Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 12461 til 12480 af 152758
-
en der vil se min synopsis hurigtigt igennem?
ForumindlægHej... overskriften siger det hele.. skriv venligst en mail til mig hvis du vil rette kommentere min synopsis.. -
Hjælp til SRO ASAP
ForumindlægHej, jeg er lidt stuck. Jeg skal lave en standardkurve, men jeg er ikke med på hvad jeg skal gøre. Den her skal afleveres imorgen midnat. Jeg ved at jeg har en stamopløsning som består af 250 mg quinilingult opløst i en liter vand -
Svovlsyre og saltsyres kemiske reaktioner
ForumindlægVi har et lille problem, vi ved ikke hvad svovlsyres og saltsyres kemiske reaktioner er når man fremstiller dem. altså hver for sig. på forhånd tak -
fysik rapport
ForumindlægHej :) Jeg sidder her og er igang med en fysik rapport om "det sure, det salte, det basiske". Men jeg ved ikke hvor lang de generelle fakta om emnet skal være? Håber I vil hjælpe, det er til fredag den 14.10 2011 :-) -
Medicin 1. semester
ForumindlægHej Alle. Jeg er blevet optaget på medicin studiet i københavn og starter den 1 februar. Jeg ville blot spørge hvor hovedfokus ligger det første semester og hvilke områder er sværest her i starten? God weekend :) -
ligevægt
Forumindlæghey nogen der kan forklare mig hvad meningen med ligevægt er. altså hvad bruges det til?? -
Opgave 2d og 2e i eksamensæt 2003...
ForumindlægHej, Har et problem med opgave 2e i følgende eksamenssæt: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/kemi2003-10-3.pdf Hvordan skal jeg løse den? Har nemlig siddet med denne opgave i lang tid og er ikke kommet nogen vegne. Håber derfor på hjælp. Ps. i opgave 2d) er kommet frem ... -
vil du ikke nok hjælpe mig med noget fysik?? :D
ForumindlægHej :D er der nogen der kan hjælpe mig med noget fysik? det er et emne der hedder ''Ren kemi'', som jeg har lidt svært ved D: • Beskriv de forskellige fedtsyrer. (hvis i har må i også godt komme med nogle kemiske formler på det) • Hvordan virker sæbe og vand? (b... -
Hjælp mig med at løse ligningen!
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at løse en ligning i forbindelse med en kemi opgave? Jeg er nemlig gået helt i stå...%Br = m(Br)/(m(KBrOx))%Br = M(Br)/(M(K)+M(Br)+xM(O)x100%)52,92% = 79,90g/mol/(39,10g/mol+79,90g/mol + x x 100%)Jeg ved nemlig ikke hvordan jeg kommer videre. Jeg har prøvet, me... -
Farmaceut studiet
ForumindlægJeg skal starte på farmaceut-studiet på Danmarks Farmaceutiske Universitet efter sommerferien og vil meget gerne høre fra nogen der læser til farmaceut.Jeg er lige blevet student og er lidt bange for at det bliver for svært på universitetet. Jeg er interesseret i kemi, hvilket også er grunden ti... -
Hjææælp - Den røde opgavebog
ForumindlægHej....Håber der er nogen, der kan hjælpe mig. Jeg er 3.g'er og har kemi på høj.Det er nogle opg. fra den røde opgavebog i kemi, som de fleste har.Opg. b i 4.3 og hele 5.8.Er der nogen, der kan hjælpe mig??!!! ;0(MVH. Jasmin -
Eksamensopgave; Vektor i planen
ForumindlægHej Alle :) Jeg har nu siddet og fumlet temmelig længe med denne her vektoropgave, men jeg forstår simpelthen ikke, hvad det er jeg gør forkert - og af den grund ikke kan finde vinkle mellem vektorerne. Jeg taler om opgave 2 i dette eksamenssæt: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/so... -
Hastighedskonstant
Forumindlæghej. Jeg sidder og kæmper med en kemi aflevering og skal beregne hastighedskonstanten ved en 1. ordens reaktion. Jeg kender nogle givne koncentrationer til nogle bestemte tidspunkter. og ved at hastighedsudtrykket er: v = k * [A] ,, hvordan gør jeg? -
HF og medicin
ForumindlægHej alle Jeg skal til at starte på HF enkeltfag på efterslægten og drømmer om at læse medicin efterfølgende.  Det længe siden jeg har gået i skole så er lidt nervøs og matematik og fysik er ikke li... -
Klasse fyldt op :(
ForumindlægHej.. Jeg ville gerne skifte linje til matematik A, Fysik og Kemi B på mit kommende gymnasium.. Men da jeg ringede til gymnasiet for at høre om det var muligt, sagde de at der var fyldt op i den klasse og det ikke var muligt.. Jeg ville ellers så gerne gå i den klasse, men hvad skal jeg nu gøre... -
Merit HF
ForumindlægHej studieportalen Jeg står i den situation at jeg skal starte på andet år HF, for at kunne starte på andet HF år skal man have haft det er hedder NF og det svarer til fagene Biologi, Kemi og Geografi på C niveau. Jeg skal derfor have merit for mine fag Biologi, Kemi og Geografi. Mit prob... -
Rekombinant DNA tekno.
ForumindlægHej, Jeg skriver i øjeblikket SSO/studieretningsprojekt i biologi og kemi om Livmoderhalskræft og den nyudvundne vaccine Gardasil. Vaccinen er lavet på baggrund af Rekombinant DNA teknologi. Er der nogen der ved noget "kemisk" om denne teknologi? - eller bare noget kemi i det hele ta... -
Farmaci-uddannelse
Forumindlæg(Til dem der læser farmaci) Hej Sagen er den, at jeg går på gymnasiet nu, og skal til at vælge en uddannelse næste år. Jeg har overvejet farmaci-uddannelsen, og har kemi på B og biologi på B. Jeg interesserer mig meget for biologi faget og er god i det, men i kemi faget er jeg ikke lige så god,... -
reaktionskenitek
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælp mig med at forstår det her spørgsmål: jeg har læst i kemi a bogen men forstå ikke helt hvad der menes med det? Reaktionskenitek Gør rede for begreberne reaktionshastighed og hastighedsudtrykket samt hvordan disse kan bestemmes. Gør også rede for temperaturens ind... -
Energi hjælp
ForumindlægEr der en som kan hjælpe mig med det sidste spørgsmål
