Søgning på: fysik projekt. Resultater: 12321 til 12340 af 20688
-
Hjælp til SRP
ForumindlægHej Er der nogle herinde, som kan hjælpe mig med min SRP opgave, give gode råd og svar på mine spørgsmål. Jeg skriver i matematik og fysik om universet. -
Energimængde på atombombe
ForumindlægHej Jeg sidder med en fysik opgave, hvor jeg skal fortage nogle beregninger over den energimængde, der udvikles når en atombombe springes. men jeg ved ikke hvilken formel jeg skal bruge eller hvordan jeg skal beregne det -
Eugene Wigner (født-død)?
ForumindlægHej Har prøvet at søge på hvornår fysikeren Eugene Wigner blev født og døde, men mærkeligt nok, kan jeg ikke finde svar på dette. Nogle der kan hjælpe? På forhånd tak. -
Bevaret og ikke bevaret energi
ForumindlægHej! Jeg skal til fysik eksamen i morgen, og er meget i tvivl om hvordan bevaret og ikke bevaret energi skal forstås. Jeg skal komme med et eksempel på begge dele, håber der er en der kan hjælpe :D -
Integration af formel
ForumindlægHej Jeg har lige et hurtigt spørgsmål angående integration af formler indenfor fysik. Hvis jeg nu integrerer en formel som forbliver SI-enhederne så de samme, eller skal de også laves om? Altså ville følgende være korrekt? -
en redegørelse
ForumindlægI en fysik opgave har jeg beregnet den fortættede vanddamp i den opvarmede mælk til at være 0,035kJ Gør herunder rede for de relevante antagelser?? Hvad menes der. Nogle der kan hjælpe? -
kobbersalte
ForumindlægNogle som kender til kobber(ll)hydroxidcarbonat? hvad det anvendes til og hvorfor det ikke er opløseligt med vand, ligesom kobbersulfat(blåsten). Jeg har forsøgt nettet, databogen for fysik/kemi, men uden held .. -
Tæller B-niveau?
ForumindlægJeg har fysik på A-niveau samtidig med at jeg har det på B-niveau, tæller nogen af de karakterer jeg får i B-niveau så med i mit gennemsnit? På forhand tak :D -
Forklaring på transformer ligningen
ForumindlægHej! Jeg er igang med en fysik rapport om transformation og skal uddybe transformerligningen, men jeg forstår den simpelthent ikke. Det eneste jeg kan er dette: Up*Ip=Us*Is Håber i vil hjælpe :) -
Filosofi: Tid
ForumindlægEr der nogen, der kender nogle filosoffer der behandler begrebet "tid"? Jeg har svært ved at finde nogle tekster, som jeg skal bruge i min AT-synopsis med fysik. -
Hældningskoefficienten λ/d ??
ForumindlægHej jeg har en fysik aflevering for om bølger og har fået spørgsmålet: Gør rede for at hældningskoefficient er givet ved lambda/d (jeg har en lineær graf) -
hvad er AT
ForumindlægHej. Er der nogen der kan forklare mig, hvad AT er. og skal man i eksame/prøve i det i 1.g. min studieretning er mat a, fysik b, kemi b. Hvilken fag er det så jeg skal op i 1.g -
Problemer ....
ForumindlægHejsa :D Jeg vil gerne ind på HTX men skal have fysik B, jeg er lidt dårlig til det. Er der nogen der har nogle ideer om hvad jeg kan gøre for at forbedre mig? Tak på forh. BibaW -
SRP om kameraet
ForumindlægHvis der en som godt kunne tænke sig at læse min srp og give en kommentar. Så skriv lige her, så sender jeg den via e-mail. Min srp er i fagene matematik og fysik. -
Skal til eksamnen snart. Hjælp....
ForumindlægHej, jeg skal snart op til fysik eksamen, men er overhovedt ikke forbedret på at skulle op. Er der nogen der har nogle forsøg man kan bruge hvis man trækker: Syre/Baser, Magnetisme, eller salte og ioner.... x( -
Find mindste radius og største radius for livszonen omkring solen
ForumindlægHej! Jeg har en opgave i fysik som jeg ikke forstår hvordan jeg skal lave 1) Find mindste radius og største radius for livszonen omkring solen Mange tak på forhånd -
Amplituden
ForumindlægHej derude! jeg står med en fysik opgave om bølger. Jeg skal have beregnet amplituden, nogen der har en formel til det ? jeg kender i hvertfald frekvansen, tiden, bølgelængden og bølgehastigheden -
forsøg!
ForumindlægHeeeey.. har fornylig lavet et forsøg i fysik, der hedder Acceleration på luftpudebane?. jeg er næsten færdig, men mangler at regne begrunde typen af bevægelsen. håber i kan hjælpe ? -
Fra kWh til kj
ForumindlægHej! jeg sidder her med en fysik opagve, og kan ikke finde ud af hvordan man omregner kWh til kj? elforbruget er 0,1125 kWh hvordan omregner med det tal til kj? er der nogle der kan hjælpe med det ? :) -
Hvad er kvarker?
ForumindlægHej er der noge nder kan give mig en kort forklaring hvad kvarker er? Har trukket spørgsmål til fysik eksamen idag - lang forberedelse skal op i morgen så det ville være fedt med et hurtigt svar :D
