Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 11741 til 11760 af 176852
-
Isolér x og a i : y = b*a^x
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave, hvor jeg skal isolere henv. x og a i ligningen: Først vil jeg isolere x: For at få x'et ned tages log: Så divideres med log a på begge sider: Er dette korrekt ? a skal isoleres Øhh, her er jeg lidt i tvivl om jeg skal sige ln eller log til ... -
Oplæsningsstykke til eksamen
ForumindlægHej Jeg går i 9. klasse, og har valgt Kurt Westergaards Muhammedtegning som mit prøveoplæg til afgangsprøven. Jeg har endnu ikke valgt noget jeg skal læse om til eksamen som kunne være debat, anmeldelser, digt osv. Ved virkelig ikke hvad jeg skal vælge og læse op foran lærer og censor. Er der ik... -
mundtlig eksamen! hjælp ?
Forumindlægjeg skal op til mundtlig eksamen og en ugestid og vi har på forhånd fået de spørgsmål vi kan trække. Et af emnerne som hedder "ligninger og uligheder" starter således: Gør kort rede for begreberne ligninger og uligheder, samt de metoder vi kan gøre brug af ved løsning af disse. (Dette m... -
Haster - bio eksamen
ForumindlægHej Jeg har 24-timers eksamen - Jeg har om nervesystemet og giftige stoffer i miljøet. Jeg har fået udleveret nogle spgsm. og derudover 3 artikler. Der står at man skal kommenter de vedlagte artikler. Vil det sige at jeg bare skal gi en kort resume af artiklerne eller er der mere??? Udove... -
SRP om Rent (Musik A og Engelsk A)
ForumindlægHej. Jeg skal skrive SRP i fagene Engelsk og Musik, begge på A-niveau. Jeg vil rigtig gerne skrive om Rent, men har svært ved at finde et emne dertil, og en evt novelle/roman til. Er der nogen, der har nogle gode idéer? -
Eksamen 2012
ForumindlægHej med jer! Hvor mange af jer var oppe i matematik skriftligeksamen i dag? Og hvordan gik det? Jeg synes, den var ret svær! Håber, der er nogen, der vil svare. Så kan vi snakke om nogle af opgaverne. :D -
Eksamen i morgen hjælp!
ForumindlægMit hoved er stået af nu... Hvis man nu sætter 427,05 kr ind på en opsparing hver måned i 24 måneder med en rente på 2.10% pa, hvor stor vil opsparingen da være ? Finder foskellige formler alle steder :S -
USA, eksamen! hjælp.
ForumindlægHej :) Jeg sidder lige igang med min 24-timers samfundsfag eksamen og har trukket emnet USA's politiske system - i sammenligning med det danske. De tilhørende bilag handler om valg i både usa og danmark, lidt om valgdeltagelse og om bush har ekspanderet sin magt. Jeg mangler lidt hjælp ... -
Eksamen - radioaktivitet
ForumindlægNu har jeg brugt uendeligt mange 'point' på at lede efter eksempler af dispositioner inde på studienet.dk! Men jeg kan bare ikke finde noget, der svarer til en normal disposition. Nogen der kan give et godt eksempel på en disposition? Altså andgående, hvilke forsøg jeg burde bruge, hvor... -
fotosyntes eksam
Forumindlæghej hvis jeg kommmer op i fotosyntes er det nok med at fortælle at : at planter producere fotosyntes som forgåre i planternes grønkorn som indeholder farvestoffet klorofyl planterne tilfør vand gennem rødder ud til plantecellerne kuldioxid(co2) optages fra luften gennem spalteåbnin... -
Studieområde eksamen - hjælp
ForumindlægHvad gør man? Nogen der har været oppe i det, og kan fortælle mig hvad de sagde ?? -
Mundtlig eksamen??
Forumindlæghej jeg har trukket Benny Andersen. Ideer til "gode" noveller eller digte? (med meget at analysere?) Overvejer "den skalede mand" eller " H.C. Andersens land" eller "Tiden" er bare bange for at de 2 første bliver for svære, og den sidste at der er for li... -
HJÆÆLP det haster læser til eksamen
ForumindlægNogen der kan hjælpe? Specielt med tabel 2 og opgave b? -
SRP Matematik A Dansk A (HTX)
ForumindlægNu nærmer tiden sig, SRP. Jeg vil rigtig gerne skrive om et emne der omhandler "Undersøgelser/statistik og deres troværdighed". Men er det muligt at skrive en god opgave i emnet, når fagene er Dansk og Matematik? Jeg har nogle tanker og idéer om hvad opgaven mulighvis vil kunne omha... -
Facebook og selviscenesættelse - Samf A og Dansk A
ForumindlægHey derude, Er der en venlig sjæl, som vil komme med et lidt uddybende svar til spørgsmålet: Hvorledes har Facebooks udvikling gjort selviscenesættelse til en bestræbelse for den nye generation og hvilke konsekvenser gør det for deres muligheder og begrænsninger? Mange tak på forhånd Hilsen m... -
Bakterieinfektioner - haster - eksamen
ForumindlægHej alle Jeg læser op til Biologi B mundtlig eksamen, og min forberedelsestid starter i morgen. Et af spørgsmålene driller mig. D handler om bakterier og organismens reaktion på bakterieinfektioner. Jeg har kun lært, hvordan organismen reagerer på virus og influenza. Jeg håber, at der er nogen, d... -
Hjælp med Differentialregning til eksamen
ForumindlægJeg har mange problemer med differential regning, og det er egentlig det sidste jeg mangler for at være top kørende til min kommende eksamen! Tænkte om nogle af jer venlige sjæle kunne eventuelt forklare spørgsmålene så en der ikke er så god til det, kan forstå dem. Er rimelig stresset. Tusind ta... -
Medicin
ForumindlægHej...\n\nVil gerne spørge jer herinde nogle råd...\n\n\nJeg har tænkt på at læse medicin og her er bl.a. kemi C, mat B, fysik B nødvendig..\n\nJeg har valgt Kemi på A og Mat A+ og filosofere over at tage biologi på B.\n\nJeg har hørt bl.a. mange sige at det er klogere at tage Kemi på A end biolo... -
Tysk A som valgfag - fra B-niveau til A-niveau....
ForumindlægJeg ville høre, om der er nogen, der kan fortælle mig, hvor stor niveauforskellen på tysk B og tysk A er?? Jeg overvejer meget at vælge tysk som et femte A-fag, men jeg er usikker på hvor svært det er, og om jeg kan klare det.... :-) Håber, der er nogle, der kan hjælpe! TAK PÅ FORHÅND! -
Bestem a i en tangentligning: 4y = 4x + a
ForumindlægHey. Jeg har fået en opgave der lyder: Linjen med ligningen 4y = 4x + a er tangent til grafen for f(x) = √x. Bestem a. Hvordan gør jeg det, når der er to ubekendte værdier på højre side af lighedstegnet?? Mvh. Sara
