Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 12561 til 12580 af 57177
-
metode og analyse
ForumindlægHmm.. Mit spørgsmål er egentlig kort: Må afsnittet "metode/historisk perspektivering" laves som en del analysen? Men det lyder nok forvirrende, så jeg prøver lige at uddybe: Jeg skriver om kvindens seksuelle frigørelse, i fagene dansk og biologi. Jeg forestiller mig en indledning d... -
Philip Gardelin
ForumindlægHej alle. Jeg sidder her og er igang med 2.g opgaven - har om slaverne i Dansk Vestindien. Men jeg har et spørgsmål som jeg håber bare en af jer kan svare på. Hvilket land kom Philip Gardelin fra? Har søgt og søgt, men kan ikke rigtig finde ud af det. - Nadia -
Et eller to ord?
ForumindlægJeg er i tvivl om nedenstående skrives i et eller to ord. Jeg har set dem skrevet på begge måder. Tyskaflevering eller tysk aflevering Matematikaflevering eller matematik aflevering Fysikaflevering eller fysik aflevering Kemiaflevering eller kemi aflevering Danskaflevering eller dansk aflevering ... -
Søger du hjælp til matematik eller fysik i Nordjylland eller Aalborg?
ForumindlægHej mit navn er Mads og jeg er 33 år. Jeg er uddannet Cand. Scient i Matematik og Fysik i 2008 og har siden 2009 undervist i disse fag i gymnasieskolen. Jeg har desuden virket som undervisningsassist på et større dansk universitet. Jeg vil gerne tilbyde lektiehjælp til studerende på tek.nat uddan... -
Aalborg: Søger du lektie/eksamenshjælp i Matematik eller Fysik?
ForumindlægHej mit navn er Mads og jeg er 33 år. Jeg er uddannet Cand. Scient i Matematik og Fysik i 2008 og har siden 2009 undervist i disse fag i gymnasieskolen. Jeg har desuden virket som undervisningsassist på et større dansk universitet. Jeg vil gerne tilbyde lektiehjælp til studerende på tek.nat uddan... -
2 spørgsmål
ForumindlægFor det første.. Hvis man blev færdig med hf i 2008 og når man skal søge ind til vid.udd. ganges eksamesnittet med 1,8 eller har jeg misforstået? Og hvis jeg nu vil læse radiograf kigger jeg inde på ug hvad deres adgangskrav er. Så står der ; - studentereksamen (stx), højere forberedelseseks... -
Adgang til videregående udd.
ForumindlægJeg vil gerne læse Designkultur og Økonomi, men jeg klarede mig ikke særlig godt i tysk. Mit gennemsnit er højt nok til at søge ind på kvote 1. Udover en adgangsgivende eksamen (i mit tilfælde STX) kræver studiet: Specifikke adgangskrav: dansk A, engelsk B samt enten historie B, idehistorie B... -
5 A fag?
ForumindlægHej, Jeg skal vælge valgfag for næste år (3.g stx), og er i tvivl om jeg skal vælge kemi A. Det skal lige siges at jeg i forvejen har spansk, mat, dansk og his A, dvs jeg vil få 5 A fag hvis jeg vælger kemi. Er der nogle af jer ved, om det er meget hårdt at have 5 fag på A niveau? Og ved I, om ke... -
A-niveau fag på gymnasiet
ForumindlægHej alle. Jeg starter i 2.g her efter ferien, og lige nu ser det ud som om jeg ender med at have 6 A-fag i 3.g. Da det er stx har jeg Dansk og Historie A og min linje gør at jeg har Samfundsfag og Engelsk A. Mit sprog er Spansk på A og jeg er meget fast besluttet på at opgradere mit matematik f... -
kvote 2 -snit
ForumindlægHej. Jeg overvejer at søge ind på medicin på AU via kvote 2. Så vidt jeg ved så kigger de på ens snit i følgende fag (jeg blev færdig på stx i 2009) : Dansk AEngelsk BMatematik AFysik BKemi B eller Bioteknologi AMit spørgsmål er så om hvis jeg f.eks. tager matematik (jeg fik 10 i gymnasiet både ... -
Er det smart med 5 A fag?
ForumindlægHej folks. Der går nogen tid igen, før at jeg skal tage stilling til det her, men det handler omkring, hvor vidt det er smart at tage 5 fag på A niveau. Jeg er ret sikker på, at jeg skal på katedralskolen Viborg. Jeg har tænkt mig at tage en naturvidenskabelig linje, hvor jeg får fysik A, kemi A... -
Hvordan man kan forkorte ens studieliv?
ForumindlægHeja Jeg vil gerne studere medicin i fremtiden på universitetet, men problemet er, at der er lang vej til at blive læge. Jeg vil rigtig gerne finde en eller anden måde at forkorte mine år enten på gymnasiet eller universitetet. Jeg kan dog ikke tage en HF, da den ikke opfylder de faglige krav de... -
Guide til skolestart
ForumindlægFor at gennemføre din uddannelse succesfuldt er det er vigtigt at sætte personlige mål. Hvis man bare møder op i skolen og gør hvad lærerne beder om, kan man hurtigt miste motivationen. Men hvordan findes den rigtige motivation, og hvad er den rigtige motivation? Motivation Opstil nogle "h... -
Oversættelse III
ForumindlægHej! Jeg har lavet denne oversættelse, dog ville jeg gerne vide, om det ser nogenlunde ud, og vil meget gerne have en rettelse af mine fejl :-) På dansk: Hispanics Den spanske befolkning vokser hurtigt. Mange af de såkaldte Hispanics taler overhovedet ikke engelsk. Myndighederne har efter... -
Oversættelse af tekst
ForumindlægHej :) Har jeg oversat denne tekst rigtig? Danske tekst: Schulen in der Bundesrepublik Enhedsskolerne er meget populære. Her er præstationspresset ikke så stort, fordi eleverne ikke bliver delt. MEn i de fleste skoler skal elven allerede efter 6 klasse træffe et valg. der er 3 mulighede... -
oversættelse
ForumindlægHej, her er en lille oversættelse... Er der en der ville kigge den igennem for fejl (grammatiske såvel som andre)? Dansk: Men drøm og virkelighed har vist sig at være to meget forskellige ting. Nu føler englænderne nemlig, at de mange immigranter er blevet en trussel. For eksempel frygtes det, at... -
Medicin og INGEN PLAN B
ForumindlægHej alle, Jeg skal gennem et 10. klasse og efter det skal jeg forhåbelig på gymnasiet (STX). Jeg vil gerne læse medicin i fremtiden, og noget jeg har gået rundt, og drømt om i flere år. Jeg ville rigtig gerne spørge om, hvordan gymnasiet er, og om det er let at få et snit på over 9 eller, om man... -
Engelsk årsprøve 1.g
ForumindlægHey.. Ville lige høre om der er nogen der vil fortælle mig, lidt om engelsk skriftlig årsprøve i (1g)...-Bruger man eksamenstekster fra 2.g?-hvilke emner / tekster har været til årsprøven (1.g) og eksamen (2.g) sidste år?Håber der er nogen der vil svare... mvh SE -
nogle der vil oversætte? :o
ForumindlægHej, er der nogle der gider at oversætte: Han synes at smukke piger kan få lige hvad de ønsker. Derfor vil han gerne have en anderledes kæreste som fx. ikke er med i pige bander. En helt ordenlig pige leder han efter. For når han fx. spørger bande pigerne om de skal danse til en fest mister han... -
Burde vi indføre en flad skat på 30 %?
ForumindlægBurde vi indføre en flad skat på 30 % uden fradrag og skattehuller?
