Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 12621 til 12640 af 152758
-
Blandinger
ForumindlægJEG HAR LIGE EN OPGAVE I KEMI SOM JEG IKKE HELT FORSTÅR HÅBER DER ER NOGEN DER KAN HJÆLPE Opgaven lyder således: Fysiologisk saltvand er en 0.9% (masse %) opløsning af NaCl i vand. Der skal fremstilles 1L opløsning, som indeholder præcis 0.900% NaCl. Densiteten af en sådan opløsning er 1.005g/mL... -
Linje på gymnasiet
ForumindlægHej folkens. Jeg står lige nu i et kæmpe problem omkring valg af min studieretning. Jeg har en sproglig linje lige pt og har haft det i næsten et halvt år. Jeg taler bogtavlig talt ikke så meget med min klasse og de laver aldrig noget, når man f.eks. skal arbejde i grupper og lave større opgaver ... -
diffentialregning
Forumindlæghvis at ax^2+bx+c differentialkvotient = 2ax0+b jeg antager vi går +h ud deltay= a(x0+h)^2+b(x0+h)+c - (a(x0)^2+b(x0)+c) =ah^2+2ax0h+h <--- herfra kan jeg se der et a, som ikke skal være der, men svært at se fejlen for mig, hvor ligger den? -
Spørgsmål til en enkelt opgave fra Aug 2015
ForumindlægHej studieportalen, jeg sidder med et Kemi A sæt og læser op til eksamen til på torsdag. Dog er jeg lidt i tvivl om en opgave. Jeg skal vise at begyndelseskoncentrationen er 0.235M Jeg har fået opgivet en tabel og et stykke tekst, som jeg har vedhæftet som billeder. Jeg har forsøgt at o... -
Forudsætninger for liv - formuleringsspørgsmål
ForumindlægHej vi har om "Forudsætninger for liv (rumvæsner,exoplaneter)" og vi mangler nogle formuleringsspørgsmål hvor både fysik/kemi, geografi og biologi indgår (alle 3 fag behøves ikke at indgå i ét spørgsmål). Nogle der kan hjælpe os med at finde nogle? Det ville være en kæmpe hjælp Tak p... -
Reaktionskinetik - kemisk ligevægt ???
ForumindlægJeg har fået overskriftstitlen på mine eksmansspørsmål i kemi, men en er jeg især i tvivl om.. overskriften hedder Reaktionskinetik - kemisk ligevægt. Er der nogle der kan koble den sammen?? for synes de to emner overhovedet ikk har noget med hinanden at gøre.. -
trivialnavne
ForumindlægHej .. Har fået det kemi digt hvor jeg skal oversætte til normalt dansk ;) Men jeg mangler lige et par trivialnavne på et par stykker : Al3O3 Na3SbS4 * 9H2O NaOH -
Fedtsyrer radikaler
ForumindlægHej Jeg sidder med en kemi rapport om umættede fedtsyrer, og er i tvivl om hvorvidt jeg kan placere en dobbeltbinding på eksempelvis omega-9, hvis der ikke er dobbeltbindinger på omega-3 eller 6? På forhånd tak -
Opstille reaktionsligninger med 4-chlorbenzaldehyd, brombenzen, magnesium
ForumindlægHej alle sammen Sidder med en kemi, opgave, som jeg ved hvordan jeg skal gribe an, håber der sidder nogle der ud der har lyst til at hjælpe mig på vej :-) Opgaven er uploadet som billedet Tak på forhånd -
Hvad gør jeg?
ForumindlægHej.. Jeg har fået læst alt mit kemi pensum igennem flere gange, men jeg føler desværre at jeg stadig ikke kan finde ud af kemi, som jeg skal op til om 3 ugers tid. Jeg tror jeg ikke vil kunne klare det. Det er som om jeg ikke kan finde ud af det lige meget hvor meget jeg læser. Har i en god ide ... -
hjælp til essayet: "Sands"?
ForumindlægHey allesammen!Jeg står i den situation at jeg skal lave essay omkring "sands" (den var vist nok eksamenopgave på a-niveau i 2004 - den slags eksamenssæt hvor der både er A - B - og C-opgave, hvoraf man så skal lave B og enten a eller c)Da jeg syn´tes jeg har svært ved at finde ud af hv... -
vandig opl. af natriumcarbonat
ForumindlægHej Skal lave et eksamenssæt omhandlende kaffesyre. Et d) spørgsmål lyder: Forklar hvorfor kaffesyre kan opløses i en vandig opl. af natriumcarbonat, hvorimod A er tungtopløseligt i denne opløsning. NB: A er en ester, syrederivat af kaffesyre med molekylformlen: C10H10O4. Jeg har fundet ud af... -
Gamle eksamensopgavesæt?
ForumindlægHejsa. Nogen som kender hjemmesider hvor man evt. kan finde gamle eksamensopgavesæt fra bl.a. samfundsfag A, engelsk B, dansk A og biologi A? Jeg har selv ledt, men har kun kunnet finde lidt fra biologi de seneste år. Årsagen er, at jeg snart skal have terminsprøve og eksamen nærmer sig jo også s... -
STX- er det hårdt?
ForumindlægHej SP'er. Jeg har valgt linjen Matematik A, fysik A og kemi B på gymnasiet, da min drøm er at blive læge.. Men problemet er, at jeg er ret, nogen vil sige virkelig, dårlig til matematik. Jeg fik 7/7 til min matematik fsa, og det er jeg ret stolt af, men den var også ret nem.. Så ville sp... -
studieretning
ForumindlægHej. Kan man vælge mellem Naturvidenskablig, sproglge, samfundsvidenskablige og kunstnerisk studieretning? -
Den sorte studenterhue
ForumindlægNæste år (3 HH), får jeg fem A niveau fag, dansk, engelsk, tysk, virksomhedsøkonomi og afsæning. Kan jeg så få den sorte studenterhue? -
Hoved/bi-fag (SRO)
ForumindlægSå vidt jeg har forstået det, så skal hovedfaget i SRO'en være studieretningsfaget (mindst B-niveau). Eksempel: Jeg har en studiretning med engA, samfB og psyC. Jeg vælger så at skrive SRO i engA og dansk. Derved skal eng være mit hovedfag og dansk er så mit bifag. Ja/nej? Eller må jeg ger... -
farve
Forumindlæghej alle. :) jeg sidder lige og skriver om farvestoffer. jeg undre mig lidt over hvad det egentlig er der giver et stof dens farve? -
Hvilken vej vender reaktionspilen?
ForumindlægHer er noget, jeg har undret mig over. Hvis man ser på en reaktion, fx HCl + H2O -> Cl- + H3O+ eller C + O2 -> CO2 hvordan kan man så vide, at reaktionen sker i den angivede retning? Hvorfor kan følgende ikke lade sig gøre: Cl- + H3O+ -> HCl + H2O CO2 -> C + O2 Er det muligt at vide... -
Osmose
ForumindlægHej Er der nogen som kan hjælpe mig med at finde eksempler på osmotiske forandringer i naturen såvel som i kroppen ? Og evt. komme med en forklaring til, jeg er ikke helt med på det.
