Dansk

Mundtlig eksamen??

19. maj 2014 af solsikke1 - Niveau: 9. klasse

hej jeg har trukket Benny Andersen.

Ideer til "gode" noveller eller digte? (med meget at analysere?) 

Overvejer "den skalede mand" eller " H.C. Andersens land" eller "Tiden" er bare bange for at de 2 første bliver for svære, og den sidste at der er for lidt analyse messigt? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
19. maj 2014 af ParanormalBlacktivity (Slettet)

Tror ikke "H.C. Andersens land" bliver for svær, så den ville jeg gå med. Der burde også være nok at tage fat på og analysere. Derudover kan du eventuelt perspektivere til Kinski's "Lykkelig Luder" (det er en rap), som også er en anklage/protest imod det danske land.


Svar #2
20. maj 2014 af solsikke1

tusinde tak skal du have :) 

ps hvis jeg perspektiverer til "lykkelige luder" skal jeg også analysere den, eller kan jeg bare fortæller budskabet, og hvad den handler om/tema?? Ps. super god ide egenlig med lykkelige luder, den havde jeg ikke lige tænkt på :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
22. maj 2014 af ParanormalBlacktivity (Slettet)

Du skal bare fortælle om budskabet.


Brugbart svar (0)

Svar #4
22. maj 2014 af Reset

Du kan måske tage digtet 'Mit liv som indvandre' af Benny Andersen?
 


Svar #5
12. juni 2014 af solsikke1

#1

kan du fortælle mig, fortår ikke rigtig hvad "lykkelig luder" handler om. har prøvet at gennemske det i et godt stykke tid, men fortår den den simpelthen ikke :)

#1

Tror ikke "H.C. Andersens land" bliver for svær, så den ville jeg gå med. Der burde også være nok at tage fat på og analysere. Derudover kan du eventuelt perspektivere til Kinski's "Lykkelig Luder" (det er en rap), som også er en anklage/protest imod det danske land.


Skriv et svar til: Mundtlig eksamen??

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.