Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 11881 til 11900 af 63055
-
100 kr for fysikbesvarelse
ForumindlægHej.Er der nogen af jer, som har været oppe til skriftlig eksamen i fysik år 2005 og har fået en karakter på min. 9? Så vil jeg gerne give 100 kr. for besvarelsen hvadenten det var eksamen i sommer eller sygeeksamen.Jeg håber, at nogle vil sælge deres besvarelse. På forhånd tak. -
HJÆLP. Jeg skal op imorgen!!!
Forumindlæghej :) jeg skal op i fysik imorgen, og ville spørge om der var nogen af jer der har nogle idéer til forsøg og hvad man kan sige under følgende emner : - Syrer, baser, salte, - Forbrænding, lufforurening, - Alkohol, - radioaktivitet, Jeg har brug for hjæælp! jeg skal op imorgen og er meget ... -
Forsøg med stråling.
ForumindlægHej derude :) Jeg skal snart op i mundtligt fysik i 9 og vi har ikke lavet nogle forsøg med stråling, og da det er opgivet aligevel og jeg ved at jeg kan trække det, er der så ikke nogen der vil være venlige at hjælpe mig med et forsøg med de tre radioaktive kilder, hvordan laves det, hvad skal b... -
Gammastråling og halveringstykkelsen
ForumindlægVed en større forskningseksperiment optræder der gammastråling. for at beskutte forskerne imod den opfører man en blyvæg. halveringstykkelsen for gamma strålingen er 9 mm. man ønsker at reducere gammastrålingens intensitet til 2% af den oprindelige intensitet. hvor tyk skal blymuren være? Nogle... -
Elektricitet - Har brug for hjælp!
ForumindlægHej allesamen .. Har snart Fysik/Kemi eksamen til 9. kl. Alle kapitlerne blev gennemgået og velforstået. Undtagen elektricitet, den havde jeg lige lidt problemmer med. Mest med at definere elektricitet, som heller ikke stod direkte i bogen. Ved ikke. Kan nogen hjælpe ? PÅ FORHÅND TAK ! Kais -
Induktion og magnetisme
ForumindlægHejsa, jeg skal snart op til fysik eksamen (mandag , 9 juni). Jeg er virkelig dårlig til induktion men lidt bedre til magnetisme og elektromagnetisme. Så ville spørge om nogen kendte et forsøg der forbinder induktion med med magnetisme, eller elektromagnetisme, hvis jeg nu skulle trække induktion... -
Påvise et salt???
ForumindlægJeg skal til FSA i fysik/kemi i morgen, og jeg har spekuleret over hvordan man egentlig påviser at noget er et salt. Det består af positive og negative ioner, ja, men det kan alle og enhver jo komme og sige... Håber I kan hjælpe, hvis nogen ellers læser dette før det er for sent :) PS. svar in... -
Betydende cifre
ForumindlægJeg har lavet nogle målinger i fysik. Der 10 målinger med 6 betydende cifre og afstande, hvor 1 måling har 2 betydende cifre, de andre 9 har 3 betydende cifre. Jeg laver så en graf ud af de målinger og skal bruge hældningen. Er det så rigtigt at jeg skal forkorte hældningen til 2 betydende cifre? -
"Jordens Skatte" forsøg - Hjælp?
ForumindlægHej. Jeg skal til fysik/kemi eksamen i morgen, og har sådan set styr på det hele.. undtagen det kapitel der hedder "Jordens Skatte" i bogen Ny Prisma 9. Jeg mangler forsøgs arkene... Så ville høre om der var en derude, som har forsøgs arkene, og ville være en engel at kontakte mig, for ... -
Autoimmun - teori (debat?)
ForumindlægHej SP. Jeg har det sidste stykke tid gået og tænkt på autoimmune sygdomme, og hvordan man kan forhindre disse, uden at have fantastisk meget kenskab til det. Da vi har haft et forløb omkring diabetes, har mine tanker kredset om det som eksempel. Jeg vil dog gerne diskutere min teori, eller bare... -
stress....:0(
ForumindlægDavsJeg ved nu ik helt hvordan jeg skal start. Jeg har det af h...... til. Jeg er så stresset at jeg overhovedet ikke kan læse til eksamen.. jeg har siddet og prøvet på og læs.. men jeg tænker over så mange ting: "hvad hvis jeg dumper", "jeg har meget og nå", " jeg har tr... -
potensregler
ForumindlægHvordan skal man gribe følgende opgave an: ((3^2)^7)/(9^7) Hvad skal man gøre først? Og såfremt, hvilken af de 5 potensregler skal/kan man bruge? -
Lille opgave integralregning!
ForumindlægBestem tallet a! 9 ?(vx + a/vx) dx = 12 3 Hvordan gør man? -
Brøkregning
ForumindlægHejsa jeg har en brøk som jeg simpelthen ikke kan udregne. 9*32/3 Hilsen Thomas -
Elektriske felter
ForumindlægEn elektron befinder sig 0,1 nm fra en proton. Bestem såvel størrelsen af den elektriske kraft, som størrelsen af gravitationskraften, der virker mellem de to partikler. Kan nogen hjælpe mig igang? -
Videregående uddannelse
ForumindlægHar nogen af jer søgt ind på en matematisk videregående uddannelse eller overvejet det?Hvorfor søgte I ind/hvorfor gjorde I ikke?God sommer til alle :) -
foton
ForumindlægMan siger at fotonet ikke har nogen hvilemasse, men har den heller ikke nogen masse når den er oppe på lysets hastighed? Hvilket den konstant er. -
alfa, beta og gamma
Forumindlæghej hvor meget vejer alfa, beta og gamma -
Vil du hjælpe mig?
ForumindlægHej med jer.. Jeg går 1.g og har engelsk på A. Men jeg er ikke så god til det. Er der nogen som vil hjælpe mig på en måde? -
ansøgninger m.m.
Forumindlæglige to ting 1. spiller alderen en rolle, når man søger videregående uddannelse 2. hvad gælder når man skal sende sit eksamensbevis til videregående uddannelse? enten skal skolen kopiere, eller kan man selv. og så få to andre til at skrive under eller hvad
