Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 11481 til 11500 af 127115
-
Ellære ( Hjælp)
ForumindlægHejsa :) Sidder med følgende opgave og er itvil om jeg har gjort tingene rigtigt :) ? En elradiator har en effekt på 1000W, når den tilsluttes 220V a) Beregn elradiatorens resistans. a*220Volt=1000watt a=4.54545 ampere 1000Watt=r*4.54545ampere^(2) r=220.*_Ω Elradiatoren anbr... -
StudieOmråde HTX
ForumindlægHej. Jeg bliver student om en uge hvor min sidste eksamen er SO. Jeg har flere gange spurgt min lære om, hvad min fremlæggelse til eksamen skal handle om, men det er som om det ikke rigtigt er fesen ind. Er der nogen af jer, der selv har været HTX-studerende og har været oppe i SO (hed en gang SO... -
PH i 10 % NaOH
ForumindlægEr i gang med en ordentlig gang kemi-opgaver, derfor jeg vender tilbage herinde. So fare har hjælpen været god :) Hvad er pH i en 10% NaOH, når det vides at densiteten = 1,1089 g/mL. Det er den sidste opgave jeg mangler, og kan ikke se mig ud af den. -
Afkortede lektioner
ForumindlægVores skole afkorter nogle gange lektionerne fra 45 til 35 min de dage hvor der er møder. Det er sket ca. 3 gange i år, sidste år var der nok 2 dage med afkortede moduler i alt. Har skolen ret til det? Jeg er ret sikker på at der ikke kommer ekstra moduler senere på året, da lektionerne i skemaet... -
Eksempel på motiveret ansøgning til medicin
ForumindlægHej! Jeg er i fuld gang med en sidste øjebliks motiveret ansøgning til medicin, og er lidt tabt bag det hele. Jeg er stadig i gang med at researche og notere, og det hele virker lidt uoverskueligt. Jeg ville høre, om der var nogle med lidt guldkorn eller evt. en ansøgning, som jeg kunne kigge lid... -
Klima, jordbund og landbrug
ForumindlægHej. Jeg er i gang med en rapport om klima, jordbund og landbrug i Ghana, Æqypten og Danmark. I rapporten skal jeg beskrive hvorfor emnet er relevant og aktuelt og det synes jeg er meget svært. Det er det sidste jeg mangler i rapporten så jeg håber der er nogen der gider hjælpe mig i gang? På fo... -
Dansk terminsprøve.
Forumindlæghej alle sammen. jeg står med dansk eksamensopgave fra sidste år. jeg aner ikke hvordan jeg skal i gang. det er første gang og har ikke fået meget af vide. er der nogen der kan forklar mig hvordan det forgår i dansk eksamen.. HF. på forhånd tak.. p's. jeg skal lave opgave 1 fra eksamensopga... -
Linjer og vektorer
ForumindlægMangler hjælp til disse opgaver. 1. Linjerne m og n er parallelle. Linjen m går gennem A (3,4) og skærer x-aksen i (-6,0). Linjen n skærer y-aksen i (0,-3). Angiv en ligning for hver af linjerne. 2. Afgør ved beregning, om punkterne P, Q og R ligger på linje når: 1) P (19,12) , Q (27,25) ... -
den korrekte form...engelsk...
Forumindlæghejsa håber at der lige er en der kan tjekke om det er rigtigt det jeg har lavet:opgaven går ud på følgende; indsæt den korrekte form(adjektiv/adverbium) af ordet i parentes:1. The young man shouted angryly at the policeman(angry).2. he stumbled blind towards the door(blind).3. He bought a really... -
HJÆLP!
ForumindlægEr der nogen kloge hoveder der kan hjælpe mig...En stemmegaffel svinger med frekvensen 440HZ (kammertonen).Bestem resonanskassens længde?Hvordan gør man det?Har siddet med opgaven i lang tid og kommer ingen vegne. Håber nogen kan hjælpe mig...På forhånd tak!! -
isoler d!
ForumindlægHey !Ja ved godt at dette her skulle være noget af det nemmeste, men fakta er at jeg konstant bliver ved med at få mærkelige resultater. Tror grunden ligger i at jeg får isoleret d forkert i min ligning.2d*sin(v) = m*lambdaNogen som kan hjælpe, så d bliver isoleret? -
HJÆLP TIL OLDTIDSKUNSTSKAB, HOMERS ILIADE
ForumindlægHej, jeg sidder og læser i Homers iIiade 1. sang. Hvad er hellige Killa???? På forhånd tak -
hvad betyder "stuk"
ForumindlægHej Er der nogen af der, der ved, hvad "stuk" betyder? Der står i ordboget at det er noget med gibs. Ved I så, hvordan titlen hænger sammen med Herman Bangs "Stuk"? -
Kolon
ForumindlægSkal der startes med stort efter et kolon? -
Forskellen
ForumindlægREFORMATIONSTID OG RENÆSSANCEN ER DET IKKE DET SAMME?? FORDI JEG HAR HØRT NOGLE SIG AT DET ER DET SAMMEN BARE HVILKEN ORD MAN BRUGER? TAK PÅ FORHÅND :) -
Hjælp til Rettelse
ForumindlægNogen der er sød at kigge på min opgave? Tak skal i have. ----------- En la foto hay cuatro gente. En la mesa hay cuatro baso y una botella vino. La pared colgado la pinturas de un clavo. Las pinturas hay la barco y tal vez una mapa. Cautro amigos comida cena y salud. Me tiempo libre con med ... -
Fundet en pung
ForumindlægHvis man finder en pung, hvor skal man så aflevere den? -
Romantiske træk
ForumindlægEr der en som kan hjælpe mig med hvilke romatiske træk der er i filmen ; Blinkende lygter, som er instrueret af Anders Thomas Jensen i år 2000. Det klip jeg skal finde romanntiske træk ved af : Arne og Koen: https://youtu.be/XE4ZBcK01HU. Det betyder meget hvis der er en som kan hjælpe mig med ... -
Hvis det nu var dig. !
ForumindlægPrøv forestille dig, at du får forærret 40,000 kr i hånden, og får at vide, at du skal bruge det på noget fornuftigt, hvad vil du så gør med pengene ?? -
Hvad er forskellen på et fotoværk og et kunstværk?
ForumindlægKan man ikke beskrive et fotoværk som et form for kunstværk. Et kunstværk kan være mange ting så burde et fotoværk ikke også hører ind under det? Kort sagt er et fotoværk ikke også et form for kunstværk?
