Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 12201 til 12220 af 25374
-
Reformelever får det svært på universitetet
Forumindlæg"Nu kommer reformstudenterne": http://universitetsavisen.ku.dk/dokument9/nyhedsarkiv/2008/dokument76/ Kort sagt er artiklens pointe, at reformeleverne får det sværere fagligt, fordi de nye fag (AT) og den nye struktur i gymnasiet gør, at tværfagligheden stiger på bekostningen af faglig... -
Hej :) nogle IT nørder til stede? Hjælp til en datalje
ForumindlægHej :) Hjælp.... sidder lige og har førsøgt at få ind og prøve at slette oversigten over de sider man har været inden på de seneste dag.. Og plejer godt at kunne, men de sidste par dage er der 2 hjemmesider som bliver ved med at komme igen og igen på listen, og de skal altså væk! Altså funktioner... -
SRP - skal jeg klage?
ForumindlægHej. Jeg har fået 7 for min SRP, hvilket jeg er super skuffet over, eftersom jeg føler den lå til 10. Jeg overvejer derfor kraftigt af klage over min karakter. Er der en venlig sjæl som vil læse min opgave igennem og komme med en vurdering af, om der er grundlag for en klage? -
Fra folkeskolelærer til gymnasielærer
ForumindlægHej Jeg læser pt. til folkelærer på UCC, men har med tiden fundet ud af, at det ikke er det rette for mig. Nogen der ved om man på en eller anden måde kan blive gymnasielærer - evt. ved at læse en to-årig kandidat? Eller kender til andre spændende kandidatuddannelser man kan videreuddanne sig i?... -
Studieretningsopgave 3.g
ForumindlægHej alle.. Nu nærmer tiden sig hvor vi skal i gang med den store studieretningsopgave og vi er blevet bedt om at begynde at tænke over et emne. i 2.g skrev jeg i fagene engelsk, psykologi og samfundsfag- hvilke også er mine studieretningsfag. Det var jeg faktisk godt tilfreds med - vi fik et uddr... -
Puppet State (HASTER!)
ForumindlægHeej (: Jeg er i gang med at lave en rapport i samfundsfag om styreformer og jeg kunne godt bruge lidt hjælp (: En af mine styreformer er Puppet State/Puppet tilstand og jeg ved ikke så meget om det så jeg ville blive rigtig glad hvis der var bogen der kunne fortælle mig lidt om denne styreform.... -
En rejsebrochure
ForumindlægHejsa Folkens Jeg har brug for hjælp til en lille opgave, selve opgaven ser ikke svær ud men hjælp mig alligevel. jeg skal - lave en rejsbrochure - finde billeder og tekst på tysk om følgende seværdigheder: Gedächtniskirche Siegessäule Reichstag Brandenburger Tor Holocaustmahnmal Bernauer Strasse... -
Eksamen: Fordybelsesområde: Noveller
ForumindlægHej alle! I går trak jeg mit dansk-fordybelsesområde til folkeskolens afgangsprøve. Mit fordybelsesområde blev noveller. Jeg har en pensumliste, der ser sådan ud: Henrik Pontoppidan - Ane Mette Herman Bang - Frøkenen Helle Helle - Køreplaner Naja Marie Aidt - Omstændigheder My Lindelöf - Myrstack... -
Grundtvig,Nietsche,T.ziehe og andre
ForumindlægHej .... nogen af jer der har nogle noter omkring grundtvig/nietsche og andre teoretikeres syn på skolen og dannelse .. ?? -
Trukket Gys og Gru
ForumindlægHej :D Jeg har trukket fordybelsesfaget Gys og Gru til min dansk eksamen i Juni, men jeg aner ikke hvilken tekst jeg skal vælge. Er der nogen der har nogle idéer eller erfaringer eller bare noget nyttigt jeg kan bruge? Det ville jeg virkelig værdsætte. På forhånd tak - Camilla -
Matematik C til bachelor i sprog
ForumindlægHej folkens Jeg har kun matematik C fra gymnasiet. Er det muligt at blive optaget på en bachelor i et sprogfag med matematik på C niveau? Eller er B et minimumskrav? -
Hvad mener I?
ForumindlægHar lige læst dette her i Fyens Stifttidende: "En gruppe nuværende og tidligere elever omtaler skoleinspektør på Korup Skole, Kurt Schandorph, bla. som "tunge møgsvin", "mega klam" og "stinker helt vildt". Det er for mig virkelig sørgeligt at læse. Er det sådan ... -
Tæller alle A fag dobbelt til mundtlig eksamen
ForumindlægTæller alle A fag dobbelt til mundtlig eksamen i 3.g? -
Projektopgave-Seksualiteter-Produkt
ForumindlægVi er igang med en projektopgave hvor vi er valgt at have om sekusaliteter Vi mangler ideer til produkt, da det eneste vi kan komme på er et interview men synes det er for lidt som produkt. -
uni
Forumindlæghttp://nyhederne.tv2.dk/article/32520655/ me so sad :( -
Mexicansk & dansk kultur
ForumindlægHej, er der nogen der kan fortælle mig hvad forskellen mellem dansk og mexicansk kultur? -
Hvad menes der med...??
ForumindlægHvad menes der med . Gør rede for romanens opbygning??? på forhånd tak. -
En - to - tre - NU!!
ForumindlægHey! :) Til jer der har læst bogen: Hvordan reagerer Cecilie og hendes Familie da de får at vide at hun har kræft? Jeg har læst bogen, men har åbenbart ikke liige set noget til det der spørgsmål... Nogen der kan hjælpe? Og jeg kan ikke kigge i bogen, for den har vi afleveret :/ -
De store opdagelser
ForumindlægJeg har fået til opgave at forsøge at analyser billederne. Men lige det her emne er jeg ikke allerbedst til. Jeg ved det er fra et italiansk tegneserie fra 1989 og sikkert er en form for satire men kan ikke forstå sammenhængen med Columbus. Er der nogle som vil hjælpe mig, hvad forestiller f.eks... -
HMM - RIGTIGT FORMULERET?
ForumindlægHej folkens:-) Sidder og skrive et eventyr, er lige kommet igang, men ved ikke om det jeg har skrevet er rigtigt formuleret Her er det: Der var engang en prins, som havde mistet sin far for tre år siden. Nu levede han sammen med sin mor. Da hans far døde havde han et sidste ønske og det var at ha...
