Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 12541 til 12560 af 32066
-
Kan jeg forbedre mit kvote 2-snit?
ForumindlægHej derude! Jeg går som så mange andre med drømmen om at læse medicin/veterinærmedicin. Jeg ved bare, at jeg ikke kommer ud af 3.g med et snit, der tillader mig at komme ind via kvote 1. Mit spørgsmål er derfor, om jeg kan tage nogle af de adgangsgivende fag om på fx VUC? Jeg har haft engelsk på ... -
Bog i ny gymnasiereform?
ForumindlægJeg har valgt en studieretning, der hedder Mat A, Bio B og Kemi BI grundforløbet har vi indtil videre kun haft matematik af de 3 studieretningsfag. I dette fag har vi fået en helt ny bog, som hedder Vejen til matematik AB1, ligesom vi i fysik får en helt ny bog der hedder Orbit C - 2005. Så et er... -
Kan man blive læge, hvis man tager dette?
ForumindlægHejsa! Bare hurtigt spørgsmål.. Hvis jeg tager studieretningen Matematik og Geografi på gymnasiet, er der stadig chance for, at jeg kan blive læge? Eller skal det være Matematik,Fysik,Kemi? Hvis jeg vil være læge, er der chance for at blive det med disse karakter i folkeskolen? Ma... -
Flot/hurtigt bevis til AT4-forløb
ForumindlægJeg har for øjeblikket AT4-forløb ("Det Gode Argument"), som er et tværfagligt emne imellem dansk og mat. Som slutprøve skal vi lave en synopsisudfoldelse, hvor vi i mat-delen, skal lave et bevis, for en sætning. ..' problemet er at vi kun har 5 min, og derfor har en lille smule... -
STX????
ForumindlægHej, alle jer derude! Jeg har lige været til samtaler med mine lærer! (Jeg går i 9. kl.) Vi snakkede om hvordan jeg var i skolen og mine karakterer i termins.. D var rigtig gode i dansk, men kanp så gode i matematik.. Jeg har et snit på 6,5 og begge mine lærere syntes, at jeg er egnet til STX.. ... -
Emne til SRP
ForumindlægHej jeg går på STX og jeg har fem a-fag.. Jeg fik at vide af min klasselærer at det kunne være en god ide at starte på mit SRP. Som sagt så har jeg fem a-fag som er: Matematik, Spanks, Dansk, Historie, Bioteknologi. Jeg skal vælge to af disse fag og kombinere dem og komme med et godt fæ... -
Er biologi A + kemi B linjen en hård linje?
ForumindlægHej Jeg skal snart til at vælge studieretning og jeg står mellem samfundsfag A + matematik A og biologi A + kemi B. Rigtig var jeg først mest interesseret i biotek, da jeg synes at det lyder utrolig spændende, men jeg har hørt at det virkelig skulle være en af de sværeste linjer i gymnasiet, o... -
Sommersupplering - KVUC. vs DTU adgangskursus
ForumindlægHej, jeg mangler matematik A, for at kunne påbegynde min ønskede videregående uddannelse. I den forbindelse har jeg i sinde at tilmelde mig et "sommerhold" i matematik B -A. Jeg har desværre ikke rigtig en naturlig flair for matematik, jeg bestod knap B-niveau karakteren 02. KVU... -
Kan i fortælle mig lidt mere om EUX???
ForumindlægHej Jeg har en drøm om at blive psykolog. Men mit spørgsmål er så, kan man som ungdomsuddannelse tage EUX og så læse videre på uni, hvor jeg så har tænkt mig at læse til psykolog? Det andet spørgsmål: På EUX 1. År: Dansk C, samfundsfag C, engelsk C, erhvervsøkonomi C, organisation C, Matemati... -
Har jeg bestået HF, 1 år?
ForumindlægHej, jeg går på HF og er igang med mit 1 år, har lige været til nogle af de første eksamener hvor jeg fik henholdsvis 7 i billedkunst (c niveau) 4 i matematik mundtlig (c niveau), og har to eksamener tilbage. Min matematik skriftlig er jeg meget i tvivl om hvordan er gået, da matematik og and... -
Projekt: global opvarmning (liberalist og socialist)
ForumindlægHej :-) Vi har projekt (SOG forløb) hvor vi har fået til opgave at svare på dette spørgsmål: Vurder ligheder og forskelle mellem, hvordan en liberalist vil formodes at løse miljøproblemerne i danmark (CO2), og hvordan en socialist vil formodes at løse problemet. Jeg har skrevet en del tekst, me... -
Bærekablet til en elevator går i stykker, Vejen til Fysik B2, Opgave 143, Side 204, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægJeg ser på en opgave som der er blevet spørgsmål til i 2020 Opgave 143 Bærekablet til en elevator, der holder stille, går pludselig i stykker. Efter 2.0 sekunders forløb træder elevatorens sikkerhedssystem i funktion, og over en strækning på 4,0 m standes elevatoren. Hvor langt falder elevatoren... -
Notater
ForumindlægHejsa, er der ikke nogen der ligger inde med notater til matematik???? Jeg går selv på HH, 2. års.. skal op i skriftlig matematik ;-( -
Hjælp!!!
ForumindlægNogen der ligger inde med nogle noter til matematik 1.g, som de kunne have lyst til at dele? Skal op i mundtlig matematik i morgen! -
Notater til teminsprøve
ForumindlægHej alle.Jeg skal til terminsprøve i matematik tirsdag, så er der ikke nogle af jer der ligger inde med nogle notater? Det er matematik obl. b niveau.Mvh,Katharina -
Srp
ForumindlægHej jeg vil gerne skrive om egyptisk matematik, men jeg ved ikke hvad jeg skal kommme ind på i matematikken har i nogle ideer til det? -
Årsprøve
ForumindlægHej allesammenDa jeg skal til matematik prøve imorgen.. tænkte jeg på om der er nogen herinde, som har nogle gode notater til matematik c-niveau -
Eksamen ved mat B, selvom man opgraderer
ForumindlægStudieretningen indeholder bl.a. matematik B.Hvis man opgraderer til matematik A og man trækker faget til mundtlig eksamen, skal man så op i pensum for alle årene, eller er det kun for A-niveauet? -
Dispositioner
ForumindlægHej alle (: Jeg skal til matematik - eksamen om ikke så længe, så ville hører om der var nogen der lagde inde med nogle dispositioner til matematik B? Håber i vil hjælpe. -
Numerisk metode - AT
ForumindlægHej Jeg skal til AT årsprøve i morgen i matematik og historie, og jeg er simpelthen ikke med på, hvad den numeriske metode i matematik går ud på. Er der nogen, som kan forklare mig det?
