Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 12341 til 12360 af 95433
-
Valgfag EØ
ForumindlægStår og skal vælge valgfag i morgen og har overvejet erhvervsøkonomi C niveau. Men hvad går det egentlig ud på. Bliver der regnet en del? Snakket en del? Eller hvad? Samfundsfag siger mig ikke det helt store, og jeg er derfor bange for, at erhvervsøkonomi er lidt samfundsfag-agtigt. Men hvis det ... -
MatB mundtlig eksamen - lineær funktion/vækst??
ForumindlægJeg er igang med at forberede mig til mundtlig matematik eksamen b-niveau, og et af spørgsmålene under variabelsammenhænge og vækst går på, at man skal redegøre for lineære funktioner og lineær vækst. hvad er det lige, forskellen er? og hvordan skal man redegøre for dem? er lineær vækst ikke y=ax... -
elektroteknologi
ForumindlægJeg har fået afslag, da jeg har lavt snit i kvote 1. Jeg håbet på at kunne begynde på elektroteknologi på DTU. Det brev jeg modtog i dag, der står at jeg ikke er blevet optaget på nogen af uddannelserne/uddannelsestederne og har heller ikke fået eventuelt søgt standby plads. I ansøgningsskema har... -
Engelske sætninger fejl
ForumindlægJeg skal finde fejlen i følgende sætninger, der er kun 1 fejl, og jeg kan simpelthen ikke finde dem, så spørger om hjælp her. Jeg har skrevet mit bud på hvad jeg tror er fejlen under sætningen. 1. sætning: They were worried about that they had not seen the cat for four days. Fejlen i sætningen... -
Varmeenergi
ForumindlægHej alle, jeg er i gang med at beregne en opgave i fysik. Jeg skal bruge formlerne (disse er vedhæftet), men jeg mangler tegnene i formlerne. Er der nogen der ved, hvilke tegn der skal bruges? Mvh Kristine -
haster!
Forumindlæghjælp, er vikelig en dør til fysik... Min opgave til i morgen lyder således: "En kulstof-isotop har 8 neutroner. Skriv isotopen på den kernefysiske skrivemåde" Men jeg fårstår ikke hvordan man gør det, nogen der kan hjælpe?? please?? -
(5) Definitionsmængde, Værdimængde og Asymptoterne
ForumindlægHej,Denne opgave er lidt kringlet, jeg kan ikek helt finde ud af hvordan jeg skal gribe denne opgave an, håber derfor jeg kan få et par tips til det...Der er givet en funktion:y = (4)/(3x+1)a) Angiv definitionsmængden.c) Angiv ligninger for asymptoterne.d) Angiv værdimængden.Håber jeg får noget h... -
irrationelle tal
ForumindlægHej.. jeg søger nogle personer som kan hjælpe mig med SRP.. det kommer højst sandsynligt til at handle om irrationelle tal? -
Matematik opgaver potens
ForumindlægHej søde mennesker derude. jeg er ikke lige den bedste til matematik. Derfror vil jeg hører om i vil hjælpe mig med par små opaver. 10∧² • 10(5) husk ∧ står for et negativ eksponent. Og 5 for en eksponent kunne bare ikke få den til ligge over 10. Har brug for hj... -
Parabel graf for funktionen
ForumindlægJeg har brug for hjælp til følgende opgave. En parabel er graf for funktionen: p(x) = x2 - 10x + 24 Bestem førstekoordinaten til hvert af parablens skæringspunkter med førsteaksen. -
kvadratisk programmering ellipse
Forumindlægnogen der kan hælpe med at besvare disse opgaver? -
Befrugtning aflevering
ForumindlægHej, er der nogle herinde som kan hjælpe mig med min bioteknologi aflevering? Emnet er befrugtning, og jeg er kun blevet undervist i det en gang.. Håber at der er nogle herinde som kan hjælpe mig med at besvare spørgsmålene :) -
Optagelse som markedsøkonom problemer med matematik !
ForumindlægHej allesammen ! Så er snart tid til at søge ind på studie, og min ambition er at læse på erhvervsakademiet på lyngby som markedsøkonom. Har dog lige et lille problem og det er at det kræver matematik på B- niveau.Min sag er at jeg sidste sommer aflsuttede en studie retning der hed Matematik A og... -
Hvad står ng for?
ForumindlægJeg skal til eksamen i morgen i Økotoksologi - hormonforstyrrende stoffer. I mine udleverede bilag er der en figur, som så vidt jeg kan se, viser biomagnificering, altså ophobning gennem fødekæden af et miljøfremmed stof i organismer. Nederste niveau er havvand: 0,00005 ng/L. Dernæst kommer Alger... -
Korrekt? Resistorer
ForumindlægVil De være venlig og rette min opgave. Du skal læse nedtående opgaver for forkellige resistorer: a. U = 7,5 mV, I 0,25 mA (Beregn R) R = U* I = 7,5 mV * 0,25 mA = 1,875 Ohm b. R= 15 kOhm, U = 30 V (Beregn I) I = U/R = 30 V / 15 kOhm = 2 A c. R = 25 Ohm , I 0,38mA (Beregn U) U = R * I... -
Jura??
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg skal snart søge ind på en videre gående uddannelse, og jeg overvejer at søge en plads på jura-studiet. Jeg har dog haft en naturvidenskabelig linje på gymnasiet, hvor jeg havde samfundsfag på C-niveau. Dette er ikke et problem, hvis man kigger på UG, hvor adgangskravene e... -
Komplementærhændelsen og Venn-diagram
ForumindlægHej Hvis man skulle tegne et Venn-diagram til den "komplementærehændelse af A/fælleshændelse/B", hvordan ville man gøre det? Jeg kan ikke skrive symbolerne direkte ind, håber I forstår det :) -
Taktart - hvad betyder det?
ForumindlægSom overskriften lyder: hvad er en taktart? Jeg forstår ikke helt ordbogens forklaring. -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægEn symmetrisk terning kastes 3 gange. Find sandsynlighed for hændelserne: a) man får to 4er b) man får ingen 4 c) man får højst to 4er Men hvordan finder man hændelse a og c? -
Transport energi
ForumindlægVi har lavet et forsøg, for at finde ud af hvor meget energitab vi får ved at varme vand i en termokande. Nu skal jeg bare skrive en del tekst for at understøtte mine udregninger.. nogen der kan hjælpe med det? Eksperimental undersøgelse af energitab ved transport Udregning Termokande vægt = 6...
