Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 11981 til 12000 af 154034
-
Glukose, Fruktose, Sukrose, Stivelse og Cellulose?
ForumindlægHej alle sammen.. Er der nogle af jer som kan hjælpe mig med noget biologi.? Jeg skal nemlig til imorgen finde ud af hvilke fødevarer der findes glukose, fruktose, sukrose, stivelse og cellulose i? På forhånd tak :D -
Psykologi videnskab ?
ForumindlægHej Alle Kan man godt sige at psykologi også er et videnskab el. i hvert fald godt arbejde med et videnskabeligt fag såsom biologi og kemi mht. sygdomme som AHDH, auteisme og stress ? Tak på forhånd. -
Energipyramiden
ForumindlægHejsa Jeg er igang med at forberede spørgsmål til den mundtlige biologi eksamen og er stødt på et spørgsmål hvor jeg skal forklare energipyramiden. Men jeg forstår stadig ikke helt hvad den går ud på helt præcist... -
Fysikeksamen+kemieksamen - spørgsmål
ForumindlægJeg har både kemi og fysik på A-niveau. Der er dog flere på både mig kemihold og fysikhold, der kun har det ene af de to fag på A-niveau. De skal op i tre skriftlige eksaminer, og det bliver så dansk, matematik og kemi eller fysik. De er således sikre på at komme op i fysik eller kemi skriftlig... -
Gamle engelsk og dansk opg.
Forumindlæghey derude, er der nogen af jer, som kender nogle link, eller noget, hvor jeg kan få fat i gamle STX engelsk B eksamer (skriftligt), fransk A (skriftligt) og Dansk A (skriftligt) ? Det er lige meget hvilket år det er fra, men SKAL have dem fra 2009, og derudover kan jeg godt bruge nogle andre. ... -
jura
ForumindlægJeg har desværre ikke et højt snit til at blive taget i betragtning til jurastudiet på Århus Universitet, og har i den forbindelse overvejet at karakterforbedre min adgangskravsfag Dansk A og Engelsk B. I gymnasiet fik jeg følgende karakterer: Dansk A: 10,02, Engelsk B: 10,4. Hvis man vil karak... -
Bestået engelsk ?
ForumindlægHej Jeg er lige blevet færdig med min HF-eksamen og har for nyligt været oppe i både skriftlig engelsk og mundtlig engelsk. Det skal siges at jeg havde Engelsk på A-niveau, hvis i skulle være i tvivl. Til min skriftlige eksamen i engelsk fik jeg 10. Til min mundtlige eksamen i engelsk fik jeg 0... -
Vektorregning
ForumindlægHej folkens, mit spørgsmål lyder: Lad der om vektorerne a og b gælde at | a| = 2, b= 3 a^-> - a-->. a)Bestem arealet af parallelogrammet udspændt af a--> og b-->. b) Bestem vinklen mellem vektorerne a--> og b-->. c) Bestem projektionen af vektor b--> på a-->. Je... -
ADHD SRP
ForumindlægHej :) Jeg er igang med min SRP om ADHD i biologi og psykologi. Jeg er kommet til analysen, hvor jeg skal analysere en dokumentar, som hedder "Far, mor og ADHD". Men er dog gået ret meget i stå, da jeg synes det er rigtig svært at inddrage relevant psykologisk teori. Jeg skal fokusere... -
Ingen afleverede ting og pjække fra prøven
ForumindlægHvad gør en lærer, hvis en elev ikke har afleveret noget skriftlig produkt i år, og hvis den elev så pjækker til prøven før karaktergivningen? PS Jeg taler ikke om mig selv :) -
Kinesisk lektiehjælp
ForumindlægJeg udbyder kinesisk lektiehjælp op til A-niveau. Jeg har boet i Kina og taler sproget flydende. Hvis du har interesse, så kontakt mig via min profil eller skriv en kommentar. -
Vigtigt spørgsmål; Biotek - Farma
ForumindlægHej jeg går p.t i gymnasie og er begyndt at gruble lidt over hvad jeg vil foretage mig i fremtiden. Da jeg er interesseret i naturvidenskabelige fag og går på studieretningen; mat a, biotek a og fysik b, ligger det mig nært at vælge noget i den retning. Har fundet to uddannelser som virker super ... -
Sinus, Cosinus - vilkårlig trekant. Eksempel.
ForumindlægHej folkens. Er jo skriftlig eksamen i matematik imorgen og jeg kan ikke finde mine noter til Sinus, Cosinus og Tangens. Jeg kan godt både cosinus -og sinusrelationerne, men mangler simpelthen eksempler på hvordan man finder en vinkel i en vilkårlig trekant vha. cos eller sinus. Nogen der kan hjæ... -
Fravær på EUX
ForumindlægJeg går på EUX, EUC Nord og vil høre, om der er nogen, der ved hvor meget fravær, man må have både skriftligt og timer. Har spurgt lærene men får aldrig et ordenligt svar. Hvornår får man advarsel, hvornår smider de en ud og hvornår kan man ikke bestå? Vil også gerne høre hvad andere skoler gør,... -
Ved ikke hvad jeg vil !
ForumindlægHej folkens :) Jeg er nu 2.g'er , jeg ved helt seriøst ikke hvad jeg vil efter 3.g (min studieretning er: Samfundsfag A, Engelsk A og Matematik B) Har i nogle forslag til hvad jeg kan blive ?? -
God hjælper søges
ForumindlægHej, er du god til matematik kan jeg måske bruge dig. Jeg har matematik på A niveau, som et suppleringsfag tl min studentereksamen og skal til skriftlig eksamen den 12. december. Jeg har brug for hjælp næsten hverdag omkring 1-2 timer med alle former for skriftlige opgaver, som man kan risikere... -
Løsning
ForumindlægHej findes der en løsning?? til flg. link: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120816%20stx122%20FYSA%20skriftelig%20opgavesaet.ashx Eksamens opgavesæt skriftlig fy... -
Hvordan får man fuld point for en besvarelse?
ForumindlægHej. Jeg skal op i skriftlig matematik i morgen, og undrede mig over om nogle af jer har fået 12 i en skriftlig matematik A eksamen, som kunne fortælle mig hvordan jeres besvarelse var struktureret, for at få fuld point? Kunne I evt. dele et eksempel på en besvarelse, der gav fuld point? Tak p... -
Tilladte hjælpemidler?
ForumindlægHej. Jeg har downloadet STX Dansk A Skriftlig Fremstilling (den, der har hele pakken), men en af mine venner siger, at jeg ikke må tage den med til eksamen, selvom det står på siden, at jeg godt må. Vil det blive set som snyd, hvis lærerne ser, at jeg har notater fra de dokumenter, eller vil de ... -
HUGO BOSS under 2. verdenskrig
ForumindlægHej, Jeg var d. 31 maj oppe til min SOP eksamen, hvor jeg blev overrasket over min karakter. Er der nogle søde sjæle, som vil vurdere min skriftlige del, også skrive hvad den ligger til? SOP: Historie B & afsætning A Til info: så er min skriftlige opgave meget afsætning, hvor jeg så i det...
