Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 12521 til 12540 af 17507
-
Oversættelse af 2 linjer
ForumindlægNogen som kan oversætte disse to linjer? De 2 linjer: På billedet kan man se en ung kvinde, som sidder foran et hus. Når du har oversat disse sætninger, skal du skrive en lille historie om billedet. Jeg har forsøgt selv man kan ikke få det rigtigt... Mit bud er: Auf dem Bild sieht man ein... -
Abtract i SRP
ForumindlægJeg skal til at skrive mit abtract og har nogle faglige udtryk, og sætninger, jeg ikke ved hvad hedder på engelsk: Forsøgets formål er, at vudere... Min undersøgelse omfatter... Der bliver taget stikprøver. Og for at kunne beslutte om afvigelsen er for stor, er mit signifikansniveau sat til 0,05.... -
Hjælp til aktantmodel på Pretty Woman
ForumindlægHej alle sammen, Jeg håber meget på, at der er en eller flere meget venlige sjæle, som vil hjælpe mig. I min opgave har jeg et punkt, hvor jeg beskriver aktantmodellen, samt forsøger at inddrage denne model på filmen Pretty Woman. Jeg er meget i tvivl om, hvem er giveren, modtageren, hjælperne... -
Størrelse af resistans
ForumindlægHej. Jeg vil lige høre om det virkelig er så enkelt, som jeg tænker det er. Opgaven lyder: I et eksperiment undersøges, hvor lang tid det vare før en konstanttråd brænder over.Konstanttråden har resistansen 0,30 Ω. Spændingsfaldet over spændingskilden i kredsløbet er 100 v i hele fo... -
Eksponentiel funktion
ForumindlægJeg skal lave en forskift og finde en passende variabel ud fra nogen informationer år 2000 år 2004 170 solgte biler 153 solgte biler det virker logisk for mig at benytte regnereglerne for at finde a og b, men jeg får et helt latterligt resultat ud a... -
fordampningsvarme - til kg?
ForumindlægHej, Vi har lavet et forsøg, hvor vi skulle beslutte vands fordampningsvarme. Vi noterede en række værdier af en dyppekogers energiforbrug og vandets massetab. Den ene tog vi i kwh, og den anden tog vi i gram. Jeg ved at jeg skal have kwh til kJ ved at gange med 3600. Det som jeg så und... -
Oxiderbarheds prøve
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med følgende: Jeg skal skrive noget teori om et forsøg hvor vi har skulle identificere nogle stoffer bla. en alkohol og en aldehyd...dette kan gøres ved at tilsætte Cr(VI) da det virker oxiderende i sure væsker. Men.... Hvorfor er alkoholer og aldehyder sure? ... -
Solenergi - hvorfor stiger temperatur meget i starten?
ForumindlægHej alle Jeg har lavet et forsøg med at stille tre reagensglas op fyldt med vand med forskelligt materiale udenom glasset (hvidt papir, sort papir, alufolie). Jeg satte så en lampe til at lyse på de tre glas, og dette gjorde jeg i en time. Det viser sig så, at temperaturen stiger rigtig meget de ... -
Aktiverns omsætningshastih
ForumindlægKom til at oprette dette indlæg under erhvervscase men det er vel gentlig mere relevant herinde. Jeg læser til finansøkonom og er i den forbindelse blevet sat til at udregne diverse nøgletal samt lave en fremtidig risikovurderering på Novo Nordisk. Nu er det så jeg håber nogle af jer kan hjælpe. ... -
Oxidation af primær alkohol, kogepunkter
ForumindlægJeg har lavet forsøg med oxidation af 1-propanol, og skal argumentere for at den primære alkohol standser på aldehydniveau og ikke oxideres videre til en carcoxylsyre, og har fået hint om at kigge på kogepunkter for de indvolverede stoffer. kogepunkterne er: 1-propanol: 97,2 C. Propanal: 48 C. Pr... -
Fysik: Fejlkilder ved temperaturen?
