Matematik

Hjælp med Differentialregning til eksamen

10. juni 2019 af Tobby010 - Niveau: B-niveau

Jeg har mange problemer med differential regning, og det er egentlig det sidste jeg mangler for at være top kørende til min kommende eksamen! Tænkte om nogle af jer venlige sjæle kunne eventuelt forklare spørgsmålene så en der ikke er så god til det, kan forstå dem. Er rimelig stresset. Tusind tak!

Har vedhæftet dem for sig i et dokument, så i kan tjekke dem der :)

Vedhæftet fil: Help.docx

Brugbart svar (0)

Svar #1
11. juni 2019 af sauceboss (Slettet)

Læs hele kapitlet om differentialregning i din bog (både 1 og 2 hvis du har Mat B systime), derefter burde du kunne redegøre for begrebet differentialkvotient. Produktreglen siger: at (f*g)(x) = f ' (x) * g (x) + f (x) * g ' (x). Funktionen x^2 kan også skrives som x * x og er nu et produkt af to funktioner, hvis du bruger produktreglen vil du få den aflede funktion til 2x. Dette kan gøres for alle potenser af x, x^3 = x * x^2. 

I forhold til monotoniforhold har i vel gennemgået det i undervisningen, måske i også har fået afleveringer hvor der indgik opgaver med det? Det samme går jeg udfra gælder for optimering?


Skriv et svar til: Hjælp med Differentialregning til eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.