Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 12041 til 12060 af 32066
-
Kloghoveder, har brug for hjælp..
ForumindlægHvad betyder matematisk ræsonnement? Jeg sidder nemlig og læser i en matematik bog, men jeg forstår ikke matematisk rænsonnement betyder? Men jeg forstår godt Pythagoras. Men jeg forstår ikke a3 + b3 = c3 , hvornår kan man bruge det? Site: https://sites.google.com/a/oegnet.dk/oegmat... -
SRP: Ligninger med flere ubekendte?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg håber virkelig der er nogen der kan hjælpe, da jeg sidder og skal skrive SRP i næste uge, men jeg mangler nogle bøger eller gode internetsider! Jeg skal skrive om farvestoffer, lineær regression og lineæreligningssystemer. I Kemi A og Matematik A. Håber i kan hjælpe mig! -
Fsa 2003-2004 december-januar?!
ForumindlægHej alle sammen..! Jeg har et væddemål kørende med min matematik lærer! 1 kasse negerboller hvis jeg får ret:D Leder efter Folkeskolens afgangseksamen 2003-2004 (syge eksamen) december-januar. Hjælp mig:P Vil så gerne vinde de negerboller...på forhånd tak..PS. Den vil IKKE brugt som snyd!! -
differentialligning
Forumindlægnr 5179 i eksamensopgaver i matematik - den er lidt svær at skrive. Sidste delspørgsmål hvor man skal bestemme den eksakte værdi for a....Hvordan kan det være at den generelle løsning for g er:g(x)=c1 * e^(sqrt(a)*x) + c2 * e^-(sqrt(a)*x)Hvor kommer kvadratroden fra?? Har fået af vide at det var ... -
Nogle dygtige eksaminister?
ForumindlægHei allesammen.. Skal til eksamen og ville høre om nogle af jer der klarer jer godt, om i har nogle råd? Og hvordan i gør og fremstår?? Det er de mundtlige prøver jeg bekymrer mig om.... I dansk, engelsk, tysk og matematik. I sprogfagene får jeg ulæste tekster. Nogle gode råd til en god karakter.? -
HJÆLP!
ForumindlægHey Folkens! Jeg har, uheldigvis, opdaget at jeg havde valgt Samfundsfag på A-niveau, men var lidt uklar om man skulle have matematik på B-niveau i 2.G, hvilket man skal. Ville gerne havde det ændret til fransk på A-niveau, men er det for sent ? Håber det kan laves om. -
Priv. hjælp til eksamen.
ForumindlægHej folkens. Jeg skal til eksamen i både mundtlig matematik og kemi. Og jeg har dem begge på B-niveau. Jeg er RIGTIG dårlig til begge fag og det ville bare betyde rigtig meget for mig, hvis jeg kom ud med en flot karakter. Så derfor kunne jeg godt tænke mig noget hjælp i løbet af denne mdr. ... -
differentialligninger!!
Forumindlæger der en venlig sjæl herinde som vil give mig et hint til at komme igang med min opgave i matematik...! - Vis, at differentialligningen for antallet af neutroner som funktion af tiden N(t) er givet ved:delta N/delta t = S + (k-1)/L * N(t) -
Tegneprogram
ForumindlægHey Jeg skal skrive sso i matematik. Emnet er plangeometri så jeg står og mangler et program som jeg kan tegne cirkler, linier og vinkler. alt det som hører ind under plangeometrien. Så her er mit spørgsmål: er der nogen af jer som kender et program som det er muligt at lave nogle flotte tegnin... -
Privat Hjælpelærer søges.
