Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 12181 til 12200 af 63055
-
Noteapparat
ForumindlægJeg vil gerne lave et en oversigt over mine noter i en opgave. Denne skal efterfølges af en bibliografi. Findes der en kommando, der ligesom \\thebibliography giver mig mulighed for at lave en masse items i notesamlingen.\n\nDet skal være som således:\n\nNoter (som overskrift)\n\n1 Se [1] side 5\... -
Fejl i en sætning
ForumindlægHej alle. Jeg sidder med en sætningen, hvori jeg skal finde en fejl9; og derefter begrunde fejlen med relevante faglige terminologer. Men jeg kan ikke finde en eneste fejl i sætningen, så jeg håber på der er nogen der kan hjælpe: Buckingham Palace has always insisted on that is does not commen... -
Mundtlig eksamen - krimi
ForumindlægGoddag.. Jeg har lige været opppe at trække parallelteksten "J9;ai dansé avec une morte", som handler om en fyr, der tror han har snakket med en død pige, men finder ud af, at det var hendes tvillingesøster.. Vi har i forløbet "Krimi" gennemgået teksterne "Le Pre... -
Hjælp til exp. funktion
ForumindlægHej, Denne opgave driller lidt, nogen der vil hjælpe.Et jordskælv frigiver energi, formlen : Log E = 2,4 * M - 1,2 hvor E er den frigivne energi og M er Richertallet. En atomsprængning på et megaton udvikler energi, lig med : 1,25 * 10^9 hvor E igen er energi.OPGAVE : Beregn ... -
Artikel, tid
ForumindlægHej, Jeg går i 9 ;) Jeg skal til terminsprøve i morgen i dansk - stil og på overmårgen i dansk - diktat og læsetest. Og Onsdag- matematik 1. Hvilket stilehæfte tror i jeg får? 2. Når jeg skriver artikel, er det så Nutid eller datid der er bedst, at skrive i, hvis der ikke st... -
Uforståelig opgave
ForumindlægHej alle.. Jeg har lige en opgave som jeg ikke helt aner hvad jeg skal gøre med: "Grafen for funktionen f(x)=-x^2+9 afgrænser sammen med førsteaksen en punktmængde M, der har et areal. Beregn arealet af M." Mangler jeg ikke noget for at kunne løse den..? på forhånd tak -
er det rigtigt???
Forumindlæghej allesammen:) er resultatet rigtigt: (a-9)*(a+9) = 81a 2*(3a - 2b) + b = 6a - 3b??? tak på forhånd -
Negative tal til indekstal
ForumindlægHej, Har et hurtigt spørgsmål. Sidder og regner indekstal ud, men hvad når talene er negative, hvordan regnes det ud. Det er over en 5 års periode, så det ser sådan her ud: Årstal 2008 2009 2010 2011 2012 - 9 -48 -52 -90 -76 Hvis vi tager 2009 er dette så korrekt (200... -
Optagelsesprøve HTX
Forumindlæghej allesammen Her på Mandag skal jeg til optagelsesprøve ind til HTX, og ville meget gerne høre hvad man skal til prøven? Jeg kunne selv forestille mig det var Dansk,Matematik og Fysik... Men Vil rigtig gerne høre fra nogle der har været op til sådan en optagelsesprøve Hilsen Victor -
Ny karakterskala
ForumindlægHej. Jeg har læst på KU9;s hjemmeside, at man på medicin skal have 8 i snit i fysik, kemi og matematik. Hvad skal man have i snit hvis man har fået karakterer efter den nye skala? Håber der er nogen som kam hjælpe. De bedste hilsner SuperCarla:-) -
Kan jeg få det overført?
ForumindlægJeg går på 2 år stx og ville hører, hvis jeg tager HF efter sommerferien om jeg kan få overført mit afsluttende eksamenskaraktere fra sidste år i billedekunst og fysik overført til mit hF bevis ? -
Funktioner
ForumindlægBestem regneforskriften: Først lægges der 9 til, hvorefter det hele ganges med 2. Mit forslag: 9+x*2 -
maksimum og mimimum
ForumindlægEn funktion f er bestemt ved f(x)=x/(x^2-2x+9). Bestem f9;(x), og beregn de lokale ekstremumssteder for f. --> f´(x)får jeg til (-x^2 + 9)/ ((x^2-2x+9)^2... og de lokale ekstremimssteder for f finder jeg ved at sige f9;(x) = 0. Det bliver så -3 og 3. Problemet er så:Beregn den eksakte væ... -
Redegørelse for engelsk outline
ForumindlægHej Jeg skal til engelsk afgangsprøve på mandag. Det her er min redegørelse til min outline, det ville være rigtig fedt hvis der var nogen herinde som gad give kritik på indholdet, og evt. rette nogle gramatiske fejl. På forhånd tak JC Why did I choose this topic? The reas... -
Mat. Fys. Kemi
ForumindlægJeg har valgt linien mat.:a fysik:b og kemi: b på et gymnasie. Ville bare gerne høre om forskellene og lighederne mellem mat:a på gymnasiet og matematik i folkeskolen. Er det meget svært? Efter et halvt år på gymnasiet skal man jo opgradere enten fysik eller kemi, hvilke emner hører under hvert f... -
Ubåde
ForumindlægJeg overvejer at skrive om ubåde i mit SRP. Dertil er fysik mit hovedfag. Det betyder at jeg skal bevæge mig lidt udover pensum i fysik. Jeg kan ganske vidst min teori om opdrift og alt det andet traditionelle, men jeg vil høre om der er nogen som ved hvor jeg kan finde ud af noget mere omkring... -
enorm stigning på adgangskvotienterne
ForumindlægMange af adgangskvotienterne er steget voldsomt i år. bemærksesværdigt stiger blandt andet HA (Almen) fra CBS fra 7.0 til 7.6 altså med 0.6 pct. Medicin, psykologi, jura m.m. samt de karaktertunge uddannelser (Statskundskab, International Business) lader også til at stige gevaldigt. Hvad er jeres... -
AT Sorte huller og tidsrejser!
ForumindlægHey folks, jeg skal skrive AT i Fysik C og Engelsk A om sorte huller og tidsrejser... Er der nogen der har et forslag til et nogenlunde simpelt/nemt forsøg jeg kan lave i Fysik? :) -
studie hjælp!
ForumindlægHej allesammen.Jeg er lige begyndt på dtu bygning, og har allerede problemer med nogle fag. Så her er en mulighed for at tjene lidt ekstra, jeg kunne godt bruge nogle timers hjælp om ugen til komme godt i gang med mit studie. De fag jeg allerede har problemer i er: matematik, fysik og ligevægt læ... -
fustreret
ForumindlægHej Jeg har generelt svært ved at koncentrerer mig om større opgaver og nu sidder jeg med srp9;en ... Jeg ville høre om der er nogen der har nogle ideer eller råd til hvem man skal snakke med, når det gælder om at holde fokus på opgaven og hvordan man danner sig et overblik over alt ens materi...