ForumindlægHej! Jeg har lavet et forsøg med at blande koldt og varmt vand og så tage temperaturen for dem individuelt og så når de blandes. Så har jeg også udregnet vandblandingstemperaturen, og den var næsten lige som den målte temperatur. Jeg fik meget lave afvigelser, men jeg vil stadig gerne vide ... -
Udregning af mængde
ForumindlægHej, Jeg sidder og skal lave en udregning til min SRP, som jeg simpelthen ikke kan finde ud af. Det er fra et biologiforsøg, der omhandler, hvor meget metan, der dannes i koens vom. Fra forsøget fandt vi, at der på 243 min. blev dannet 418,5 ml. metan. Dette var gas fra en foderblanding med 20... -
Reaktionsskema
ForumindlægHej :-) Jeg har fået besked på at gøre følgende reaktionsskemaer færdige: a) Pb2+(aq) + ClO-(aq) ? PbO2(s) + Cl-(aq) (BASISK OPLØSNING) og.. b) I-(aq) + IO3-(aq) ? I2(aq) (SUR OPLØSNING) Hvad har en sur/basisk opløsning med det at gøre? Men her er mit forsøg: a) Pb2+ + 2ClO- ? PbO2 + 2Cl... -
Skæring mellem ballistiske kurver i samme tid
ForumindlægHej Alle Jeg er netop ved at skrive noget fysik omhandlende missiler, og nedskydning af missiler. I den forbindelse skal jeg forklare hvordan et antimissil rammer et missil ved hjælp af banekurver. Jeg forestiller mig at det er noget med to vektorfunktioner, som rammer hinanden i samme tid, men ... -
Opgave om solcelle
ForumindlægHej Vi har lavet forsøg om socelle, vor vi fortog os 10 målninger af strømmen og spændingen ved forskellige indstrålingsvinkler, gående fra 0 grader til 90 grader. Vinklen er den vinkel der dannes mellem solpanelet og bordet. Panelet holdes stille med hånden mens vonkel, spænding og strømst... -
Stofmængdeberegning
Forumindlæghej jeg sidder med en opgave, som jeg er lidt i tvivl om: der skal fremstilles 0,250 L af en 0,30 M opløsning af kobber(II)sulfat til et forsøg. udgangsstoffet er CuSO4*5H2O, kobber(II)sulfat-vand(1/5). Der findes altså 5 molekyler krystalvand pr. formelenhed stof. Hvor stor en stofmængde CuSO4*5... -
SRP sukkerindhold i væske
ForumindlægJeg har lavet et titrerings forsøg, og skal nu bestemme stofmængden af permanganat, der var tilsat ved ælvovaæemspunktet bestemmes, og her ud fra bestemmes stofmængden af sukker. Jeg har et forhold mellem permanganat og sukker til 1:10. Desuden er min prøve 14 mL og fortyndet til 40 mL. Min jeg b... -
Databehandling mht. Michealis-Menten...
ForumindlægHej. Jeg er ved at lave databehandling til et forsøg om enzymet Termamyl (det 1. link i linket nedenunder) http://www.google.dk/search?hl=da&safe=off&rlz=1R2ADBF_da&q=stivelsesnedbrydning+med+enzymet+termamyl&meta=&aq=f&oq= Jeg har tre grafer med absorbans på y-aksen og ti... -
SYNTESEN AF CITALOPRAM!
ForumindlægHeeej ! Jeg er i gang med min SRP om antidepressiva, men er stødt ind i problemer med hensyn til syntesen af citalopram. Er der evt. nogen som har et link til hvordan syntesen foregår helt nøjagtigt (har forsøgt at lede hele nettet igennem, dog uden resultat /: ) ? Selve syntesen kan ses på følge... -
Gør rede for...
ForumindlægJeg har fået stillet en opgave der hedder: Gør Rede for at de fire punkter er vinkelspider i et parallelogram. Punkterne er A(0,2,1) B(-1,2,3) C(0,0,4) D(1,0,2) Hmm.. skal jeg tegne punkterne ind i et koordinat system først? eller skal jeg forsøge at finde eks: Vektor AB og vektor AC og få find...
