Søgning på: fysik noter c. Resultater: 11801 til 11820 af 84813
-
Fart i grundtilstanden
ForumindlægHey derude - jeg håber virkelig i kan hjælpe mig med det her spørgsmål i fysik: Den kinetiske energi af en elektron i et hydrogenatom er Ekin=(h*c*R)/n2 Hvilken fart v1 har elektronen i grundtilstanden ? dvs n=1 Jeg er rimelig usikker på om hvordan jeg skal gribe denne opgave an? -
Chance for trækning af fag til eksamen
ForumindlægJeg afslutter snart følgende fag i 2.g: tysk (B) og naturgeografi, fysik, religion og oldtidskundskab - alle på C-niveau. Er der fx større chance for at jeg kommer op i tysk, nu da jeg er sproglig, eller er det helt tilfældigt? Altså 20 % chance for at komme op i hvert fag? Mvh. -
Dopplereffekt
ForumindlægHej alle Sidder lige og læser op til fysik c eksamen i emnet lys og bølger. Jeg ved godt hvad dopplereffekt er, når man snakker om galakser i emnet Big Bang, men er ikke helt sikker på hvor det hører ind i dette emne. Altså, skal man fortælle om det, når man snakker om det elektromagnetiske spek... -
Opgave med kraftmoment
ForumindlægHej, jeg er i gang med at øve mig til terminsprøve i fysik A, men sidder fast i opgave C i vedhæftede opgave. Jeg har prøvet at tegne skitse over situationen som kan ses i næste kommentar. Jeg ved hvordan jeg kan beregne tyngdekræfterne, men hvordan kommer jeg videre? hvordan beregnes momentet nå... -
Opgaver til idealgasligningen
ForumindlægJeg har brug for hjælp med en fysik opgave. Jeg ved ikke hvordan man løser opgaven. En trykflaske indeholder 1,31 kg 02. Flaskens volumen er 6 liter - Beregn hvor mange mol, flasken indeholder - Beregn gassens tryk Værskstedet, hovr gasflasken står, bryder i brand og gasflaskens temperratur sti... -
Spørgsmål om vandfordampning under normale trykforhold
ForumindlægHej, Jeg har et spørgsmål angående, om vand kan fordampe, før det når sit kogepunkt under normale trykforhold. I forbindelse med et forsøg, jeg har lavet i fysik, observerede jeg, at vandet fordampe, før det nåede 100 °C. Kan dette virkelig ske, eller skyldes det en fejlkilde i mit forsøg? -
Eksamensprojekt
ForumindlægHej Jeg skal skrive EP i kemi (b) og fysik (c), men jeg er lidt blank på hvad jeg skal skrive om.. Modtager rigtig gerne gode foreslag :) Skal læse medicinalkemi når jeg en gang er færdig, så ku være fedt med noget derhen af. men jeg har svært ved at finde på noget, uden niveauet bliver alt fo... -
Gini
ForumindlægEr det godt at lægge et bilag, som forklarer gini-koefficienten, når man skriver om velfærdssystemer? eller skal man bare rigtig kort forklare det i en note? :) -
Hurtigt spg
ForumindlægEr denne sætning korrekt: If she immediately did not closed her eyes, when she went in bed. -
ifigenia i aulis -Haster
ForumindlægHej.. Nogen der kan hjælpe mig med personkarakteristikker i Ifigenia i Aulis ellers bare andre noter om samme værk? Kan ikke finde nogen på nettet nemlig. På forhånd tak:) -
Romantikken
ForumindlægHej, er der nogen her inde som har nogle gode noter til genren "Romantikken", for jeg synes ikke rigtigt mine er gode nok. så lidt hjælp ville være meget dejligt ;) -
HASTER 1 SÆTNING PLS
ForumindlægJeg kan ikke tro på, at jeg hører den sætning fra dig af I can not believe that I hear this setence from you -
Oldtidens grækenland
ForumindlægHej allesammen... Nogle der har nogle rigtig gode noter til ovenstående, da jeg skal lave en historie opgave til på mandag. tak -
Kemi opgave
ForumindlægHejJeg har brug for lidt hjælp i følgende opgave. Jeg har nemlig siddet med den i lang tid uden at komme videre, så tænkte at i måske vil hjælpe :)Opgaven:Opløselighed af Ca(OH)2 i 0,100 M CaCl2:Ved en syre-basetitrering bestemmes [OH-] i en opløsning af Ca(OH)2 i en 0,100 M CaCl2 (aq). Herefter ... -
Religions notater haves!
ForumindlægHejsa... Jeg har ikke lige set jer allesammen på den tråd hvor jeg skrev, at jeg havde nogle noter... Jeg har noter til Etik, Buddhisme og Islam...hvis i er interesserede vil i så ikke please skrive til min mail... Jeg glemmer at tjekke gamle tråde... :)Janerka@hotmail.com, eller kontakt vha. stu... -
Do, does, don't osv
ForumindlægHej JEg er i gang med at forberede til i morgen, men der er noget som jeg ikke rigtig forstår 1) Altså do brguer man i nutid, hvór det i tredje person ental er does. Ikke? 2) og did i datid 3) Hvornår hedder det så don't, didn't, does not, do not? På forhånd tak! -
2.gradligning
Forumindlægjeg har en 2. gradsligning, og bliver bedt om at redegør for fortegnet c, hvad er det nu det er? -
Er der nogen der vil rette min oversættelse
ForumindlægTranslte the Danish text into English:Hvis man er tålmodig og ikke for principfast, kan man fylde sin computer til randen med ulovligt kopieret musik fra Internettet. Musikindustrien bryder sig naturligvis ikke om, at Nettet flyder med ulovlige musikfiler, og her i landet har en række organisatio... -
Oversættelse engelsk A-niveau
ForumindlægHej. Jeg har fået til opgave at oversætte denne tekst fra dansk til engelsk. Jeg har rigtig svært ved engelsk så vil høre om i kan spotte nogle grimme fejl: Den verdensberømte forfatter af spionromaner John Le Carré indrømmede for nylig, hvad mange af hans læsere i længere tid har haft mis... -
Foklaring af længde og bredde
ForumindlægDavs :D jeg er stødt på et problem og jeg kunne godt tænke mig at i hjalp mig :D Opgaven lyder: For A-formaterne gælder at b/l = 1/2 * l/b Vis, at forholdet mellem brdde og længde er 1 / kvadratroden af 2:D Hjælp mig!
