Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 12401 til 12420 af 154034
-
Essay, kronik, litterær artikel hjælp :/
ForumindlægHej alle. Jeg skal til skriftlig dansk eksamen i morgen, men mangler en detaljeret opskrift på hvordan man skriver essay, kronik og litterær artikel. Jeg har brugt denne hjemmeside to gange før, men har ikke fået gode resultater. http://www.skrivopgave.dk/Opgavetyper/kronik På forhånd tak -
Er jeg sikker på at få Huen.
ForumindlægJeg har en samlet snit på 5.1 dvs. det er både de eksamener jeg har været op i og min årskarakter. Nu skal jeg op i 7 eksamener her tre skriftlig På A niveau Dansk, og Engelsk Samfundsfag. Som Jeg kan faktisk risikere dumpe skriftlige eksamener. Hvor meget vægtes de på eksamensbevis. Så skal op i... -
Hvad er grunden til, at enkelte solstråler ikke trænger ned til jorden, og hvor bliver de efterfølgende af?
ForumindlægHej allesammen Min gruppe og jeg har om Uv-stråler i FFF (Biologi, Geografi og Fysik/kemi), og jeg skal svare på et spørgsmål som lyder: "Hvad er grunden til, at enkelte solstråler ikke trænger ned til jorden, og hvor bliver de efterfølgende af?" men jeg kan simpelthen ikke finde noget... -
Bør jeg klage over min karakter?
ForumindlægHej folkens! Jeg kan lige starte med at sige, at jeg fik 02 til biologi C-niveau eksamen i gymnasiet i dag. Jeg er meget utilfreds - ikke over min egen præstation, men over at lærer og censor vurderer min eksamen ikke var til mere. Jeg trak et emne der ikke just var mit favoritemne, nemlig, kred... -
Beregning af stofmængdekocnentration
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave, som jeg ikke rigtig kan finde ud af. Er der nogen som evt. vil forklare hvordan man skal gøre? Det er tale om opgave 3 fra følgende opgavesæt: http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/roholt/Eksamenss%E6t/aar%202013/maj/opgave_3_130523_frs131-BTK-A.pdf -
Forklaring af mutationer - HJÆÆÆLP!!!
ForumindlægJeg har en 24-timers forberedelse til en biologi eksamen og der er et bilag jeg simpelthen IKKE kan forstå! Jeg skal forklare om de to mutattionstyper der fremstår i figuren (som jeg har vedhæftet), men ved ikke hvad jeg skal gøre D: Er der nogen der hurtigt kan hjælpe mig???? Venlig Hi... -
Rapport om en sø!! Diskussion?
ForumindlægHej alle (: jeg er igang med min første store aflevering i biologi 1.g. Men, jeg ved ikke helt hvordan jeg skal starte min diskussion? Og hvordan skal man forklare sine resultatet under diskussionen, så det bliver flydende? Håber på at der er nogle derude der kan hjælpe mig (: Hilsen Maria. -
Vævsdeling
ForumindlægHej jeg har fået tildelt et spørgsmål i biologi, som jeg ikke rigtig kan finde noget om på nettet så ville høre om nogle af jer kloge hoveder kunne finde ud af det. Hvilke væv kan dele sig i det voksne individ – og hvilke kan ikke? -
Arbejdsspørgsmål til produktion af øl og bioethanol – og klimaforandringer
ForumindlægHej Jeg sidder og bøvler med et spørgsmål i biologi, som jeg håber en af jer kan hjælpe med Hvilken biologisk betydning har det (fokus på mennesker og dyr), at stivelse og cellulose indeholder forskellige bindinger? -
Dissektion af hjerter
ForumindlægHejsa, jeg har lige et par spørgsmål til en biologi rapport...... - Fører arterier altid iltet blod og vener altid afiltet blod? Forklar. - Er der forskel på tykkelse af arterier og vener? Hvorfor/hvorfor ikke? Hvis nogle kender svaret ville det være super! -
Plagiat.
ForumindlægJeg har i min opgave mange kilder på engelsk som jeg har omformuleret og skrevet på dansk i biologi. Jeg har ved få sætninger oversat dog er det meste af det en samling af flere afsnit på engelsk til dannelse af et afsnit på dansk. Er det plagiat? Jeg har kilder til ALT! -
engelsk essay- vil i være søde og hjælpe mig med at rette mit essay?
ForumindlægSome words about “Family”: A family is a complex of people who loves trusts and supports each other. In a family there are normally mother, father and children, it´s called a core family. The greater family consists of grandparents, aunts, uncles, cousins and grandchildren. My parent... -
matematik, hurtig hjælp
ForumindlægHej vil høre om der er nogen der lige kan hjælpe med dette, er ligesom mange af jer igang med at læse til skriftlig eksamen uden hjælpemidler, men kan simpelthen ikke huske hvad man gør når man har tre ligninger med tre ubekendte, håber nogen kan hjælpe. -
PLAGIAT
ForumindlægHej, Hvis man til en skriftlig eksamen har brugt 3 linjer som ikke tilhøre en selv får man så plagiat? Jeg har selv skrevet 4 sider men lige de 3 linjer er taget. Er det noget med en opgaven skal være plagieret en hvis procent eller er det direkte plagiat ved en enkel sætning. -
Verdens hurtigste elevator
Forumindlæghttp://uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF08/Eksamen/Opgaver/080815_opgave_stx_082_fysikA.ashx det er opgave 3.) er virkelig på bar bund -
sandsynlighedsregning og statestik
ForumindlægHej! Jeg skal op i skriftlig matematik i morgen. Er der nogle der har nogle råd eller noter til hvordan man kender forskel på hvilke teste man skal bruge angående GOF-test, afhængighedstest, chi i anden test osv. osv. -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægHej Nogen der har en ide til hvordan den her opgave skal gribes an? Du ved, at en biolog vil nævne et dyr i 80% af sine sætninger, en biokemiker vil gøre det samme i 20% af sine sætninger, mens en kemiker vil nævne et dyr i blot 5% af sine sætninger. Du taler nu med sød, men meget talende, stude... -
Hjælp mig er FORVIRRET!
ForumindlægHej alle sammen, Jeg vil tale lidt om min lærer og hendes karakter. Min dansklærer gir desværrer ikke gode karakter som jeg forventer, men istedet dårlige som jeg ikke fortjener. Det kan godt være jeg ikke er meget god, men ikke så dårlig at jeg får 4 i en dansk stil og er aktiv!. Engang sagde h... -
HJÆLP - Redegør for to be
ForumindlægHej! En der kan fortælle mig om hvordan man redegør for anvendelsen af "to be"? Altså rent grammatik mæssig ligesom man ville skulle forklare det til en skriftlig eksamen (hhx) På forhånd tak Kirstine :) -
Reducer udtrykket mest muligt!
ForumindlægHej Jeg sidder med en matematik opgave omkring reducering af et udtryk, som jeg ikke helt kan få løst. Udtrykket er: (a½ * a-1 * √a3 ) / (a8)½ Nogle der kan hjælpe med reduceringen af udtrykket? :) På forhånd mange tak! :)
