Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 11601 til 11620 af 152757
-
Hvad kan jeg blive?
ForumindlægHejsa :) Nu har jeg tænkt mig at gå på STX jeg har valgt den naturvidenskabelige retning, og den indeholder: Biologi A, Matematik B (har tænkt mig at sætte den op til A nivea i 2g) og psykologi B. Men ved ikke rigtig hvad jeg kan vælge som uddannelse? Nogen der har nogle forslag? :) eller forslag... -
Kvadratisk programmering
ForumindlægHejsa :) Er der nogen som har lavet handelsskolens matematik A skriftlige eksamen maj 2003 og maj 2004? Der er nemlig én opgave pr. eksamenssæt om kvadratisk programmering, som driller mig. Mvh. Julie -
kan man flytte klasse i gymnasium på første dag?
Forumindlægkan man flytte klasse, hvis man nu har valgt fysik på A, og at man gerne ville have kemi på A. fordi hvis man ville have kemi A skal man jo flytte over i en anden klasse. så kan man flytte pga. at man ville have kemi A? -
kan man flytte klasse i gymnasium på første dag?
Forumindlægkan man flytte klasse, hvis man nu har valgt fysik på A, og at man gerne ville have kemi på A. fordi hvis man ville have kemi A skal man jo flytte over i en anden klasse. så kan man flytte pga. at man ville have kemi A? -
Forståelse af sinus- og cosinusrelationerne
ForumindlægHej alle og godt nytår. Jeg sidder her med en trigonometrirapport, og er kommet i tvivl over relationerne. Hvis jeg fx får opgivet en trekant, hvor jeg kender de to vinkler og en mellemliggende side. Lad os sige følgende: A= 75 (Sidste viklet udregnet ud fra, at vinkelsummen er 180) B= 50 C= ... -
forskellige mat opgaver
ForumindlægHej! Jeg forstår ikke hvordan man regner opg B ud? er der nogen der vil hjælpe mig? Tak på forhånd! -
Div. olympiader og konkurrencer
ForumindlægHejEr der nogle, der har erfaring med følgende:Olympiader som: biologi, datalogi, fysik, kemi og matematik.Konkurrencer som: Forskerspirer, Georg Mohr og Månedens Elevopgave.Ja? Fortæl venligst os andre om det. -
Hvorfor?
ForumindlægHvorfor har alle studieretninger med latin A og græsk A intet 3. studieretningfag? -
fysik test på nettet ?
Forumindlægheej er der nogen der kender nogen sider på nettet hvor man kan prøve at lave fysik / kemi test til 9. klasse.. -
2.g studieretning
Forumindlægjeg er ved at skrive studieretningsopgave i bio + kemi. Jeg tænkte på om der var en som ville kigge den igennem og give mig lidt kritik så jeg kunne lave den lidt bedre. -
Natron "tvekulsort"
ForumindlægIfølge bagebøger kan tvekulsurt natron give bagværket en afsmag soda. Hvordan kan det forklares? Tak på forhånd -
Hurtigt spørgsmål: Tetrachlorocuprat(II)?
ForumindlægHvad er formlen for tetrachlorocuprat(II)? Kan ikke finde noget konkret på nettet om det. Er det CuCl42- eller Cu2Cl4, eller noget helt andet? -
Eliminations reaktion
ForumindlægAlkoholer kan indgå i eliminationsreaktioner. Skriv navnene for de stoffer som man kan få dannet hvis man eliminerer et vand molekyle fra 3-methyl-butan2ol. Håber der er nogen der kan hjælpe.. -
Koagulation
ForumindlægHej alle Hvordan koagulerer blod udenfor kroppen? og er det vha. den primær eller sekundær hæmostase ? (Har forstået hvordan det fungerer inde i kroppen eks. når man har skåret sig, hvor trombocytterne klæder sig til epitellaget, men hvordan aktiverer trombocytterne når der ikke er et kar den k... -
Kulstof
ForumindlægEr der ikke nogle der kan hjælpe mig med dette? - Hvornår er kulstof på organisk form og hvornår det er på uorganisk form og i hvilke stoffer det indgår. -
Ulykkelig elev søger svar!!
ForumindlægHej allesammen :D Efter ferien skal jeg starte på gymnasiet, jeg har søgt linjen Samf/mat, men har fået linjen Samf/eng. Jeg kan få stort set alle mine ønsker opfyldt på denne linje, dog kan jeg ikke få kemi men i stedet geografi. Jeg skal muligvis bruge kemi senere hen, men kan jeg, hvis jeg ... -
Opløsning, bølgelængde og komplementærfarve
ForumindlægOpgaven lyder sådan: En farvet opløsning absorberer lys af bølgelængden 550 nm. a) Hvilken farve vil opløsningen sandsynligvis have? b) Hvad er opløsningens komplementærfarve? Kan læse omme i løsningerne at opg. a = rød-violet og opg. b = gul-grøn. Men jeg forstår ikke hvordan man kommer frem til... -
Medicin og fag!
ForumindlægJeg afsluttede sidste år (2.g) Kemi B og har så valgt at hæve Fysik til A. Derudover har jeg også Mat A. Jeg regner dog med at droppe fysik A (ifølge min lærer kan jeg nå at ombestemme mig endnu, men det skal gå stærkt!) og istedet vælge ENgelsk A. Så er mit spørgsmål: Vil det have indflydelse på... -
Hvad skal jeg gøre for at blive børnelæge?
ForumindlægHej... Jeg drømmer om at blive børnelæge, men jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre efter gymnasiet. Vil vildt gerne have svar på: - Hvad kræver uddannelsen? - Hvor lang tid tager uddannelsen? - Hvordan foregår uddannelsen? Hvis der er nogen som kan svare på mine spørsmål, ville jeg blive vildt g... -
ej . total forvirret ??
ForumindlægJeg har tænkt på at rejse til England efter 3.g for at forbedre engelsk .. jeg vil være der 3-4 måneder .. Men jeg skal også supplere 3 fag, MAT B til A, fysik c til B og kemi til B men jeg har overhovedet ikke haft kemi på gymnasiet .. hvad synes i jeg skal gøre først? jeg vil gerne ind o...
