Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 11661 til 11680 af 127115
-
Korrektur
ForumindlægNogen der vil hjælpe mig med at læse korrektur? Har forsøgt, men hvis nogen kan hjælpe mig med at fortælle hvad jeg eventuelt gør galt, ville det være lærerigt! Det er især opg. B.5 jeg ikke rigtig kan få til at fungere.. f.eks. er jeg lidt i tvivl om der i fjerde nederste sætning skal stå ning... -
Kristendom.Overnaturlig.frelsen.
ForumindlægHej jeg har fået denne opgave i Religion, og kunne godt bruge noget hjælp :-) -hvad er det mest overnaturlige i kristendommen? -hvad går frelsen ud på, og hvordan får man et godt liv ifølge kristendommen? Jeg har noglelunde styr på spørgsmål 2 men kunne godt bruge noget hjælp stadig, jeg ... -
Guld og soelv, kan oploeses i...
ForumindlægHej Et lille spoergsmaal vedr. guld og soelv, til svar paa et arbejde min soen skal aflevere.... Jeg har laest mig til at hvis man skal finde ud af aegtheden af guld, kan man lave en syreproeve med salpetersyre, er det aegte, sker der intet ved det. har ogsaa laest at det eneste der kan oploes... -
Er følgende eksempel ironi?
ForumindlægHej allesammen Jeg blev lige i tvivl om, hvorvidt disse to sætninger indeholder ironi :) 1 ) Forfjamsket gav jeg ham pludselig hånden og tog en så fornem og formel afsked med ham, at jeg blev sygelig bevidst om, at jeg var på vej ind i risikozonen med 120 i timen. Jeg tænker det er ironisk for... -
Kontrolproblem
ForumindlægHej, jeg er i gang med at løse nogle gamle eksame-opgaver som træning til eksamen, men jeg støder altid i problemer i opgaver vedr. løsningen af et optimalt kontrolproblem. Hvis der er nogen som kan hjælpe mig har jeg sat et link til et billede forneden. http://img27.imageshack.us/img27/4953/kont... -
Produkt til projekt?
ForumindlægHej :-D Jeg er en elev i 9. klasse som nettop er i gang med at lave projektopgave. Mit overemne er: Handling og konsekvens, hvor jeg har valgt underemnet: Doping og elitesport. Jeg har et lille problem da jeg ingen idé har om hvad mit produkt skulle være:-( Er der nogen der har nogen ... -
Ny baggrund..
ForumindlægHej folk. Jeg har en Acer Aspire One Happy, og jeg vil gerne have en anden baggrund end den der var i forvejen, men hver gang jeg prøver at finde ud af hvordan jeg skal gøre, driller den. Jeg tror slet ikke man kan få en ny baggrund, men hvis en af jer, seje mennesker, ved om man kan eller ej,... -
Mundtlig dansk eksamen
ForumindlægHejsa Jeg i gang med at se alle mine noter igennem , og tænker på om man i den mundtlig dansk eksamen kan få brug for noget fra de skriftlige, altså rettere sagt , man kan vel ikk risikere at skulle sige noget om en litterær artikel, essay eller kronik ? oder was ? -
Ny skoletaske - hvilken?
ForumindlægHej alle Jeg skal have ny skoletaske til det kommende år, men jeg ved bare ikke lige hvad jeg skal vælge?? Jeg hælder nok mest til Haglöfs, men hvilken model? Jeg er også åben for andre forslag.. TAK Krav: Plads til notebook god kvalitet minimum 3 nogle små lommer rundt omkring Det var vist d... -
Ansøgning til Kollegier
ForumindlægHej allesammen Jeg er i gang med at søge på nogle forskellige kollegier i det nordlige København. Her er Rigshospitalet et af dem. Deres ansøgningsproces er lidt mere besværlig end normalt. Man skal både udfylde et ansøgningsskema, vedlægge en masse papirer og skrive en personlig ansøgning. Mit s... -
En kærlighedshistorie!
ForumindlægSidder med en novelle fra novellesamling "vandmærket" - en kærlighedshistorie. jeg skal nok bruge en der kender til historie, for har et spørgsmål? - Altså, de nævner flere gange at hun er vegatar, men spiser altid sund og varm aftenmad? senere i historie nævner de at hun nu tager hul... -
Beregn kurvens skæringspunkter
ForumindlægHej. I et korrdinatsystem i planen er en kurve givet ved en parameterfremstilling x=t2 +4t y=-t2 +6 , t ∈ R Beregn koordinaterne til hver af kurvens skæringspunkter med koordinat akserne. Kan ikke gemmenskue hvordan jeg kommer i gang. Nogen ideer? -
IDRÆT
ForumindlægHej derude. Jeg er i gang med en idrætsrapport og skal forklare hvilke fysiologiske ændringer der sker når man går fra hvile til fysisk aktivitet samt hvilke 2 størrelser der sætter begrænsningen for hvor stor en persons iltoptagelse kan blive. Jeg kunne forestille mig det havde noget at gøre me... -
Tennisbold, bevægelse!- SRP!haster
ForumindlægHej, er i gang med at skrive SRP og mangler derfor hjælp! Hvis vi antager at jeg har en tennisbold som jeg lader falde fra en position lige under en sensor og ned mod gulvet. Hvilken type bevægelse er det så? Og hvorfor? Jeg har en graf udfra bevægelsen, hvordan beregner jeg så tyngdeaccelerationen? -
PROCENT! HJÆÆLP
ForumindlægAnne sætter 2000 kr. i banken til 12 % p.a. Renten tilskrives én gang hvert år. 2.1 Hvor meget står der på Annes bankbog efter 3 år, hvis hun lader pengene stå uden at hæve renterne? håber i vil hjælpe! (: -
Spørgsmål til FSA maj/juni 2001
ForumindlægHej. jeg er i gang med problemløsningsdelen FSA maj/juni 2001, men jeg har lidt problemer med spørgsmål 1.4. Spørgsmålet lyder: Beregn vandforbruget pr. elev i år 2000 når elevtallet er 306 og vandforbruget er 1444. Jeg håber at nogen kan hjælpe mig. -
Hvad betyder sligt?
ForumindlægHalløj! :) Jeg sidder her med et gammel digt, og stødte ind i ordet sligt/slig to gange. Nogen er kan forklare mig hvad det betyder? - "Kun ét jeg ved er landet sligt, på verdens vesterside", - "Og aldrig slig en tone sød, jeg hørte over vange" På forhånd tak -
Spansk oversættelse?
ForumindlægHej Jeg er i gang med en aflevering hvori jeg skal skrive "Vi har oplevet meget vold og terrorisme." Men jeg er utroligt nok blevet i tvivl om kønsbøjningen af navneordene. Hemos sufrido mucha violencia y terrorismo. - Skal jeg ændre 'terrorismo' til hunkøn, eller kan jeg la... -
Trinhøjde - Maksimum?
ForumindlægJeg har brug for hjælp til denne opgave: En trappe er god at gå på, når trinbredden + 2 gange trinhøjden ligger mellem 610 mm og 630 mm (”trappereglen”) Mellem hvilke grænser skal trinhøjden på en trappe med 330 mm brede trin ligge, hvis trappereglen skal overholdes? Nogen, der gid... -
Yahya Hassan debatten
ForumindlægHej alle.. Jeg er i gang med en stor opgave, hvor jeg har valgt at skrive om Yahya Hassans digte og den efterfulgte debat. Dog synes jeg at det er ret svært at skrive noget til debatten, så hvis der er nogen der kan hjælpe mig med at skrive den vil jeg være den evig taknemlig :)
