Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 12521 til 12540 af 152758
-
Vis at funktionen er løsning til differentialligningen - isbjørne i Arktis
ForumindlægHej SP Jeg har brug for hjælp til delopgave a) og c) i nedenstående skærmbillede. Jeg har selv prøvet at beregne for opgave b) , ved at skrive således i ligningen: Jeg satte startbetingelsen til at være y(0)=1200. og så har jeg løst ligningen med maples solve-kommando Den originale ligning ... -
Opskriv reaktionsskema
ForumindlægNogen der kan hjælpe med en kemi opgave? Opskriv reaktionsskema (strukturformler) for følgende additions-reaktionerne a) Hex-3-en og hydrogenchlorid b) But-2-en og dichlor -
Uddannelse og karaktergennemsnit
ForumindlægHej Jeg er interesseret i at læse ernæring og sundhed til sommer. Jeg har en studentereksamen - dog med et ikke særligt imponerende gennemsnit på 4,8. Jeg vil evt. læse i Sorø, hvor jeg kan se på UG.dk at adgangskvotienten i år (i sommers) var i kvote 1 på 6,1 og at alle i kvote 2 blev optaget.... -
Hvilken lommeregner?
ForumindlægHejsa! Jeg er startet i gymnasiet i sommers, og nu da grundforløbet er sluttet, har skolen informeret omkring, hvilken lommeregner man bør invistere i..... Jeg har matematik på A-niveau! Skolen anbefaler en TI-Nspire med tilhørende software. Jeg har dog læst lidt omkring det på nettet, og der... -
haster
Forumindlægopgaven er: I et lokale med gulvareal på 12,4 m^2 og en højde på 2,50 m afbrændes 25,0 og olie. a) Beregn massen af den mængde vand, der dannes ved forbrænndingen. Oxygenindholdet i luften i lokalet var før afbrændingen 20,4 volumenprocent. temperaturen var da 21,4 C og trykket var 0,993 bar. ... -
Merit HF-enkeltfag til toårig STX
ForumindlægHej allesammen Jeg er en 17årig der går på HF-enkeltfag efter jeg droppede ud af almindelig STX. Jeg har afsluttet følgende på STX: NV, AP, samfundsfag C, biologi C, fysik C, mediefag C og matematik C I år vil jeg afslutte følgende på HF: dansk A, engelsk B, matematik B Jeg har vedhæftet den stud... -
Beregn rumfang af følgende stofmænger
ForumindlægEr der nogensom kan forklar mig,hvorfor at man 8,31 i idealgasligningen, når der i bogen står at R = 0,0831. Jeg kan godt se at man har ganget med 100, men hvor kommer det tallet fra. Det er gas lignigen jeg skal bruge. V = n*R*T/P,det har jeg fundet ud ad. Opgaven lyder : Beregn rumfanget af fø... -
Integraleregning
ForumindlægNogen der kan give et godt eksempel på integraleregning i det virkelige liv. Måske inden for kemi, noget med en graf ? På forhånd tak! -
Hvad siger Lambert-Beers lov??
ForumindlægHej, jeg skal i gang med en kemi opgave, og er lidt i tvivl om hvad lambert-beers lov siger og hvordan det skal forstås? Håber der er nogen der kan uddybe det for mig.. -
?
ForumindlægHej jeg ville høre om der var nogen der havde nogle gode idder til emner til SRP 'en? jeg skal skrive i fysik og kemi på forhånd tak :D -
Koncentrationer
ForumindlægHejsa, jeg har lidt probelemer med denne kemi opgave. Mon nogen af jer kan hjælpe mig? og tak på forhånd:) -
Styrken i en opløsning
ForumindlægHej. Jeg sidder og løser gamle eksamenssæt og har lidt problemer. Så det er på ingen måde en obligatorisk opgave eller lign. opgave teksten er lidt lang: En patient med kronisk nyreinsufficiens skal behandles med FURIX (furosemid). Den maksimale døgndosis er 4g. Du blander 2 ampuller á... -
Brug for hjælp
ForumindlægKære folk derude Jeg står og skal vælge studieretning til gymnasiet, og er i tvivl om, jeg skal vælge Spansk A - Engelsk A Psykologi C/Samfundsfag B eller Fransk forts. A - Engelsk A Psykologi C/Samfundsfag B. Jeg har idag fransk i folkeskolen, men jeg er i tvivl om det bliver for meget, at skul... -
Valg af videregående uddannelse - Input søges.
ForumindlægHej, jeg vil gerne i gang med en videregående uddannelse, men jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal søge, da mit snit ikke er synderlig højt. Jeg har en HTX (mat A / kemi A) med et snit på 5.6. Derudover har jeg suppleret med samfundsfag B. Jeg er fra København og ser helst, at uddan... -
Gode råd
ForumindlægHej folks Jeg skal til dansk skriftlig fremstilling og tvivlede på, om jeg kunne nå at få mine 10 taller erstatet med 12 taller. Er der nogle kloge hoveder derude, som har nogle gode råd til en elev i 9. klasse, som skal til eksamen maj 2010? -
Hjææælp !!!
ForumindlægOpskriv et afstemt reaktionsskema for den reaktion der sker når man blander en opløsning af natriumsulfat (Na2SO4) og en opløsning af bariumnitrat (Ba(NO3)2). Hvordan udregner man det ? Tak på forhånd :-) -
Giv en udførlig geometrisk beskrivelse af definitionsmængden for f
ForumindlægHej hjælpere - jeg sidder fast i en opgave hvor jeg skal " Giv en udførlig geometrisk beskrivelse af definitionsmængden for f . Karakterisér den ved hjælp af begreber som åben, afsluttet, begrænset, ubegrænset, sammenhængende, ikke sammenhængende. Illustrér." Jeg har altid haft svært v... -
Hjælp, det haster.
ForumindlægHej allesammen. Nu sidder jeg her og skal lave en disposition om "Neutralisation". Jeg er egentlig totalt lost i i fysik men det er emne går lige og lige. Jeg skal vælge nogle underemner jeg vil kommer ind under, under min 9 klasse afgangseksamen, men kan bare ikke finde flre end dem je... -
Neutralisation, forsøg?
ForumindlægHej ! Skal snart til eksamen i fysik (fsa) .. jeg er i gang md at skrive dispositioner til alle emnerne, men kunne ikkke finde flere forsøg under neutralisation. Har disse 2 forsøg: - Neutralisation , saltsyre med natriumhydroxid - Fra første forsøg, vise at det er blevet neutralt (vand o... -
Farmaceut !
ForumindlægHej alle ! Jeg overvejer stærkt at læse farmaceut på det farmaceutiske fakultet i KBH... Er der nogen der kan fortælle hvordan det er og hvordan kbh er ? - på forhånd tak
