Søgning på: tysk analyse. Resultater: 12241 til 12260 af 38620
-
Sind eller ist?
ForumindlægHej alle. Jeg er ved at rette min tysk afl., og der er en sætning jeg er lidt i tvivl om. Jeg har skrevet "Emil meint dass Lesen nur für Mädchen sind." Men skal det være sind eller ist? Jeg er ikke super god til det med at analysere sætninger, så jeg er kommet i tvivl om hvorvidt sætni... -
Til folk der har været til eksamen..
ForumindlægHej, jeg er her i ferien gået igang med at forberede mig på tysk re-eksamen... sidst jeg var oppe lavede jeg ikke dispositioner til teksterne, hvilket jeg så vil gøre nu...men inden jeg går igang vil jeg bare lige høre fra andre som har lavet dispositioner, hvor detaljeret skal den være? Min dis... -
Hjælp
ForumindlægHej nogen der kan hjælpe mig med at nævne nogle gode forfattere der skirver noveller eller evt. bare gode noveller der er nemme at analysere og perspektivere ? På forhånd tak. -
nitrogen bestemmelse
ForumindlægEr der nogen der kan nævne mig en metode til nitrogenbestemmelse i proteiner? -
eksamen
Forumindlæghva tror du at der vil blive lagt mest vægt på til en mundtlig eksamen i :Tysk?Fysik? -
Dativ? Akkusativ?
ForumindlægHej, Jeg har nogle tysk lektier, hvor jeg skal oversætte fra dansk til tysk, og mit spørgsmål er, hvordan ved man, om en sætning står i dativ, akkusativ, nominativ o.s.v? TrineLE -
hjælp fortolkning vedr. 2. verdenskrig
Forumindlægjeg har læst en novelle på tysk.. Den er gangske vis meget kort, og har en del problemer med fortolkningen, da jeg historisk set ikke er dærlig klog. historien i korte træk:det handler om en mand som er træt af at bo i tyskland fordi det er kedeligt. så flytter han til norge.. I en cafe møder han... -
Problem med sætning
ForumindlægHej Alle. Vil i lige hjælpe mig med denne oversættelse af denne sætning: på tysk :) Det passede overhovedet ikke; de havde ikke engang spurgt os. tak på forhånd ;) -
hjælp til eksamen...
Forumindlæghej jeg vil gerne spørge om jeres holdning til at få hjælp ude fra. I mange fag får man 24 timer til at udarbejde en synopsis om det emne man har trukket dagen i forvejen. men synes I det er okay at få hjælp i fx. tysk hvis man kender en der bare kan det shit? for en af mine venner fik 12 i bi... -
Forberedelse - hvorledes?
ForumindlægHvordan forbereder jeg mig bedst til tysk nivo B eksamen. Jeg skal op om 1 månede. Eksamen forløber sådan her: Jeg får udleveret en tysk tekst på ca. 1 side, skal ind .. læse den og forstå. Bagefter skal jeg ind og refere den på dansk. Derefter skal jeg fortælle om en tekst jeg har forberedt i 24... -
optagelsesprøve! HJÆLP..
ForumindlægHej. jeg skal til optagelsesprøve imorgen og er så nervøs, jeg skal op i mundtlig tysk, men problemet er at jeg ikke kan tysk og har kun haft det i 8'klasse og kan ikke huske en dyt, hvad skal jeg gøre? hvordan er det at være til prøve? nogen der har prøvet det? hvad kommer man op i? jeg sk... -
En simpel opgave..
ForumindlægJeg er igang med en tværgående opgave 15.14 side 181 i bind 2 afsætning A. Spørgsmålet lyder: Foretag en analyse af de eksterne forhold i Noise Limits omverden og opstil en muligheds- og en trusselsmatrix.. Jeg fatter ikke hvad jeg skal skrive, er gået helt død i denne opgave, nogen der har et... -
Wölfel: Die Geschichte von der Mutter
ForumindlægHej, Vil høre om der er nogen, der har læst denne her tyske historie, og evt analyseret den? :-) -
Hvad er primær og sekundærlitteratur?
ForumindlægHar historie og tysk begge er hovedfag. Har brugt 2 bøger, den ene er en tysk bog til analysen det er så primær litteratur? Så er resten sekundær eller er jeg forkert på den? Hvis jeg har perspektiveret og samemnlignet med film i analysen er de så også primær? -
Eksamenstekst
ForumindlægHej alle. Jeg er startet til tysk på B niveau og jeg har fået at vide at min lærer, at til eksamen skal man trække en eksamenstekst på 6 normalsider som man så skal genfortælle og analysere på tysk. Er der nogen der ligger inde med et eksempel på sådan en eksamenstekst på 6 normalsider eller ke... -
Ordbog
ForumindlægHejsa.Nogen som kender en IT-ordbog på nettet, gratis, som kan oversætte små sætninger, fra engelsk til tysk eller dansk til tysk? -
hjælp til billedanalyse!
ForumindlægHej Jeg skal analyser et billede fra en børnebog. Billedet hedder "Don’t Trust a Fox Near a Hedge or a Jew who Makes a Pledge” Håber nogen kan hjæle med at fortælle hvad billeder forestiller og hvad jeg udlede af det. / mads -
Min nabo skal op til eksamen på mandag kl. 8.30 og hun har virkelig brug for jeres hjælp!!!! Hun skal analysere en novelle der hedder: " frem og tilbag...
ForumindlægMin nabo skal op til eksamen på mandag kl. 8.30 og hun har virkelig brug for jeres hjælp!!!! Hun skal analysere en novelle der hedder: " frem og tilbage med sven ørnø" PROBLEMET ER AT HUN IKKE KAN SKAFFE NOVELLEN!!! Er der nogen der ved hvor man kan få fat på den her og nu. Hun betale... -
germand gladesvend
Forumindlæganalysere -
Hitlers tale til generalerne
ForumindlægHej, jeg sidder og skal kigge på Hitler's tale til generalerne d. 3 februar 1933, men kan ikke helt få styr på hvad det er præcist, han siger. Jeg forstår selvfølgelig nogle af hans hovedpunkter, men har specielt svært ved at forstå punkt nr. 3. Jeg skal analysere talen, er der nogen som ha...
