musik ??
ForumindlægHeeej Folkeens Jeg skal starte på 1g efter sommerferien og som kunstnerisk fag skal jeg have musik .. Ville høre hvordan det er? Hvad laver man?? Er det svært ?? På forhånd tak -
Hvor meget is skal Jim putte i vandet?
ForumindlægHej, Jeg sidder med en opgave i fysik: "Hvor meget is på 0 grader C skal Jim putte i 150g juice (samme c-værdi som vand), for at få juicens temperatur til at falde fra 25 grader C til 10 grader C?" Jeg har tænkt lidt på om man kunne isolere m i E= m*c*deltaT, men har ikke kunnet få h... -
Vægter års karakterer hvis jeg har været til eksamen i faget?
ForumindlægJeg står i den situation, at jeg har fået 4 i fysik eksamen, men jeg har fået 00 i års karakter. Og der står både vægt 1 ved begge to, så jeg er i tvivl. Vægter både min årskarakter og min eksamens karakter til mit gennemsnit? Det ville være dejligt hvis jeg kunne få lidt svar hurtigst muligt, ... -
En forklaring
ForumindlægHvorfor gælder udtrykket ((x∈A) ∧ (x∈B)) ∧ ((x∉A) ∨(x∉C)) hvis og kun hvis ((x∈A) ∧ (x∈B)) ∧ (x∉C) ? Er det fordi, at x∈A og x∉A ikke kan eksisterer samtidigt i dette tilfælde, derfor er x∉A falsk?
