Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 11861 til 11880 af 47924
  • Fysik - Hvor meget energi rammer trommehinden på 3 minutter

    Forumindlæg
    Hej! Sidder med en opgave, hvor jeg ikke rigtig kan finde nogen formel for hvordan jeg skal regne det. Den lyder: "Til en koncert står du ved en højttaler. Lydstyrken er 120 dB. Trommehindens areal er 90 mm^2 . Hvor meget energi rammer trommehinden på 3 minutter?" Håber nogen kan h...
  • Fysik opgave omkring fællestemperatur mellem is og sodavand

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er helt klar over at lige præcis denne opgave står flere steder herpå, men jeg har simpelthen ikke forstået noget af hvad de siger man skal gøre til den: Hvor meget is ved 0 grader (celsius) skal man putte i 150g sodavand ved 25 grader (celsius) for at fællestemperaturen bliver netop 10...
  • eksamens opgave? eksempel

    Forumindlæg
    Nogen som har eller kan komme med en eksamens opgave i erhvervsret?
  • Eksamens opgave i Kemi

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen der har lavet eksamens opgave i kemi 2008 Aug???
  • TIL DEM DER VAR TIL AFSÆTNINGS EKSAMEN I 2010

    Forumindlæg
    Hvad handlede opgavesættet om i afsætning eksamen 2010? Hvilken virksomhed var det?
  • Afsætning syge eksame 2013

    Forumindlæg
    Er der nogen som har sidste års syge eksame fra Afsætning A?
  • Forsøg angående Radon til eksamen

    Forumindlæg
    Hvilke forsøg kan man bruge til eksamen hvis ens emne er radon?
  • Kilde til Historie eksamen 24 timer.

    Forumindlæg
    Jeg sidder i 24 forberedelse til historie eksamen, og bliver lige pludselig i tvivl om den kilde jeg selv skal finde. Må man god medbringe en kilde der er blevet arbejdet med i undervisningen, eller skal kilden være helt udenfor pensum? På forhånd tak..
  • Lukrets: om verdens natur HAAASTER! EKSAMEN

    Forumindlæg
    HEJ jeg skal til eksamen i oldtidskundskab.. men jeg kan ikke forstå Lukrets: om verdens natur 2. bog til vers 142. ??? dvs. det der omhandler Lovprisning af visdommen og første partiklernes bevægelser er der nogen der har nogen noter ??
  • 'Ondskab' Dansk eksamme

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg har trukket fordybelsesområdet 'Ondskab' til min 9. klasses afgangs eksamme. Jeg har ingen ide til hvilken tekst/billede jeg skal fremlægge om. Nogen der her en ide?
  • matematik A eksamen uden hjælpemidler

    Forumindlæg
    Hej søde folk Jeg skal til matematik A eksamen i morgen på STX. Jeg er igang med at øve mig igennem en masse formler, men hvor meget skal man kunne til eksamensdelen uden hjælpemidler? Med venlig hilsen nervøse elev
  • Tysk eksamen - Ich brauche Hilfe!!

    Forumindlæg
    Jeg har skrevet en tekst, som jeg forsøger at lære udenad, til min tysk eksamen i morgen, men jeg har problemer med gramatikken. Er der en venlig sjæl, som vil kigge den igennem for mig? Filen er vedhæftet!
  • synopsis til skyld og ansvar i KS eksamen

    Forumindlæg
    Hej :) om nogle uger skal jeg til KS - eksamen og jeg har trukket skyld og ansvar, jeg har brug for jeres hjælp til at lave nogle gode problemformuleringer og bare genrelle noter til emnet. håber i vil hjælpe :).
  • Rentesregning og vækst mundtlig eksamen

    Forumindlæg
    Hej SP Jeg skal redegøre for rente og fremskrivning. Dernæst skal jeg gøre rede for opsparringsanuitet og gældsannuitet, hvor formlerne ønskes bevist. Mit problem er at jeg ikke ved hvordan jeg skal gøre rede for rente og fremskrivning for jeg kan simpelhen ikke finde det i min BA matematik ...
  • sidste spørgsmål inden eksamen kl 11

    Forumindlæg
    ganske kort: kulhydrater nedbrydes til simpelt sukker for at kunne optages i tarmen og afgives til blodet i blodet kan det enten 1) forbrændes med det samme 2) transporteres til muskler og lever hvor det lagres som glykogen og så transporteres med blodet til cellerne hvor det nedbrydes ved respir...
  • 2 hurtige til mundtlig eksamen

    Forumindlæg
    To hurtige spørgsmål:I forbindelse med stykkevis linearitet og sumkurve, har jeg læst følgende:"Ved kummuleret frekvensfordeling kan F betegne betegne funktionen bestemt ved at f(x)= kummulerede frekvens af x."Er der ikke nogen der er sød, at forklare mig ovenstående?2. spørgsmål er ang...
  • Dansk eksamen imorgen!!

    Forumindlæg
    Hej, jeg har netop lavet hvad jeg kunne få ud af det dansk jeg har, det tager netop lige nu op til 4-5 minutter, og jeg kan ikke få mere ud af det, min lærer siger det helst skal tage op til 10 minutter, nogen idéer til hvad jeg kan gøre?? Jeg er ekstrem dårlig til at få mere ud af en tekst :/
  • Vurdering af skriftlig spansk eksamen!

    Forumindlæg
    Hej alle. Har været til skriftlig spansk idag, og kunne rigtig godt tænke mig noget respons på opgaven! Har ingen idé om hvordan det er gået.. På forhånd tak!! Opgaven er vedhæftet her. Lind.
  • Hjælp.. det haster virkelig, skal op til eksamen onsdag

    Forumindlæg
    Separation af vand og ethanol: Formålet er at se, hvordan man adskiller to stoffer fra hinanden ved destillation. at se ved fordampningen af stoffet holder temp sig konstant. og spørgsmålet er Forklar hvorfor hele ethanol i kolben ikke bliver destilleret? og hvorfor holder temp sig konstant ved e...
  • MATEMATIK EKSAMEN - Forstørrelsesfaktor og areal.

    Forumindlæg
    Jeg har brug for besvarelser på følgende opgaver: Vis, at det for to ensvinklede trekanter gælder, at hvis forstørrelsesfaktoren fra den lille trekant til den store er k så skal arealet af den lille ganges med k2 for at få arealet af den store. Kan jeg bare sætte tal ind så det passer (fx. 1 i de...