Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 11561 til 11580 af 63055
-
dumt spørgesmål - kost
ForumindlægHej... jeg har længe været på slankekur som jeg har heldigvis tabt mig til det ønskede vægt.Men jeg er begyndt med at spise for mange dadler, tørede finer og soltørede abrikoser istedet for slik osvJeg er bare i tvivl om det er noget man tager meget på af? dadler smager jo meget sødt, men er det ... -
haster
Forumindlægsynopse om racism ?? skal kunne snakke i ca 7 min.. nogen hjælp stor tak på forhånd. -
Hvordan løses dette, haster!
ForumindlægHej Det er en lang opgave med jeg mangler kun sidste del: 2x=1000000x (2x)/x=1000000 Takker :) -
Dan Turéll - Senecio
ForumindlægHejsa.\nJeg skal skrive en opgave om Dan Turéll-digtet "Scenecio". Digtet kan findes på http://herlov.dk/senecio.htm. Problemet er bare at jeg ikke har den fjerneste anelse om hvad det egentlig handler om! Der skal bl.a. perspektiveres til den tid, hvor digtet er skrevet (1965). Ville b... -
Leder efter nemt gym. mat.
ForumindlægHeej.\n\nJeg tænkte på om der er nogle steder på nettet hvor der ligger noget af det matematik man laver i starten af gymnasiet?\nEller om der er nogen der har et eller andet på deres computer de fik for i starten?\nJeg kunne godt tænke mig at se forskellen på niveauet de sidste måneder i folkesk... -
HJÆLP! Kan vand lede strøm JA! men hvordan:
ForumindlægJeg skal i en kemi rapport vise hvordan Vand kan lede strøm. Er der nogle der vil hjælpe? -
Terminsprøve
ForumindlægHej, jeg skal snart til terminsprøve i skriftlig fremstilling. Hvordan plejer det at være? Man vælger et oplæg og er der så nogle spørgsmål til alle dem el. hvad? Er helt vildt forvirret. -
Funktioner
ForumindlægEn funktion er bestem ved f(x) = x2 + 2/x - 4, x>0 Beregn nulpunkter for f Tegn grafen for f, og angiv funktionens værdimængde. Bestem monotoniforholdene for f (-: -
Bonus !
ForumindlægHej,Jeg skal snart op i mundtligt dansk, om kan næsten mine notater i søvne ! Hvad giver bonus at kunne fortælle om ?forfatteren, tiden, perspektivering til tekster (og tiden) .. -
Højskole ?
ForumindlægJeg læste lige at en højskole ikke har nogen eksamner, hvilket lyder ret i mine øre. Jeg er meget dårlige til eksamener, ekstremt til de mundtlige, klare mig egentlig okay i skriftlig. Men hvem kan gå på disse højskoler og hvilke uddannelser.. Jeg søgte lige lidt på det men det var mest for de 16... -
dipositioner
ForumindlægDer er mange af jer der siger man kan lave dispositioner hjemme fra, men hvordan deler i emner op. Tager i bare sådan 10 (eller hvordan det nu passer med kapitlerne) og så siger, hvad vil jeg kunne sige ud fra det? eller finder i selv ud af mulige emner? -
novellefilm + andre analysemodeller
ForumindlægHej.Jeg skal på til fsa i mundlig dansk her på torsdag. Vi kan komme op i otte forskellige emner, og det synes jeg er rigtig mange. Vi kan komme op i novellefilm, og jeg har ikke rigtig nogen god analyse til det? Er de nogle af jer der har det? Og hvor mange emner kan I komme på i? -
EKSAMENS FORBEREDELSE...
ForumindlægHej. Jeg sidder, og skal til FSA geografi her på tirdag. Jeg vil gerne forberede mig så meget som muligt, men hvordan kan jeg forberede mig? Tager imod ALLE former for forslag, så bare kom med ALT i sidder med, og hvordan I vil forberede jer( Hvis I også skal op til geografi på tirsdag ... -
Immunreaktion
ForumindlægHej.. Jeg skal beskrive det vedlagte billede, det er et eksempel på en immunreaktion. Jeg forstår godt første del ved 1, hvor en bakterie med antigen på overfladen trænger ind, hvorefter ved 2: at der sker en fagocytose hvor makrofagen fordøjer bakterien. Men så forstår jeg ikke resten af figuren... -
respons på novellestart
Forumindlæghej alle. vil i være søde at vurdere/respons på starten på denne novelle. tak på forhånd:) Skumringen Det er skumring 2 gange om dagen. Om aftenen og tidligt om morgenen. Der har jeg lært af min morfar. Det var påskedag. Det var gråvejr, og regnen faldt tungt på vores nymalede tegltag. Hele min ... -
Matematik
ForumindlægHej Er der nogen der ved hvad Fakultet er, og hvad bruges den til ? Jeg sidder nu og bladrer i min matematik bog , men jeg kan ikke helt forstår det , jeg håber at der er nogen som kan forklarer den på en nem måde. Tak på forhånd -:) -
Økonomi vs. miljø?
ForumindlægHej! Jeg skal skrive ud fra emnet Økonomi vs. miljø, men jeg er helt på bar bund, så du er velkommen til at smide en kommentar! På forhånd mange tak! -
Britisk accent
ForumindlægHej derude. Jeg kunne rigtig godt tænkte mig at snakke engelsk med en britisk accent. Derfor spørger jeg Jer om I ved hvor og hvordan man kan få trænet sin engelske accent? Gode råd ville også være rart.. Venligst -
Bestået eller ej?
ForumindlægHej jeg har et hurtigt sprøgsmål. jeg har fået 00 i min mundtlige eksamen, og mit standpunkt siger 02 / 02 i hhv. skriftligt og mundtligt, dvs at samlet ligger snittet i mat vel under 02, dvs, ikke bestået. Hvad har det af betydning for mig, og hvad kan jeg evt gøre ved det? -
hvorfor kastede usa atombomber over japan
ForumindlægHejsa. Er der nogen som kort kan fortælle mig hvorfor USA kastede atombomben over japan (Hiroshima) ? Var det kun for at vise Sovjetunionen at de er stærkere og at de har magten ? og hvorfor skulle det gå ud over Japan ?