ForumindlægJeg er en pige på 15 år, går i 8. klasse ( starter i 9. efter sommerferien ) Jeg har problemer i engelsk og matematik, og derfor søger jeg en privat hjælpelærer der kan hjælpe mig, jeg vil rigtig gerne have, at undervisningen skal forgå hjemme hos mig på københavn. Undervisnings timer og løn ka... -
KanDuMatematik?²
ForumindlægHej. Jeg har virkelig lavet det her, og det lyder da også dumt måske. Hvordan finder man en prisstigning? prisfald? (procent). Hvis vi f.eks. siger en bluse kostede 499 kr, og nu blev den nedsat til: 299 kr. Hvor meget udgør prisnedsættelsen i procent? (%) Tusind tak. Jeg skal bruge det til et ... -
SRP Økonomi - mat A
ForumindlægJeg skal i min SRP skrive om forskellige statslige tiltag til at vende finanskrisen på. Jeg skriver i mat.A og samf.A. Mit problem er at hverken min lærer eller jeg kan finde noget matematik på A-niveau omkring emnet, vi har kigget lidt på multiplikatoreffekten men det virker ikke helt som om der... -
Hvilke bøger kan i anbefale til at ruste mig bedre til eksamen?
ForumindlægJeg skal til sommer til eksamen i Mat A både mundtlig og skriftlig. Men jeg er kommet lidt bagud og har ikke fået særlig meget ud af det første halvår af Mat A. Jeg leder derfor efter nogle anbefalinger af Matematik bøger som kan hjælpe mig med at indhente det jeg har misset. Mit alternativ er no... -
opgaver uden hjælpemidler
ForumindlægJeg har copy/pastet en del opgaver uden hjælpemidler fra "Vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik..." Her er flest A niveau, men også nogle B niveau opgaver. Kan være til hjælp for dem der skal til skriftlig eksamen snart 1.001-13, 1.020-25, 1.029,1.030, 1.032-4, 1.036, 1.0... -
matB mundtlig eksamen - lineær funktion/vækst??
ForumindlægJeg er igang med at forberede mig til mundtlig matematik eksamen b-niveau, og et af spørgsmålene under variabelsammenhænge og vækst går på, at man skal redegøre for lineære funktioner og lineær vækst. hvad er det lige, forskellen er? og hvordan skal man redegøre for dem? er lineær vækst ikke y=a... -
Spørgsmål til forberedelsen.
ForumindlægHej derude ;). Jeg er så uheldig, jeg skal op til mundtlig matematik i morgen tidlig - og har ikke forberedt mig endnu. Er der nogen der kan forklare hvilke ting man hvertfald skal have i orden, inden man træder ind til prøven? Efter jeg har erfaret det er okay at have sine formler med ind til pr... -
Klage over SRP karakter! HJÆLP
ForumindlægHej! Er der nogen herinde som har klaget over en SRP karakter før? Vil rigtig gerne se et eksempel på sådan en klage, som faktisk lykkes at få en bedre karakter. Jeg har nemlig fået 7 i min SRP i fagene Matematik og Historie, hvilket jeg synes er yderst urimeligt, da jeg selv vil mene at opgaven... -
Matematikforelæsninger online
ForumindlægJeg tænkte på, om der er nogen, der ved om man kan finde nogle matematikforelæsninger på nettet, som dækker det stof, man har, hvis man læser matematik på universitetet. Jeg har selv fundet enkelte foredragsrækker, men langt fra alle fag. Det vil være en stor fordel, hvis der var noget su... -
B fag - hæve til A?
ForumindlægHej, når jeg en dag begynder på gymnasiet vil jeg have Matematik på B niveau, for lige at se hvad det er på gym, men kan man godt bare hæve det til A niveau efter de 2 år? Og, hvis jeg har valgt at hæve det til A - kan jeg så godt komme på en uddannelse, hvor kravet er A niveau?På forhånd tak :) -
"Lay-out" i en opgave
ForumindlægHejsa, Jeg sidder og er ved at skrive en matematik opgave ind, og er i tvivl om hvornår man enten bruger = eller <=>? Eks. 2=-0,8·5+b = b=2-(-0,8)·5 = eller 2=-0,8·5+b <=> b=2-(-0,8)·5 <=> ...eller er det "bare" en smagssag? Mvh og tak
